Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

takker for gratulasjoner, gleder oss til å prøve "bakveggbåt" ,skal prøve (om tiden strekker til) å få lage en egen hentetråd.

camo.

Eller som vi tøyset med når vi kjøpte vår NW: - Velkommen i lukket avdeling!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Her i Horten gjestehavn er det hvit på kaia ,ikke bare måkedritt men snøøø.Syntes snø bør være på fjellet jeg ,så kan dem som vil reise dit å måke snø om dem syntes det er gøy .

Men godt å varmt i soffakroken her ,kaffekoppen på bordet og en knallbok av Jo Nesbø .Livet er egentlig ok det :drink:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Vi skal forsøke å fore dere med koslige stemningsbilder fra vinterens turer. Dere vil bli sjuke av mindre.... :lol:

Vinteren byr på mange fordeler for oss båtfolk. Mindre båter på sjøen, ofte flatt vann, godt med kaiplass osv.

Joda, båtlivet er herlig og alle årstider har sin sjarm. Nå gleder vi oss til vinterens turer.

Til helgen går turen til Sætre og Sætremafian :wink: Da er det året's julebord for mange båtvenner , det gleder vi oss masse til da det er en stund siden vi har sett mange av dere -

Blir siste turen på en stund , da Sjøkua og jeg starter på prosjektet nye teak dørker i Tine . Det ser jeg frem imot ,men har vel egentlig ikke peil på hvor mye jobb det er . Men når jeg ser hvordan gutta fixa nye dørker i Camilla , så gleder jeg meg mye .

Men dette skal vi prøve å få til en egen tråd på , er planen da .

Til dere som skal på julebordet , vi sees snart .Chanty og vi kommer selvsagt sjøveien :cheers:

Tine IV

I morra er det å reise i båten for å få skiftet olje og hatt på frostveske. Tipper jeg kommer til å være der helt aleine sammen med 200 båter som er på land og 9-10 av oss som skal ligge ute.

Like greit å pakke sammen, fryser inne så fort frosten kommer.

Fra nå av blir det bare turer til båten og ikke med båten.

Stadig vekk noe som må fikses og noe som må :drink:

Ja, det blir praksistur igjen det . . . .

Imorgen kommer jeg til å være store deler av dagen ombord for klargjøring til høstens første "overnattingstur" med kursdeltagere. I løpet av et sommerhalvår samles utrolige mengder av småting og dill-dall rundt omkring. Mye av dette kommer flyvende når båten begynner å kaste på seg under vinterens turer....

Lørdag morgen kl 0900 går vi fra Stavanger med 9 mann og en kvinne fra høstens D5LA-kurs. Hvis været gir mulighet for solobservasjoner med sekstanten drar vi vestover havet et stykke før vi trekker inn på kysten igjen. Store deler av turen blir natt- og instrumentseilas nordover i diverse krinkelkroker til vi ender opp i Bekkjarvik, til en herlig julemiddag.

Søndagen går vi på sør igjen og veivalget avhenger av været. Hvis det ikke er alt for ille går vi Brandasund og lurer oss gjennom Kulleseidkanalen før vi tar Bømlafjorden, Slettå, Karmsundet, Boknasund og Mastrafjorden til Stavanger.

Vi må regne med litt :sailing::sailing: og vi skal vel ikke se helt bort fra :puke::puke: for de som driver med denslag . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Denne helgen håper jeg reisen går hjem med fly.

Skulle reist hjemover på Onsdag, men sittter fortsatt ombord her nede.

Brasilianere er ikke så veldig glade i Fremmedarbeidere og braseliansk byråkrati maler meget Laaangsomt. :sleep::sleep:

3 måneder etter søknader om fornyet Visum ble sendt. Har de fleste fortsatt ikke ordentlig "offshore work visum", men kun "Buisnees Visum". Derfor får vi ikke reise i land med helikopter, men må vente til båten kommer inn.

Hviket for oss høres noget uforståligt ut. :confused:

Vi skal vistnok starte transiten inn i ettermiddag, hvis ikke Petrobras finner på noe mer faenskap :crazy: .

Sorry har lite i åpent forum å gjøre, men begynner å bli rimelig :headbang::headbang: nå.

Snart 7 uker siden jeg hilste på Mariell nå. Mandag håper å få startet med vinter projectene.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Nå skal det bli deilig å nyte freden på fjorden imorgen etter 14 dager i Roma. Varmt og deilig vær, og mye spennende å se, men et menneskemylder og trafikk døgnet rundt. :puke: Vi har det heldigvis ikke så hektisk her på berget, og fjorden er nesten folketom og fredelig på denne årstiden. Og imorgen kommer også solen! :cheers::sailing:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Da er helgen over ,må få takke Sjøkua -Nor_West og Camilla for et kjempe julebord i helgen .Mange mensker som var sammlet til kjempe god mat og litt for mye riskrem til slutt,det var jo ikke bare BP folk der .Men veldig mange av dem som var der bruker også BP, så takk igjen alle som bidro til en kjempe helg .Hadde en ruskig tur hjem å på jakt etter diesel,da det var stengt både her å der .Men ordna seg til slutt det også,da sees vi igjen snart vil jeg tru .Er jo noen av oss som er på vannet ,resten ser vi på Koster te påske.Ikke så lenge til det da :wink:

Tine IV

Hyggelig å møtes utenom den "vanlige" båtsesongen. Vi takker for hyggelig tilstelning på Sætre. Skal hilse fra mannskapet på VeKaTo også. :cheers:

Neste helg er det lutefisklag hos gode båtvenner. Godt at Astor ligger parat til å bringe oss nesten til døra. Vi gleder oss. :cheers:

Redigert av Astor (see edit history)

Fruen har tatt turen til Strømstad, men det er nok dessverre i jobsammenheng på seminar med buss. Selv sitter jeg her hjemme langt fra sjøen med Trudelutt på land og vannsmekter (bortsett fra litt rødvin).

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Fruen har tatt turen til Strømstad, men det er nok dessverre i jobsammenheng på seminar med buss. Selv sitter jeg her hjemme langt fra sjøen med Trudelutt på land og vannsmekter (bortsett fra litt rødvin).

Lars H.

Nå ligger Truddelutt trygt bak seileren til Wang. Sist jeg tittet innom, hadde den det bra. Du og skipshunden ligger i sofakroken med en rødvin og slapper av mens sjefen er på tur. For meg høres det slett ikke så galt ut. Vi synes ikke veldig synd på deg. I morgen eller til søndag skal jeg ned å titte igjen. Så vi holder øye med Trudelutt. Men du får jo ikke brukt den noe mer for det. Du får heller ligge ute hele året.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...