Tine IV Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Veit null enda pga Økosjefen,så ikke godt å si hva vi skal .Yr melder regn ons-tors-fre og lørdag ,Storm melder sol/skyet frem til tom lørdag .Så da er det jo bare å vente å se ,merklig det der med været .Så forskjellig dem melder ,også bommer dem vel begge to vel.Så da blir det vel noe midt imellom,nei værmeldinga har jeg gitt opp for lenge siden.Det ser vi nå vi våkner ,dag for dag for det er ikke mye å bli klok på når dem stadig melder stikk motsatt av værandre . Håper på ok vær å lite vind ,så kommer vel sola når den føler for det .Men i havna nå ikveld ,var det rett før varmedress Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Stigt:-) Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 HH Skagen Race på meg Me tooo LYS 1,2 m/spinn Link to post
Quaoar Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 (redigert) Denne helga går turen til Buholmråsa fyr. Har leid fyret fra onsdag til mandag. Helt fantastisk plass. Var der i fjor også. Hadde kjempeflott vær den gangen. Ser ut som at været skal bli bra denne helgen også Kjører utover fra Trondheim med båten på torsdags morgen (om alt går som planlagt). Noen andre drar dit med bil på onsdag kveld. Ny båt dette året, så håper turen skal gå litt bedre i år, enn i fjor. Blåste litt da, og man opplever en del værharde strekninger oppover kysten der. Håper er kanskje feil ord, da vi drar i den mest sjøsikre båten jeg noen sinne har prøvd (Goldfish 29). Eneste jeg mangler nå, er Båtplassen-vimpelen, som ligger i en eller annen båtkasse Bilde fra Buholmråsa (grillfest): Tar også en tur ut til Kya fyr, "midt ute i havet": Redigert 11.Mai.2010 av Quaoar (see edit history) Link to post
Elmer Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Reiser på sesongens første overnattinger i dagene som kommer. Gleder meg som en liten unge!! Skal bli nydelig å komme igang igjen. Destinasjoner blir lokalt i Eidangerskjærgården. Rieser ut i morgen ettermiddag og blir ute til søndag. Skal noen andre i Twndegjengen ut? Link to post
Salt Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 det blir vel kanskje en koster- eller kalvøtur. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
litt peiling Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 (redigert) Pinse feires hvor ? Tror det blir Strømstad fred-lørdag og Grebbestad lør til mandag på oss. Eller kanskje over til Tønsberg... Redigert 17.Mai.2010 av litt peiling (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 (redigert) Nå er det vel både Hortentreff og pinsehelg før St.Hans. Vi starter pinseturen imorgen ettermiddag og drar vel i første omgang til Holmsbu og ligger der et par dager. Så blir det Kommersøya, og så får vi se. Lars H. Redigert 17.Mai.2010 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
litt peiling Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 Gulp ;-) mente pinse.... rettet det opp i forrige innlegg. Link to post
Lars H. Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 Og jeg har rettet mitt innlegg der jeg påpekte at du hadde skrevet St.Hans i stedet for pinse. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 Vi planlegger å dra til Hankø i Pinsehelgen. Ikke endelig bestemt, men meget sansynlig. Link to post
KOB Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 (redigert) Første "ordentlig" båthelg - i Kragerø. Om det blir overnatting eller kun dagsturer er usikkert. Skjønt ihuga "båtkarer" vil vel mene at uten overnatting er det ikke noen ordentlig båthelg . Men med båtplassen 50m fra hytta blir det ofte at en drar tilbake til hytta mot kvelden. Men vi får se. Lang pinsehelg - drar ned torsdag etter jobb, tilbake 2. pinsedag. Og så er det jo Sørlandets Båtmesse i Arendal den helgen - alltid tors-søn. Men det er slik det alltid var før, ser jeg nå. Da messen var i Kristi himmelfartshelgen. Nå er den i pinsen, dvs. utstillingen er lør-man. Teigenkonsert fredag kveld. Koster likegodt på meg en link - Sørlandets Båtmesse Blir været slik det nå ser ut er det ikke utenkelig at det blir en Arendalstur Redigert 17.Mai.2010 av KOB (see edit history) Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Tine IV Svart 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Pinsen er som regel spikra år etter år ,da er det pinsetreff i Horten gjestehavn .En fin åpning på sesongen for mange her i oslofjorden ,ser jo ut som det er program iår også lagt ut på hjemmesia til KNBF .Du ligger også gratis denne helgen , om du har vimpel/merke og er medlam av KNBF .Syntes det er en fin tradisjon å være med på ,treffer vi mange nye mensker og mange andre som kommer igjen år etter år .Blir som regel stappa den helgen , men morro å treffe folk igjen etter en lang vinter og til en ny båtsesong . