Hilmar 2 Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 Har du noen gjestebåter på Borgen i kveld Hilmar? Lå en båt der i natt. Er usikker på hvordan det blir i natt. Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Bonus Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 ... Om en time går vi nok over til en liten Cognac ... Er du helt sikker på at det er lurt? Link to post
Ludde Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 Vi ligger lunt og godt ved Ostøya og koser oss med god middag og rødvin (Faustino I - kan anbefales), får gjester rekende i ei jolle om ikke lenge. Blir antakeligvis nok en koselig helg på fjorden. Om en time går vi nok over til en liten Cognac (Braastad XO - kan anbefales enda varmere) Er veldig misunnelig, men båten vår ligger på land og koser seg slik at jeg får bygd ny peis og pusset opp resten av stua. I dag går turen til et årlig spekematlag, med dertil hørende drikke, som pleier å bli en "høydare" Så forresten en kommentar fra deg i en annen tråd, og vi tok jeg opp først i oktober, nemlig. Kos dere. Hilsen Ludde Link to post
Fru Jacobsen Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 Så forresten en kommentar fra deg i en annen tråd, og vi tok jeg opp først i oktober, nemlig. Kos dere. Ha ha okay da. "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
giver Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 Om en time går vi nok over til en liten Cognac (Braastad XO - kan anbefales enda varmere) Hei Begrepet "kanskje en liten cognac", har en lei tendens til å bli noe mer I hvert fall når man sjekker flakongen dagen derpå Kos dere. mvh giver Link to post
Fru Jacobsen Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 hehe jo takk - ja all denne gode cognacen har en litt rar bismak - tror det kalles mersmak :-) "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Laholm Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 Fin kveld i Oksebåsen, på Strøno i Os. Bare vår båt som ligger her, så det ligger an til en fredelig kveld. Litt kjelkete å få fortøyd singlehanded ettersom det kom noen vindgufs i det jeg la til, men nå er jeg fortøyd og fendret for storm (som ikke er meldt og dermed forhåpentligvis heller ikke kommer...) Men dermed bel det for sent å ta noe bilde. Laholm Link to post
sjøman Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 Vi ligger lunt og godt ved Ostøya og koser oss med god middag og rødvin (Faustino I - kan anbefales), får gjester rekende i ei jolle om ikke lenge. Blir antakeligvis nok en koselig helg på fjorden. Om en time går vi nok over til en liten Cognac (Braastad XO - kan anbefales enda varmere) Ja,ja du vet jo hvordan det går..... Vi ligger alene på borgen,med litt godt i glasset. Link to post
sjøman Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 (redigert) Lå en båt der i natt. Er usikker på hvordan det blir i natt. Da har vi fått skremt liv i varmeren Hilmar. Så det blir en natt til på oss. Redigert 7.November.2009 av sjøman (see edit history) Link to post
ter-av Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 rødvin (Faustino I - kan anbefales), en liten Cognac (Braastad XO - kan anbefales enda varmere) En kveld helt etter min smak, Fru Jacobsen. :yesnod: MorMajor (ja, og rederinnen og) Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Mariell Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 hehe jo takk - ja all denne gode cognacen har en litt rar bismak - tror det kalles mersmak :-) Det er en NYDELIG bismak, faktisk en av de bedre jeg kjenner til. Blir desverre kun cola på meg i kveld. vi skal sansynligvis seile ut etter bunkring. Skulle starte med bunkers 07.00 i dag tidlig. er ikke kommet i gang ennå (16.00) Ting tar tid her nede i Vitoria, Brasil. Innklarering for oppstart med arbeid på Brasse sokkel. har tatt 1 uke.Da uten nevneverdige feil ombord. Er papirmølla på land som maler saaaaaakte. Ps. Er ikke mer enn 6 måneder siden vi arbeidet her sist, så vi hadde det meste på stell. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Laholm Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Våkner litt utpå dagen etter en god natts søvn. Mens dieselvarmeren gjør jobben sin tar jeg en liten tur på land. Havnen er svært godt beskyttet, ulempen er at det blir litt lite sol. Men ettersom det nå så allikevel er overskyet spiller det liten rolle. Bergen og omland friluftsråd er gode på informasjon: Jeg har vann i tanken så det holder, vet ikke helt om jeg ville stolt på drikkevannskvaliteten her: Da er frokosten fortært, og det er bare å starte opp, løse fortøyningene og ta den 15 minutters seilasen til hjemmehavnen. Etter en slik tur er man klar for neste ukes utfordringer! Laholm Link to post
Tine IV Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Da er det helg igjen , reiser ut idag eller imårra.Men hjem lørdag kansje pga pass av barnebarn,er kansje litt trangt ombord for tassen på denne årstiden.Så blir nok hjem lørdag,men en natt utpå er bedre enn ingen Hvor ,tja det blir vel bort til vinterklanen i gjestehavna tipper jeg. Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Poseidon Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 (redigert) Denne helgen er det praksistur for båtførerkurs med POSEIDON II. En av våre instruktører, baatplassens PENNY har nemlig holdt båtførerkurs ombord i det stolte skip Nattruten SANDNES og da må vi selvfølgelig gjøre som lovet og la deltagerne få anledning til å praktisere sin nyervervede lærdom. Redigert 12.November.2009 av Poseidon (see edit history) Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 God tur :-) "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Hansi Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Denne helgen blir det en tur til hovedstaden, litt handling, revy på Latter og avslapping med felles bekjente. Ser frem til det. Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 I går skifta jeg olje på begge motorene, skiftet oljefiltre, dieselfiltre, veivhusfiltre, luftfiltre, impellere og samme på hjelpemotoren samta at jeg satte opp stativet for pressenningen. Syntes selv jeg var jævlig flink. Så.. denne helgen blir det dessverre å hive over pressenningene - så er det vinter'n "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bonus Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 ... Syntes selv jeg var jævlig flink. Du er flink Fru Jacobsen, veldig flink Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Takk - slik skal det lyde Bonus er i hus også vel? "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
camo Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 denne helgen (søndag) går turen med fly fra bergen til molde for å hente heim nye båten ein Nord West 900 . værmeldingen er ikkje den aller beste , men det ser ut som det kan bli en mulighet til å pasere stadt mandag eller tirsdag Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Grattis med ny båt, og god tur nedover "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bonus Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Bonus er i hus også vel? Bonus kom i hus forrige Torsdag. Var så vidt innom henne på Søndag, så "vårpussen" er igang. Jeg begynner å bli vårkåt allerede! Gratulerer med ny båt camo! Link to post
Astor Svart 12.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 (redigert) denne helgen (søndag) går turen med fly fra bergen til molde for å hente heimnye båten ein Nord West 900 . værmeldingen er ikkje den aller beste , men det ser ut som det kan bli en mulighet til å pasere stadt mandag eller tirsdag Gratulerer med flott båt! Vi har 4 sesonger bak oss i "Gamle-Astor", en NW 900. Denne helgen blir det landligge for Astor. Neste helg blir det å sette kursen nordover til Sætre for å møte båtvenner. Redigert 12.November.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
camo Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 takker for gratulasjoner, gleder oss til å prøve "bakveggbåt" ,skal prøve (om tiden strekker til) å få lage en egen hentetråd. camo. Link to post
giver Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 (redigert) Hei Denne helgen blir "fylla i galla" Smoking og fri bar med jobben i "tigerstaden" mvh giver Redigert 12.November.2009 av giver (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn