Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Væremeldingen tilsier skikkelig drittvær lørdag, og gråvær søndag...på østlandet altså. Men, det bør ikke by på problemer å ligge i innhavn, som f.eks. Borgen denne gangen. Regnvær hindrer ikke en båttur alene. Vi får barnebarna på besøk i helgen, så vi vet ikke helt om eller når vi legger utpå.

Nå er det et en drøy time til jeg setter meg i bilen og kjører til båten etter å ha hentet fruen på jobben. Så ligger vi over i hjemmehavnen og drar til Borgen imorgen tidlig. Hvor langt inn i helgen vi blir, får været avgjøre.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Denne helga går med til vedlikehold, oljeskift og andre sysler som skal klargjøres før vi går over i vinterdelen av båtlivet. FB skal dekkes til og de sommerlige tingene ombord kjøres hjem. Vi gleder oss begge til vårt andre båtliv, som vi velger å kalle perioden fra oktober til mars.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Da blir det langtur idag til Horten gjestehavn, kommer mange kjente .Så da holder vi liv i den årlige sesongavslutningen i Horten ,det blir sikkert tur til Rossi og det som hører med der .Håper flere dukker opp utover kvelden / helgen , så da sees vi .Nor West husk å pling når du er i rute. :wink:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei.

Her på Borgen skinner solen og vi har nettopp avsluttet en bedre frokost med egg og bacon. Men med drittværet meldt imorgen, drar vi hjem en gang utpå dagen idag. Dette er sannsynligvis siste turen vår dette året, så vi vil heller avslutte sesongen med finvær enn en blåsete, kald og regnfull helg.

Lars H.

webcam fra båten her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

??????????????

YR for lørdag 12-18:

Kraftig regn. Laber bris, 7 m/s fra sørøst. 12 mm nedbør.

Yr for kysten av Østfold lørdag= MØKKAVÆR!!!!!!

Værvarsel som gjelder til lørdag 3. oktober kl. 24.

Lørdag sørøstlig liten kuling 12 m/s, til dels stiv kuling 15 utsatte steder, fra om ettermiddagen dreiende sørvestlig, senere nordlig bris. Regn og regnbyger.

Bølgehøyde:0.5 m. Fra lørdag morgen stigende til opp mot 3 m om kvelden.

Nei! Nå er sesongen over for min del. Om en drøy uke går båten på land...... :cryin:

??????????????

YR for lørdag 12-18:

Kraftig regn. Laber bris, 7 m/s fra sørøst. 12 mm nedbør.

Når man går sjarmørettappen gjennom Mossesundet var jeg selvsagt på soldekket.

Ned Drøbaksundet var det godt å ha en god og varm båt selv om solen skinte. Det blåste surt på turen ned i dag.

Takk til Havnefogden i Moss for oppofrende arbeide med trosser og strømledning.

Nå ligger Mossesundet speilblankt. Flott kveld her i Moss, :cheers:

Jeg tror ikke det blir så ille som noen tror, men regnet er på vei, og det vil vel kunne komme noen dråper frem til kl 16:00 lørdag vil jeg anta.

http://www.yr.no/sted/Norge/%C3%98stfold/M...s/meteogram.png

Moss ser ikke så ille ut.

Redigert av Spinnaker (see edit history)

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Regnet har kommet det, Spinnaker. I bøtter og spann. Og det blir nok mere vær. Det nytter ikke å bare se på animasjonene til yr, du må lese teksten også. :wink:

Her er dagens oppdaterte værvarsling fra yr:

Sørøstlig liten eller stiv kuling. I ettermiddag dreining til sørvestlig stiv eller sterk kuling. Regn. Lettere vær i kveld. Søndag minking til nordvestlig periodevis frisk bris, tidlig søndag liten kuling. Enkelte regnbyger først på dagen, ellers opphold og etter hvert pent vær.

Vind får vi ihvertfall nok av.

Surt hjemover, men godt å vite at Eberen ikke svikter. Med Ærtnes sine gode elgkarbonader og varm kaffe gikk turen hjem greit. Forøvrig vil jeg opplyse at Rema 1000 sin butikk i kanalen er nå nesten dobbel så stor med stort utvalg å tilby båtfolket. Tvers over gaten ligger Ærtnes med sitt kjøttvareutsalg. En tradisjonsrik forretning som alltid har mye snadder å by en båtfant på.

Sønnen tok meg med opp på Jula som hadde mye å by på for en landsens båtmann som jeg er.

Redigert av Astor (see edit history)

Da vi så Astor gli oppover Mosse-Sundet måtte vi også på vannet.

Vi dro over til Tønsberg. Særdeles høy sjø.

Det klarnet opp etter at vi ankom Tønsberg. Nå har vi det godt og varmt og ere invitert over i nabobåten på Fårikål.

Livet er ikke så galt.

Nesten terror og sitte hjemme, men nå har gravemaskinen stått i hagen noen uker uten at noe har skjedd.

Herved er det bekreftet at ingenting gjør seg selv uten at man gjør det selv.

men vi kommer senere tilbake håper jeg:-)

Hilsen Morten

www.ribtjenester.no

reiste med Color Magic fra Kiel i går det blåste friskt og sjøen ble større og større jo nærmere skagerak vi kom, de sa at det sannsynligvis ville komme til og ha en bølgehøyde på oppmot 9 meter natt til søndag men jeg sovnet i fra alt sammen ellers var det en flott spennende tur.

selvfølgelig så ble det noe rulling. :flag:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...