Trondwi Svart 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 Vi hadde egentlig planer om å tøffe langsomt oppover til Lyngør/Risør og stanset i Grimstad for å proviantere litt på veien østover. Langsomt og innenfor oppover og raskt nedover uttaskjærs på søndag var tanken. Jeg kom i skade til å ta en nærmere titt på yr.no mens sjefen handlet og mistet plutselig lysten på å risikere å bli slengt vegg-i-mellom på lørdag og søndag. Vi stakk halen inn i drevet og tuslet hjem i slalom mellom teinene på sen fredag ettermiddag. Men - vi fikk i det minste en liten tur. Sjefen med full kontroll ved Hombor på vei oppover. Trond Link to post
Tine IV Svart 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 Da er helgen over , etter nok en kjempe fin helg med mange BP venner i Horten.Vi holdt tradisjonen ved like å sammlet oss for midag lørdag kveld , etter en hard dag når det gjelder været .Hadde problemer med å stå på beina ombord inne i havna ,men så lå jeg sånn at jeg fikk det rett inn.Men været blei knall med sol og stille vann utover ettermidagen ,så dette var nok en kjempefin helg . Takker Nord_West -Stressless - Chanty og alle andre for at vi fikk til en sesongavslutning i Horten som vi pleier å ha .Er jo en tradisjon som vi har hatt i mange år nå , fin tradisjon å sitte å mimmre over sesongen som har vært .Synd at ikke flere kunne komme til Horten , men vi klarte oss bra vi som var sammlet. Vinteropplags klanen er på plass i Horten , så nå er det en fast gjeng i helgene fremmover som møtes vinteren igjennom. Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Nor_west Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Takk det samme TineIV for en hyggelig helg med avslutting i gammel tradisjon. Link to post
Tore B Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Til helgen skal båten flyttes fra Fredrikstad til Oslo, tenkte å ta en mellomlanding på "Borgen" er det noen som vet om det er noe arrangement der fredag eller lørdag? Link to post
sjøman Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 (redigert) Så langt jeg vet så er det ikke noe arrangement på Borgen i helgen. Men det er jo alltids en båt med BP vimpel å se der. Alltid koselig å ligge på Borgen. Regner med at vi setter kursen dit fredag kveld,hvis været er brukbart da...... Redigert 7.Oktober.2009 av sjøman (see edit history) Link to post
Hilmar 2 Svart 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 Kan si at havneprisene er justert ned nå. Skjer vel ikke så veldig mye der ute men regner med at havnekroa holder åpen. Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
REM Svart 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 Går vel til Borgen i helga ja. Har hørt rykter om et ikke ubetydelig tilsig av andre BP-medlemmer også? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bonus Svart 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 ... Har hørt rykter om et ikke ubetydelig tilsig av andre BP-medlemmer også? Vi "siger" til Borgen vi også. Link to post
Lars H. Svart 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 Fruen jobber denne helgen, men er litt på gli for tur til Borgen neste helg dersom været blir bra da. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 9.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Selv om vi ikke rekker å få maskinene varme, tar vi allikevel den tøffe turen gjennom jetteen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ter-av Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Jepp, Borgen fra fredag til lørdag Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Ribtjenester Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 driver og overtaler her jeg også til borgen tur www.ribtjenester.no Link to post
Lagavulin Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 (redigert) Guttetur til Granholmen. (mellom Nordre Sandøy og Kirkøy) Krabber, reker, øl.. glemt noe da? Ned med kalesjen, på med lua. red: ..jo single malten må med. Redigert 9.Oktober.2009 av Lagavulin (see edit history) Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
sjøman Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Da blir det Borgen på oss også i helgen. Link to post
mhemil Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 (redigert) I går gikk turen fra Oslo til Horten Marine Senter og overvintring i varmtlager. Turen på 31 nautiske mil (fra Dyna Fyr - Fyllingen lykt) gikk på 1 time og 5 minutter i nydelig vær og havblikk. Fantastisk stemning på sjøen disse fine høstdagene (bilde tatt med mobil). Redigert 9.Oktober.2009 av mhemil (see edit history) Link to post
REM Svart 10.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2009 Ligger på Borgen sammen med BP-medlemmene: Sjømann, Stålmarken, Astor, Flid, Mor Major, Svenning, Mee Rim. Koooooseligt. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bonus Svart 11.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2009 Nok en hyggelig helg på Borgen. Middag med gode venner på Festningen var en "høydare". Link to post
Astor Svart 11.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2009 (redigert) Fredag kveld ble minnerik og nesten magisk der vi entret den gamle officermessen på Oscarsborg for bespisning. Ellers en fin helg hvor noen av oss tok turen inn til Drøbak lørdag for et hyggelig avbrekk. Redigert 11.Oktober.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ter-av Svart 11.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2009 (redigert) Oscarsborg: MorMajor fotograferte Astor som fotograferte "Stormbull" Redigert 11.Oktober.2009 av ter-av (see edit history) Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
sjøman Svart 11.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2009 Takk for nok en strålende helg på Borgen,vi har kost oss masse. Ser ikke bort i fra at vi setter kursen førstkommende fredag.Skal visst være party på havnekroa fredag. Link to post
Astor Svart 11.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2009 (redigert) Noen bilder fra Borgen denne helgen. BP-folket trives godt nord i havna på "Borgen". Her er det godt om sosial plass på land i tillegg. Svenning er mektig imponert over interiøret på Borgen. Flagget som vaiet over Oscarsborg festning april 1940. Hilmar II på vei hjem etter endt økt som havnevert på Borgen. Jan og Rolf Erik er mektig imponert over maskinrommet på S/S Stormbull. Hver maskin er på 1000 hk. R/S Stormbull akterfra. Ekstra morsomt å møte skippern på Stormbull som også var skipper brannatten da R/S Odd Felow II hjalp til under båtbrannen i Sandspollen. Han minnes den natten spesiellt og var redd det ville blitt adskillig værre med vind inne i bildet. Båtfolk jeg har snakket med er både glade og stolte at nettopp Stormbull ble fast stasjonert her ved Borgen. Med en utrykkningsfart på 40 knop er den raskt ute hos havaristen. Redigert 11.Oktober.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 11.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2009 Nok en kjempe helg på sjøen , flott vær helt til vi reiste hjem søndag .Lå i Holmsbu ,fikk høre at pga sanitærannlegget var stengt og at sommer'n var over så kosta det nada å ligge der .Det er jo ok , kan bruke dem penga til anna morro Godt det er strøm der , da varmeren min er i søppleconteineren. Så ny må kjøpes å monteres ,noe jeg ikke ser fram til når det gjelder jobben .Men fint å få det iorden igjen snart , må bare bestemme hva jeg går for . Men kom jo selvsagt litt dumt det nu , da teak til dørken innvendig er bestilt .Men men , går vel det også tipper jeg . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Marida Svart 12.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2009 Ja sånn er det med gammal Princess, man planlegger noe, så ryker noe annet til h..... Eber D4? Link to post
Tine IV Svart 12.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2009 Eber D4? Ardic vannvarmer hadde jeg , nå lurer jeg på hva jeg skal putte inn . Alt er jo der fra vannvarmer opplegget , så det er kansje lettaste løsningen .Men om det er den beste veit jeg ikke ,kjekt med varmtvann i springen/dursjen hele tia da og varm motor men. Mye arbeid å sikkert masse ball å legge inn nye slanger til varmluft om jeg velger det da dem gammle slangene blir da for tynne.Men vi får se , nå er det legging av ny teak dørk all over inne først . Da det var planlagt å i bestilling ,varmeren kan vente litt da jeg har 5 kw strømagregat så vi skla da holde varmen . Men sklir vel litt ut her nu ,men høfflig å svare også vil jeg mene . Snart helg igjen ,da uka flyr fort den .Økosjefen har fri til helgen , så da blir det ut på tur .Hvor det blir er litt tidlig å si ,men det blir i nærområdet .Horten gjestehavn , Borgen eller kansje Moss . Moss er lenge sia , men hørte det var båter der i helgen -Den ene pizzasjappa ved brua skulle ha full pris og stengte dører til wc/dursj ,dumt å si nei til gjester på denne årstia kansje .Men dem er jo nyåpna , så kansje dem skjønner ettervært at det er lurt med en billig havne leie å få litt båter på besøk .Kansje ,jeg veit ikke . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
REM Svart 12.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2009 Hvor det blir er litt tidlig å si ,men det blir i nærområdet .Horten gjestehavn , Borgen eller kansje Moss . Tine IV Bare så det er sakt Runo. Oktoberfest på Borgen til helga Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn