Enzo Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Drar til Rishlmn. ved Hankø for å se på Rhondodendronblomstringa. Litt tidlig kanskje, men det rapporteres om at blomstringa er startet. Er det mulig å ligge på svai i sundet bak risholmen ? Link to post
Bonus Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 ... svai i sundet bak risholmen ? Tror det blir litt trangt Enzo. I hvertfall om det ligger mange båter inntil fjellet. Link to post
Enzo Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Ok så man kan ligge longside inntil fjellet der. Kanskje jeg prøver det, skal ut alene i helgen og tenkte hankøområdet Link to post
Bonus Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Ok så man kan ligge longside inntil fjellet der ... "Et bilde sier mer enn 1000 ord", er det ikke det de sier? Gravde litt i bildesamlingen, og fant et ganske illustrativt bilde av bukten. Link to post
Enzo Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Ok baug inn det løser jeg ikke alene , har ikke anker bak enda. da vurderer jeg brygge i hankøsundet Link to post
Bitteliten Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Er det den bukta på høyre side ved innselingen mot den svarte staken der den italienske daycruiseren ligger? (den var litt intern kanskje - men Svenning vet hvor jeg mener) Det er altså den nordre innseilingen til Hankø omtrent midt på Rauer Link to post
Bonus Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Er det den bukta på høyre side ved innselingen mot den svarte staken der den italienske daycruiseren ligger? ... den nordre innseilingen til Hankø omtrent midt på Rauer Ja Bitteliten, det er korrekt. Link to post
baatsman Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Det blir det på oss også. Blir bare jeg og guttungen, resten av mannskapet er i Fredrikstad på håndballcup. Det blir samme cup på oss. Bor i båten på Hvaler. Pendling er vel ett stikkord. Vi sees! Link to post
Flid Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 (redigert) Er det mulig å ligge på svai i sundet bak risholmen ? Det er lagt ut 2 bøyer på Nordsiden av Risholmen. Disse tilhører holmen. Hvis du spør får du helt sikkert ligge der. Vaktmesteren heter Bjørn, det står et telefon nummer på bøya. I bukta på Vestsiden må du ikke gå inn med seilbåt. Redigert 19.Mai.2010 av Flid (see edit history) Link to post
Tine IV Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Er ikke gammal nok til å ha Grand Banks du Tine IV Helt korekt ,gubbebåt trenger ikke jeg på maaaange år enda Men gammal nok til å jobbe litt med dem ........ Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
:båt1 Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 nei i helgen tror jeg jeg skal ta meg en tur utover mot Tjøme sjærgåren å kose meg litt gleder meg til ny båthelg!!! Link to post
Trophy Svart 21.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 Det blir båttreff på Ikornes Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
ArtVendalay Svart 21.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 Denne helga er det jomfrutur med Alfaen, som så langt kun har sirkla litt på testturer i fjorden utenfor båthavna. Etter 2 måneder, med krøll, ball, snekring og banning med huet nedi motoren, er vi klar for en langhelg på sjøen. 1. gang vi har båt med campingmuligheter, så gleder oss til det. Går fra Kristiansand og litt vest over, får se hvor langt vi går, neppe mye lengre enn skjærgården utenfor Mandal Link to post
Salt Svart 21.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2010 til fots på gjestebrygga på Skjærhalden, tenker jeg. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
SuperGnisten Svart 22.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2010 Ligger på Tautra rett nord for Trondheim.. har vært her siden tirsdag.. (lesesalen tok ferie) nå er det kommet mange båter fra Trondhjems seilforening.. grått og kaldt då forøvrig.. sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Lagavulin Svart 22.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2010 Årets første bad på Tjurholmen idag, tipper 14-15 grader, så det er bare å hoppe uti folkens :) Ligger over på Granholmen v/Nordre Sandøy. Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Salt Svart 22.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2010 til fots på gjestebrygga på Skjærhalden, tenker jeg. - og det ble det. Stappfullt, siden det var båtutstilling som brukte en hel rekke plasser pluss "korttidsfortøyinga" innerst. Traff gode venner og ble noen timer om bord der . Observerte en fire-fem BP-vimpler. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Tine IV Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Blitt stille i denne tråden,var mere liv her før vel ? Men helgen er nær,hvor går ferden ? Økosjefen slutter tidlig imårra,så vi lurer på å gå innover en tur .Kansje Oslo å Aker stygge,været bestemmer jo litt da. Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Marida Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Har avtalt med flere båtvenner å møtes på Edholmen. Skal vaskes, ryddes og poleres litt til ferien + rødvin + + + Link to post
Lars H. Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Denne helgen blir uten båt. Vi er på landstedet til svigermor i Bøfjorden, Surnadal på Nordmøre. Men jeg har kun 100m å gå over et jorde for å komme ned på berget og fiske. Så litt maritimt blir det. Det er også et fyr 10 meter unna den beste fiskeplassen der. Var litt usikker på internettforholdene her, tidligere har de vært umulige, men med en god antenne (båtantennen) i kroken ved siden av meg, har jeg god hastighet (1200 - 1500kb/s) med ICE modemet. Og den speller nye Dell laptop'n jeg fikk i forgårs funker også utmerket. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
klk Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Denne helgen (og de neste) går til Shetland, Orknøyene og Scotland. Seiler lørdag, Weather permitting. Ser lovende ut, frisk bris fra syd! Link to post
litt peiling Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Fredag blir det Skjærhalden og lørdag blir det vel Fredrikstad. Skal ryddes og vaskes i båten i helga også til 4 uker ferie fra neste helg Link to post
Arvid_A Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Flott solnedgang på Østre Bolæren i går kveld! Link to post
Figaro Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 (redigert) Blitt stille i denne tråden,var mere liv her før vel ? Men helgen er nær,hvor går ferden ? Økosjefen slutter tidlig imårra,så vi lurer på å gå innover en tur .Kansje Oslo å Aker stygge,været bestemmer jo litt da. Tine IV Mye bedre med et besøk på Steilene! Skikkelig maritimt miljø både på seilforeningens, og på Nesodden kystlags gjestebrygger på Landsteila (nærmest Nesoddlandet) Billig havneleie med strøm og vann Redigert 1.Juli.2010 av Figaro (see edit history) Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
V-strom Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Ferden går fra Trondheim til Knarrlagsundet i morgen etter jobb. Har 22-års bryllupsdag, så det skal feires med en bedre middag på "Knarren" Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn