Lars H. Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Hei. Selv om helgen for lengst er over og det nærmer seg neste helg, våger jeg meg med en liten rapport fra Trudelutt der vi ligger kailangs på en av flytebryggene på Oscarsborg. Vi ligger lunt og godt, solen skinner og det er 18gr. Regner med at det var litt fler båter her i helgen som var! . . . . Lars H. webcam fra båten her Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 16.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 (redigert) Dette er en koslig tråd som det gjelder å holde liv i. I morgen går Astor til Evjesund for årlig slipping. I fjor tok det 24 timer før vi var på vannet igjen. Skoget ble polert og bunnen stoffet, samt nye anoder. Evjesund slipp er en fin plass å foreta slipping etter min vurdering. Skal prøve å legge ut noen bilder fra turen ned i morgen på DENNE tråden. Regner med å være i Evjesund ved 17-tiden. Redigert 16.September.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
rover Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Så... skal det endelig bli helgetur med trawleren igjen, etter en del helger som måtte brukes til andre ting. Satser på Leirvik, tror jeg. Kinamat, og besøk på "nordpolet":-) Eller kansje, bare en tur til fredelige Fjelbergsund. Skal heise BP vimpelen for første gang:-)))) Link to post
Tine IV Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Økosjefen må jobbe , så da kan jeg finne på noe som er litt mere morro . Blir Borgen eller Holmsbu fra imårra eller fredagen ,da jeg er litt avhenging av landstrøm så er det et bra alternativ.Har parafinovn og 5kw agregat , men greit å slippe å kjøre det da . Da kansje vi treffes i helgen , håper på finvær også da så klart . PS: Lars . H . blir du på Borgen , eller har du reist hjem ? Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Jeg er på Borgen fremdeles, men reiser hjem imorgen formiddag da Trude skal jobbe hele helgen. Men jeg må si vi har hatt noen herlige dager. Startet onsdag forrige uke med først noen dager på Kommersøya, så Holmsbu og nå Borgen. Og bare finvær har vi hatt også. Det er ikke ofte det klaffer så godt med Trudes fridager og været at vi kan ta en hel uke i båten i september! Lars H. webkam fra båten her Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tine IV Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Ja nå har det vært topp i et par uker ,hadde jo en uke på kovoi med 12 andre båter fra by til by etter båter i sjøen.Bare knallvær , bortsett fra en hoppetur ut Drøbaksundet mandagen . Men flott å være på tur i knallvær , hakke hatt for mye av det i sommer nei . Okidokk da sees vi sikkert en annen gang ,snakk om den årlige sesongavslutningen i Horten neste helg da .Kan bli mange BP båter her da , men litt usikkrt enda trur jeg . Men håper på et mini treff , vi har jo hatt det i mange år nu .Langbord hos Rossi , med god mat å drikke .Men som sagt så veit jeg ikke enda , men trur det er noe på gang neste helg 25/9 . Her et litt dårlig bilde av konvoien ,men tenkte på været .Men båtane synes jo i bakgrunnen https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2399/viknes_tur_09_38.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2399/viknes_tur_09_43.jpg Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Mariell Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 De to siste båt helgene i September blir ødelagt av en tur til Kreta. Vi er en gjeng på ca. 30 som har leid ett hotell for en uke. Desverre Lørdag til Lørdag så begge helgene ryker. Men blir nok gøy dette også. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
olpi Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Kreta er topp, ikke noe å grue seg til det. Besøk Elafonissi hvis det ikke blåser mye. Chania med bryggene og "old town" med trange gater er kjempefint. God tur! Link to post
bert Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Hei, helt enig var der ifjor Link to post
Mulligan Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Spørsmål. Sandøsund på Hvasser. Er fremdeles toaletter og strøm tilgjengelig? Link to post
Ulv I Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 For vår del blir det "fjolls til fjells" med jobben, dvs sessongens første pinnekjøtt måltid :) Fint med en liten tur i skogen på høsten også :D Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
nomen Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Denne helga blir det fisketur i Tønsbergskjærgården,med base på Ramsholmen. Kommer til å bli helt knall fisk,eller ikke. Reiser i 13.00 tida i morgen,greit å komme seg tildlig ut og få opp lavuen. Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Bonus Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Da var vi på vannet igjen. Etter to dager med møter i Stockholm kom jeg hjem 17:00 i ettermiddag. Kastet tampen 18:00 og ligger nå godt fortøyd i Strømstad. Stille, varmt og godt. Kjørte vanlig vei; inn etter Strømtangen - Puttesundet - Ned Løpern - Forbi Skjærhalden - Ned Hærfølrenna - Over Sekken - Norskerenna. Fylte diesel på Hærføl. 7,97 kr/liter med BP-rabatt. Imorgen formiddag blir det "gjemmekontor" i båten. Tusler nok oppover til Hankø imorgen ettermiddag. Skal treffe noen venner der på Lørdag. Livet er ikke så galt Link to post
dieselfan Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Vil ta opp båten i kveld og spyle den under (så er den ok helt til juletorsken er henta). Og på Lørdag går turen til Stråholmen ved Kragerø. Sikkert mulig å få plass i moloen der på denne tiden av året.. Madam skal skisse litt til vinterens akvareller. Dattera skal sikkert bade... minsten blir med meg og plukker sopp. Livet er egentlig helt all right God Helg til alle. Link to post
Mulligan Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Spørsmål.Sandøsund på Hvasser. Er fremdeles toaletter og strøm tilgjengelig? Jeg spør en gang til. Noen som vet? Link to post
Merlis Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Noen som skal ut på hvaler i helgen eller? Blir ikke noen overnatting på meg, men tror nok det blir en dagstur i dag og til søndagen =) Jeg skal i bursdag til en kompis i morgen, så får ikke vært ute hele helgen, sa da tenkte jeg meg en tur til hvaler i dag og til søndag =) Si ifra om det er flere som skal det! Alltid hyggelig med selskap på vannet =) Link to post
olpi Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Hvaler er stort Vet om folk som skal i "hølet" så der blir du ikke liggende alene vil jeg tro. Skjærhalden er det også sikkert folk. Hølet=Fredagshølet. Link to post
Hansi Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Da sommeren visstnok er over for i år blir det for vår del en liten båttur til Lille Arøya og stenge hytta for sesongen. Link to post
Salt Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Noen som skal ut på hvaler i helgen eller? Det er det sikkert. Og dessuten er det noen som stort sett er her Flere tusen, faktisk! Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bonus Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 (redigert) ... Tusler nok oppover til Hankø imorgen ettermiddag... Er så fint vær her i Strømstad nå, så vi blir over til imorgen. Koser oss nå med vår favorittaktivitet; Sitte stille med litt godt i glasset og se på alle båtene som kommer inn. Redigert 18.September.2009 av Svenning (see edit history) Link to post
sjøman Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Kos dere så masse Svenning! Vi har blitt straffet med en tur til Voss i helgen Men det er faktisk lagt inn i programmet en RIB tur i morgen.Så det blir jo litt båt da, Men det skulle hvert forbudt og arrangere sånt i båthelgene! Men vi får pine oss i gjennom helgen og se frem til uke 40 da blir det høstferie i båten. God Helg Mvh.Sjøman og Sjøfrua. Link to post
Tom Rør Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Ligger på Steilene, med nydelig solnedgang.Akkurat som sommer nå. Link to post
Astor Svart 18.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Sitte stille med litt godt i glasset og se på alle båtene som kommer inn.[/i] Hyggelig aktivitet. Deler den med dere. Trolig vi tar en Hortentur i morgen. Har ikke vært på de kantene siden BP-treffet. Vi stiller med nysmurt bunn og glansfullt skrog. Vår favoritthavn vintertid. Også der er favorittaktiviteten gangbar. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ter-av Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Skal ta deg imot på brygga, Astor. Vi kom til Horten i ettermiddag. Her har en del av de faste "overvintrerne" allerede lagt seg til. Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Astor Svart 18.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 (redigert) Hyggelig! Lytter dere K-77? Vi er trolig nede i løpet av formiddagen. Har barnebarnet med. (Ikke den aller minste) Skal sikkert være med bestemor på handlesenteret. Har dere flyttet over til vinterhavnenen allerede? Lagt til: Er det ledige plasser? Redigert 18.September.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn