Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Ligger i gjestehavna i Horten enda,hoppa over landparty igår da det er best ombord når man kan.Lå 4 BP båter her på fredag og 3 idag ,den ene blir her til påske og den andre skal til hjem til Sætre idag.Jeg veit ikke om jeg gidder å reise hjem i detta sure været,blåser bra og verre skal det vel bli .Så jeg ser det ann litt utover ,vært ok å blitt til imårra da.Haster jo ikke ,har det bra her jeg .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

:cool: Denne helgen legger vi kursen mot Gardermoen og de sydlige breddegrader. :cool:

Nede lokker Anfi og fint badevær. Vi ser fram til en uke med avslapping. Til dere som fortsatt holder stand ute på fjorden. - Vi er snart tilbake. :wink:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hvis de får byttet powertrimmen på Gressvik, går turen derfra gjennom Løperen og ut til Herføl for å hente brodern som har levert Viknesen der, også er det hjem til Halden får båtopptak.

Får se om jeg lar kalesjen være oppe eller nede.. :sailing:

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Årets siste båttur var igår. Ned til Marieholm Marina i Strømstad for opptak og vinterlagring. Helt greit med en "0-stilling" av båtlivet. Begynner allerede å glede oss til neste års sesong.

Vi ser en tydelig trend gjennom de siste årene at dagsturene blir mer og mer erstattet av overnattingsturer. Og sesongen strekkes ut.

Fra å benytte båten som dagsturbåt med noen overnattinger, bruker vi nå båten som "hytte". Hvordan dette båtlivet vil utvikle seg videre vet vi ingenting om. Og, ikke er vi så interessert i å vite det heller.

Vi har kun hatt båt siden 2004, jeg har laget en liten statistikk som viser utviklingen av "Båtdager" og "Overnattinger" for de 4 siste årene:

Båtdager

baatdager1.gif

Overnattinger

overnattinger1.gif

Er dette noe du gjør for å overbevise resten av familien om hvor god investering nybåten egentlig er :lol: . Multiplisere du antall overnattinger med en hotellpris på ca. kr. 3000 pr. natt for en liten familie blir investeringen enda bedre.

Misunner deg litt. Jeg måtte inkludere businessklassebiletter for hele familien t/r diverse viker i indre Oslofjord for å rettferdiggjøre båtkostnadene for inneværende sesong, samt kjøpe ny bil til kona - og da holdt det bare såvidt.

Redigert av BårdK (see edit history)
Er dette noe du gjør for å overbevise resten av familien om hvor god investering nybåten egentlig er?

Neida, dette gjør jeg egentlig bare fordi jeg synes det er morsomt.

Fru Bonus (kona) er enda mere båtgal enn meg. Det skal sies at hun har Parkinson Sykdom og har endel bivirkninger av medisinene hun tar. Rastløshet f.eks. Men. i båten virker det som om disse bivirkningene er helt borte. Så hun elsker å være i båten, aldri redd og koser seg hele tiden.

Det siste båtbyttet var det hun som initierte!

Fru Bonus kjøper båtblader og hjelper til med motorservice - oljeskift, you name it!

Jeg er ganske priviligert ja!

Men, dette blir litt OT ihht. "Hvor går ferden denne helgen?"

Denne helga går turen til Hamnarholmen i Tysvær kommune - dvs det ble litt fleksing fra jobb, og vi kom hit i går ettermiddag. Nydelig uthavn :yesnod:

Foreløpig er det kommet to båter etter oss, og det kommer iallefall en til (dem som vi skal være sammen med i helga) :wink: Men blir spennende å se hvor mange båter det blir totalt :flag:

Var ute og prøvde fiskelykken, men det var bare kulden som beit :fishing:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Sammen mked mannskaspet på VeKaTo fikk vi en båttur fr Aguiniginn til Amfi i dag i koslige dønninger og pluss 29. Jett om v i koste oss?

Vi legger opp til flre turer mens vi er her. Utleiebåt på stedet.

Kos dere der hjemme... :cool:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Holdt på å si som vanlig ligger vi i Horten gjestehavn ,men det er jo også litt vanlig da på denne tiden av året.Stille å rolig ,lite folk i båtane .Tok en runde å titta litt og en pizza på Peppez,så plinga tlf til Øko og det var det.For mye svin ute å går ,så hun må på jobb imårra (lørdag) så da blei det stille å rolig her også ikveld.Men godt å varmt inne ,så da er det meste bra.Har gått igjennom loggboka,bare sånn for å se litt men så jo også hvordan året har vært.106 overnattninger så langt og da har vi en helg hjemme siden isen gikk i februar ,men blei jo noen i januar også da.Da Tine IV blei henta hjem fra Stavanger ++ .Så med lang påske ferie og 3 uker's ferie + noen langhelger ,så har det blitt noen overnattinger iår.Men sånn er det kansje når jeg ikke jobber,å vi bruker det meste av tid i båten.

Venta på deg Chanty , men du fikk besøk skjønte jeg.Men vi sees på julebordet hos Sætre mafian snart ,imårra er det endel som skal vinterklargjøres ombord.Så var jo greit at Øko måtte på jobb :wink:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Selv om det er ganske så vindfullt her i Ytre Namdal for tiden, er det et nydelig høstvær med sol fra skyfri himmel og noen få plussgrader. Det blir nok så vi kaster loss ved middagstider i dag og blir ute til i morgen kveld. Hvor vi setter kursen er ikke bestemt ennå, vi får finne oss et sted der vinden ikke er alt for plagsom. Vi gleder oss til en kveld ombord med levende lys, god mat og :cheers_wine:

Ha ei god båthelg :flag:

Mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Ikke noe overnattingstur i helga. Men nettop hjemme etter et par timer ute på fjorden. Sluttet å regne akkurat da vi gikk ut, vinden kom fra øst med stiv kuling styrke og bølger på rundt 3 meter. Veldig gøy tur, fikk testet den "nye" seilbåten i litt bølger og vind:)

I en rolig stund fikk jeg dradd opp mobilen og tatt et bilde :wink:

521396.jpeg

Vi ligger lunt og godt ved Ostøya og koser oss med god middag og rødvin (Faustino I - kan anbefales), får gjester rekende i ei jolle om ikke lenge. Blir antakeligvis nok en koselig helg på fjorden. Om en time går vi nok over til en liten Cognac (Braastad XO - kan anbefales enda varmere)

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...