nimbuster Svart 30.September.2009 Link til dette innlegget Svart 30.September.2009 Væremeldingen tilsier skikkelig drittvær lørdag, og gråvær søndag...på østlandet altså. Men, det bør ikke by på problemer å ligge i innhavn, som f.eks. Borgen denne gangen. Regnvær hindrer ikke en båttur alene. Vi får barnebarna på besøk i helgen, så vi vet ikke helt om eller når vi legger utpå. Link to post
Lars H. Svart 30.September.2009 Link til dette innlegget Svart 30.September.2009 Nå er det et en drøy time til jeg setter meg i bilen og kjører til båten etter å ha hentet fruen på jobben. Så ligger vi over i hjemmehavnen og drar til Borgen imorgen tidlig. Hvor langt inn i helgen vi blir, får været avgjøre. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
EIRINA Svart 30.September.2009 Link til dette innlegget Svart 30.September.2009 Helgeturen denne helga blir til kiel med magic den har litt større plass enn Jodá n den ble forøvrig kjørt til Arendal i dag en impulstur til ettersyn og vinterlagring. Link to post
Astor Svart 30.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2009 Denne helga går med til vedlikehold, oljeskift og andre sysler som skal klargjøres før vi går over i vinterdelen av båtlivet. FB skal dekkes til og de sommerlige tingene ombord kjøres hjem. Vi gleder oss begge til vårt andre båtliv, som vi velger å kalle perioden fra oktober til mars. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
SiA Svart 30.September.2009 Link til dette innlegget Svart 30.September.2009 Og jeg skal montere ny varmer... Den gamle Thermoen har tatt kvelden, nå blir det Eber D4! Fra 1700 W til 4 KW bør gjøre susen, ikke mer tull med vifteovner i havn! Tror jeg Hilse Sindre Link to post
olpi Svart 30.September.2009 Link til dette innlegget Svart 30.September.2009 Du vil ikke angre, D4`n er helt topp. Beste varmer jeg har hatt. I helga blir det vel drittvær, men tar vel en tur på sjøen i morgen for å fylle diesel (Nøkledypet til 7.25/l), og en tur og prøver fiskelykken på fredag hvis været holder. Blir liggede ute i vinter. Link to post
Tine IV Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Da blir det langtur idag til Horten gjestehavn, kommer mange kjente .Så da holder vi liv i den årlige sesongavslutningen i Horten ,det blir sikkert tur til Rossi og det som hører med der .Håper flere dukker opp utover kvelden / helgen , så da sees vi .Nor West husk å pling når du er i rute. Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Hei. Her på Borgen skinner solen og vi har nettopp avsluttet en bedre frokost med egg og bacon. Men med drittværet meldt imorgen, drar vi hjem en gang utpå dagen idag. Dette er sannsynligvis siste turen vår dette året, så vi vil heller avslutte sesongen med finvær enn en blåsete, kald og regnfull helg. Lars H. webcam fra båten her Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Briggfruen Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Vi skal også på tur i helga. Starter med overnatting i båthavna i kveld, og setter kursen mot Småland på Frosta i morgen. Briggfruen Link to post
Astor Svart 2.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Etter å ha tatt oljeskift legges kursen til Mossekanalen. Lenge siden jeg har vært på hjemlige trakter. Flott vær venter. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lazyjack Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Flott vær venter. ?????????????? YR for lørdag 12-18: Kraftig regn. Laber bris, 7 m/s fra sørøst. 12 mm nedbør. Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Sånn er det å ha motorbåt - Astor sitter tørt inne å koser seg han "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
GeirFrode Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 ??????????????YR for lørdag 12-18: Kraftig regn. Laber bris, 7 m/s fra sørøst. 12 mm nedbør. Yr for kysten av Østfold lørdag= MØKKAVÆR!!!!!! Værvarsel som gjelder til lørdag 3. oktober kl. 24. Lørdag sørøstlig liten kuling 12 m/s, til dels stiv kuling 15 utsatte steder, fra om ettermiddagen dreiende sørvestlig, senere nordlig bris. Regn og regnbyger. Bølgehøyde:0.5 m. Fra lørdag morgen stigende til opp mot 3 m om kvelden. Nei! Nå er sesongen over for min del. Om en drøy uke går båten på land...... Link to post
Bonus Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 ... Astor sitter tørt inne å koser seg han Åneida, Astor satt på fly'en han da jeg tok imot tampen i Mossekanalen. Link to post
Laholm Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Inntil for noen timer siden var planen å ta en tur ut i en av de nærliggende uthavnene og ligge der til i morgen tidlig. Men så så jeg på værvarslet..... Det blir hjemmekveld! Laholm Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Åneida, Astor satt på fly'en han da jeg tok imot tampen i Mossekanalen. He he - god helg "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Astor Svart 2.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 ??????????????YR for lørdag 12-18: Kraftig regn. Laber bris, 7 m/s fra sørøst. 12 mm nedbør. Når man går sjarmørettappen gjennom Mossesundet var jeg selvsagt på soldekket. Ned Drøbaksundet var det godt å ha en god og varm båt selv om solen skinte. Det blåste surt på turen ned i dag. Takk til Havnefogden i Moss for oppofrende arbeide med trosser og strømledning. Nå ligger Mossesundet speilblankt. Flott kveld her i Moss, Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Spinnaker Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 (redigert) Jeg tror ikke det blir så ille som noen tror, men regnet er på vei, og det vil vel kunne komme noen dråper frem til kl 16:00 lørdag vil jeg anta. http://www.yr.no/sted/Norge/%C3%98stfold/M...s/meteogram.png Moss ser ikke så ille ut. Redigert 2.Oktober.2009 av Spinnaker (see edit history) [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
GeirFrode Svart 3.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2009 Regnet har kommet det, Spinnaker. I bøtter og spann. Og det blir nok mere vær. Det nytter ikke å bare se på animasjonene til yr, du må lese teksten også. Her er dagens oppdaterte værvarsling fra yr: Sørøstlig liten eller stiv kuling. I ettermiddag dreining til sørvestlig stiv eller sterk kuling. Regn. Lettere vær i kveld. Søndag minking til nordvestlig periodevis frisk bris, tidlig søndag liten kuling. Enkelte regnbyger først på dagen, ellers opphold og etter hvert pent vær. Vind får vi ihvertfall nok av. Link to post
Astor Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2009 (redigert) Surt hjemover, men godt å vite at Eberen ikke svikter. Med Ærtnes sine gode elgkarbonader og varm kaffe gikk turen hjem greit. Forøvrig vil jeg opplyse at Rema 1000 sin butikk i kanalen er nå nesten dobbel så stor med stort utvalg å tilby båtfolket. Tvers over gaten ligger Ærtnes med sitt kjøttvareutsalg. En tradisjonsrik forretning som alltid har mye snadder å by en båtfant på. Sønnen tok meg med opp på Jula som hadde mye å by på for en landsens båtmann som jeg er. Redigert 3.Oktober.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 3.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2009 Da vi så Astor gli oppover Mosse-Sundet måtte vi også på vannet. Vi dro over til Tønsberg. Særdeles høy sjø. Det klarnet opp etter at vi ankom Tønsberg. Nå har vi det godt og varmt og ere invitert over i nabobåten på Fårikål. Livet er ikke så galt. Link to post
Ribtjenester Svart 3.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2009 Nesten terror og sitte hjemme, men nå har gravemaskinen stått i hagen noen uker uten at noe har skjedd. Herved er det bekreftet at ingenting gjør seg selv uten at man gjør det selv. men vi kommer senere tilbake håper jeg:-) Hilsen Morten www.ribtjenester.no Link to post
Fru Jacobsen Svart 3.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2009 Jeg er på jobb og ligger i Kalundborg i Danmark. Her blåser det 22-24 m/s og sveller et par tre meter inne i havna. fysj og fysj :-) Fortsatt god helg "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
sydspissen Svart 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 Gikk hjem i dag i jevn 20 m/s motvind. Ble neste skremt av alle teiene som lå midt i leia. Godt å ha en radar som viser det meste av dobber på vår vei. Link to post
EIRINA Svart 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 reiste med Color Magic fra Kiel i går det blåste friskt og sjøen ble større og større jo nærmere skagerak vi kom, de sa at det sannsynligvis ville komme til og ha en bølgehøyde på oppmot 9 meter natt til søndag men jeg sovnet i fra alt sammen ellers var det en flott spennende tur. selvfølgelig så ble det noe rulling. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn