Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Du må snart investere i stabilisatorer hvis ikke den hersens vinden gir seg snart Lars :wink: . . . . . . . . PS! Noen av værlinkene dine (trudelutt.com) kom jeg ikke gjennom på i forrige uke og i helgen.

Vel, nå er jeg ikke så redd for hverken vind eller bølger, og etter de siste værmeldingene ser det ut til at vi får krysset Oslofjorden likevel på onsdag, - dog litt utpå dagen. Og ja, stabilisator (eller større og stødigere båt enn en snekke), hadde nok vært greiere for comforten.

Værlinkene mine (og linkene for webkameraene) skifter fortere enn jeg får oppdatert de. Så jeg må bare beklage, jeg klarer ikke å holde de oppdatert til en hver tid. Som pensjonist har en jo så mye annet å gjøre. Da har en ikke hele dagen på jobben ledig til å gjøre slikt!!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Som pensjonist har en jo så mye annet å gjøre. Da har en ikke hele dagen på jobben ledig til å gjøre slikt!!

Oisann, er det slik det blir om noen år...

Til temaet: Det er lenge til helgen, men det blir enten Haldentur eller å bli i havna.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Det med jobben mener jeg faktisk helt alvorlig. Følger en litt med på trafikken her på forumet, er det markert stille rundt lunsjtider. Men etter kl. 1300 'auser det på'! Hvem vil vel spolere lunsjen i kantinen når en kan sitte godt og avslappet på kontoret og surfe på baatplassen.no før og etter?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Drar til Stokke i Vestfold på fredag for å havrafte (rumperiste). Jobben spanderer. Teambuilding kalles det visst?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Endelig ser det ut til at værprognoser og fravær av andre plikter legger til rette for helgetur!

Vi kaster loss på lørdag morgen og tusler litt nedover Østfold-kysten. Skulle ikke forundre om vi etter hvert - som så ofte før - legger oss i "venstrefila" og svinger inn Slevikkilen til Gjetøya.

:sailing:

- I helgen blir det over 60 Bavaria seilbåter å se i Horten, under det årlige Bavaria treffet.

Så i "Færder havna" i Horten blir det fullt .

- Da seiler alle vi novisene , som ikke har skjønt hva kvalitet og skikkelig seilbåt er, fra både sør og nord for å møtes i Horten.

:lol:

Etter en tur i sol og havblikk fra Son til Horten indre havn for dieselfylling (7,99 pr. liter), ligger vi nå på Kommersøya. Her blir vi over helgen. Deretter en tur til Holmsbu og så kanskje til Oscarsborg. Trenger ikke å være hjemme før torsdag om en uke.

Lars H.

Det blir nok en Kostertur på oss. Har ikke vært der før i år og det ligner ikke oss. Pleier å være der en del......

Så idag blir det ned og heise opp jolla i davitene og gjøre klart for tur i morgen ettermiddag etter jobb :yesnod:

Så blir det en tur til svinesund for handling av biff og smågodt :smiley:

Hadde det så hyggelig på Oscarsborg (eller "Borgen" blant kjente) forrige helg at vi drar dit også denne helgen.

og så kanskje til Oscarsborg.Lars H.

Da sees vi trolig. Vi satser på hyggelige Borgen også denne helgen. Forrige helg var en innertier for oss der ute. :cheers:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...