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Pinsetreff på oss også. Pinsen i Horten er en fin tradisjon hvor det er hyggelige aktiviteter i havnebassenget. For dere som enda ikke har fått med dere dette treffet så er det absolutt verdt et besøk. Jeg drar nedover på torsdag og fruen ankommer neste dag med VeKaTo. Nytt for oss er at vi på lørdag skal foreta storflagging av Astor. Har ikke brydd meg om å stable vimplene etter noe stystem, men de første vimplene betyr ASTOR 1974, for de som kan lese slikt. Vi gleder oss begge to til dette treffet. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Hei. Da var helgeturen igang, litt på forskudd. Nå ligger vi godt fortøyd i Holmsbu, har hatt en god middag med noe rødt i glasset og bare koser oss. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tine IV Svart 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Helgtur er kansje å ta i Lars.H ,uketur passer kansje noe bedre men .Hadde jeg ikke jobba med den nye Grand Banks'n som har ankommet norge,så hadde jeg reist ut.Melder 25+ hele uka + helgen,nå hadde det vært knall å liggi på Lort å bare slappet av da det har vært litt mye i det siste. Men satser på å reise ut torsdag ,lov å håpe vel både på det å været ;o) Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Vel, får vel si uketur, men fint har vi det her vi ligger i solen og varmen i Holmsbu. Hva er det for noen Gran Banks greier Tine, skal du bytte båt igjen? Lars H. Webcam fra båten her Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Drar til Rishlmn. ved Hankø for å se på Rhondodendronblomstringa. Litt tidlig kanskje, men det rapporteres om at blomstringa er startet. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Da blir det Borgen på meg, ser ut til at det er god plass der i Pinsen "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bjørn Kenneth Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Håper å komme meg avgårde fra Struer (DK) i retning Norge denne pinsen... Bloggen min! | Mitt store gründerprosjekt: Norges største håndballmagasin på nett | Ferie i London Link to post
Bitteliten Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 (redigert) Ingen båttur for oss - med mindre jolla har kommet da. Da blir det nok en og annen tur til Son. Hus og hage kaller. Også skal vi på bane og kjøre sykkel Redigert 19.Mai.2010 av Bitteliten (see edit history) Link to post
sjøman Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 (redigert) Det blir Hvaler/skjærhalden på oss i pinsen. Satser på og ligge mest mulig i uthavn. Redigert 19.Mai.2010 av sjøman (see edit history) Link to post
Marida Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Det blir det på oss også. Blir bare jeg og guttungen, resten av mannskapet er i Fredrikstad på håndballcup. Noen som har en båtplass i Fredrikstad å låne bort i pinsen? Skal bo i båten hele tiden. Link to post
Tine IV Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Hva er det for noen Gran Banks greier Tine, skal du bytte båt igjen? Neida har båt jeg ,hjelper bare en kamerat i havna ....... Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
sjøman Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Er ikke gammal nok til å ha Grand Banks du Tine IV Link to post
Elmer Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Hei. I pinsen blir utfarten til kragerøskjærgården eller i Eidangerfjorden. Vi startet båtsesongen i forrige uke-deilig å være i gang igjen! Selv om været var høyst vekslende, hadde vi en nyydelig solnedgang i Andedammen, Eidangerfjorden onsdag kveld i forrige uke. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn