Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Har aldri hatt en slik båt
Beklager. Ser jo det nå.

Synes den lignet litt på Nord West en sist,

Det var sikkert fargene som gjorde det...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Takk for det :-), går ting etter planen tusler jeg ned dit på formiddagen i morgen

Velkommen skal du være!

Nå er det utrolig stille og fint her. Godt og varmt i båten. Vi koser oss!

Ligger med hekken inn på samme side som forrige helg (for dem som var her da ...), men litt lengre ut.

10092009052.jpg

Takk for det Svenning, tror du jeg kan ligge sånn som du gjør med 45 fot, eller blir det for liten avstand til bøya?

Jeg lå på samme måten forrige helg, men lengre inne. Der var bøyene litt nærmere brygga. Brukte tau fra midtre kryssholdt, og det funket bra. Går nok for deg også tror jeg.

Det er også flere longsideplasser her, så vi får deg inn på en eller annen måte.

...men det er nok mange år siden det var lov å ta en øl, selv for oss taubåtslusker.

Hmm, blir litt off-topic dette, men er man ikke opptatt av HMS-arbeid i rederiet du jobber for? :giggle:

Opptil flere forskningsrapporter slår fast at en til to alkoholenheter per dag reduserer risikoen for hjerte- og karsykdommer i tillegg til en del andre positive effekter for helsen. Er ikke rederiet opptatt av mannskapets ve og vel? Som kaptein er du rederiets forlengede arm om bord, og her har du noe å ta tak i som kan ha helsemessig gevinst. :lol:

Reiser ut i ettermiddag og har "gjemmekontor" imorgen.

Jeg forstår båtbytte, større plass å "gjemme" seg på. KOS DERE. Kom hjem i kveld og klar for båt-tur i morgen. Kommer fra Trysil og kona drar dit i morgen. Barna,bikkja og jeg drar på tur. Hvor vites ikke, enda.

Vi sees!

er man ikke opptatt av HMS-arbeid i rederiet du jobber for? :giggle:

Opptil flere forskningsrapporter slår fast at en til to alkoholenheter per dag reduserer risikoen for hjerte- og karsykdommer i tillegg til en del andre positive effekter for helsen. Er ikke rederiet opptatt av mannskapets ve og vel? Som kaptein er du rederiets forlengede arm om bord, og her har du noe å ta tak i som kan ha helsemessig gevinst. :lol:

Hmm interessant vinkling :smiley: dette må legges fram for HMS-komiteen :cheers:

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

BMB 37 Sport er stoooor. Veldig god plass nede, kikket nøye på 37 Highline på Båter i sjøen, og den ser veldig fin ut. Hardtop versjonen har jeg ikke fått anledning til å utforske, men etter en sommer med mye kalesjeknepping skjønner jeg at flere velger seg denne løsningen. Synes du det fungerer greit? Hva slags motorisering valgte du? Venter i spenning på tilbakemeldinger. Gratulerer med flott båt!

.. Synes du det fungerer greit? Hva slags motorisering valgte du? Venter i spenning på tilbakemeldinger. Gratulerer med flott båt!

Jo takk for det. Båten er veldig stor, og det er enormt med plass ombord. Hadde ønske om å prøve noe annet etter mange år med kalesjebåt. Var lei av å kneppe på og av kalesjen stup i ett, og er fortsatt usikker på om det er kalesje generelt eller Bavaria spesielt. Båten er en 2008 modell med 2 x VP D4 260 ombord som har gått 204 timer. Skulle ønske meg D4 300, men sånn er det med bruktbåt. Marsjer allikevel helt fin i 27 knop og går veldig økonomisk.

Har i tillegg fått byttet noe av det BMB ikke kan slik som kokeapparat, bryterpanel til baugpropell, etterisolert motorrom osv. samt at jeg har lagt originale tepper i kabin- så dette ser fint ut. Hentet båten i Kristiansand den 29. august og gikk utskjærs til Tønsberg på den værste sjøen jeg har sett, så båten fungerer fint i kraftig vind og stoooor sjø. Utover det har den bare ligget til kai, så det blir første turen med familien i dag. Vi gleder oss :flag:

Redigert av Ludde (see edit history)

Hilsen Ludde

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...