Bonus Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Vi tar nok en båttur imorgen. Med Bastøfergen. Skal en tur over og besøke Major'n. Det ryktes at det er veltemperert rødvin ombord Link to post
Astor Svart 27.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 (redigert) I dag gikk turen rundt Håøya bare for kosen sin skyld. Denne turen var balsam for sjelen. Ferske rundstykker med noe snadder på og varm kaffe. Neida, jeg var slett ikke alene utpå. Det jeg likte minst var når en hobbyfisker la ut sine teiner midt i jetteåpningen med blåsene som duppet såvidt synlige i vannskårpa. Jeg slo bakk og sa hva jeg mente til hobbyfiskeren. Han tittet spørrende på meg og skjønte neppe hva jeg mente. Her var det store sjanser for å få tau innsurret i propellen. I morgen kaster fruen og jeg loss og går nordover mot Slemmestad-kanten. Vi skal på lutefisklag sammen med gode båtvenner. Vi gleder oss stort. Og selvsagt har vi Astor som flytende overnattingsted. Vi båtfolk har det godt. Til dere i Horten: - Nyt kvelden ombord hos Major`n og Majorinnen! Her noen glimt fra turen: Juletreet er på plass. Det samme er fruens julepynt. Her passerer vi Lagahølet på styrbord side og Killingholmen på Torvøyas nordenden på babord side. Løpet mellom Lagahølet og Torvøya er smalt og har 5 knops fartsbegrensning. Noen annen fart her ville vært dumt. Her må man nyte hvert sekund under turen. For første gang er Astor fortøyd med hekken mot innløpet av Storsandhavna. Redigert 27.November.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ribtjenester Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 (redigert) Vi tar nok en båttur imorgen. Med Bastøfergen. Skal en tur over og besøke Major'n. Det ryktes at det er veltemperert rødvin ombord Ha ha du klarer ikke helt og holde deg unna vannet:-) 113 dager til sjøsetting:-) Redigert 27.November.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) www.ribtjenester.no Link to post
Lars H. Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Nå ligger Truddelutt trygt bak seileren til Wang. Hva? Har de klart å plasse en båt på utsiden av Trudelutt? Jeg trudde jeg hadde det klart med Sverre at jeg skulle stå ytterst slik at jeg kunne få Trudelutt ut så snart isen gikk i havnen! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Rolig, rolig, Wang ligger syd for deg, slik at du er dekket for alle vinder som med rimelighet måtte kunne opptre. Du kan komme ut i morra om du vil. Håper denne meldingen demper abstinensen. Link to post
Lars H. Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Takker, takker! Da stuper jeg ned i badekaret og tvetter legemet. Tilbkake om ikke så lenge, ren og pen! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 28.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 (redigert) Ankommet Odden marina på Slemmstad. Her er det strøm, maks 1000 watt. I kveld møtes gode båtvenner rundt bordet til familien Escada til lutefisk og annet godt. (i glassene) På styrbord side har vi Slemmstads kjennemerke, de gamle cementsiloene. En flott havn hvor det kun ligger et par båter her i dag. På babord side har vi boligene på Odden. For dere som følger med X-factor så er det fra dette stedet dommer Fredrik Karlsen har trådd sine barnesko. Redigert 28.November.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
EIRINA Svart 28.November.2009 Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 Tidlig ute ja det fårn si Link to post
Figaro Svart 28.November.2009 Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 Grått og trist vær i Oslo idag, men igår var det vakkert på fjorden Her ligger fiskebåten til Røkke til kai på Lindøya Ingen trengsel på bøyene til Oslofjorden friluftsråd Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
joshua Svart 29.November.2009 Link til dette innlegget Svart 29.November.2009 Kom just hem från Gullholmen. Vi var där över helgen sammen med to kompisbåter. Summa: tre båtar i Gullholmens hamn. Link to post
Akoya Svart 29.November.2009 Link til dette innlegget Svart 29.November.2009 Fin helg Chanty paa Bolerene. Hadde du fin tur hjem? Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Chanty Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Ja takk for en trivelig helg som du sier på Bolerene. Det gikk utmerket over fjorden, gikk sakte og bare koste oss. Blir ikke lenge til neste tur over til Bolerene og da regner jeg med att dere også er der. Vi får avtale neste tur her på forumet. Chanty Link to post
Akoya Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 Bare si i fra Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Tine IV Svart 2.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2009 Håpet er en tur til Horten gjestehavn i helgen , da det mest sannsynlig blir den siste i år .Da planen er å starte med å legge nye dørker til uka , om vi får levert resten av det vi venter på da. Så kommer vi i gang , tipper jeg det blir et par uker eller så med legging av teak dørker å det som hører med til den jobben.Så hadde vært deilig å tatt en helg i gjestehavna å hilst på vinterklanen som holder til der ,men ser det ann litt til da det er mye på gang om dagen .Men lov å håpe på en tur . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
joshua Svart 3.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 Den här helgen blir det Smögen med Bastubad och dopp i havet. Link to post
Laholm Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Været på Vestlandet er ikke mye verre enn meldt, så det ble en tur til Oksabåsen. God varme i båten, men ikke mye dagslys utenfor! Godt med fortøyninger mot land, men for mørkt til å ta bilder. Neste helg er det båtplassenjulebord, men egentlig er det ikke så verst å ligge her med NRK radio, stearinlys og en rask rundtur på nettet! Laholm Link to post
Astor Svart 4.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 (redigert) Kos dere Laholm. Dere har en god og varm båt. Du har skjønt dette med båtliv vinterstid. Redigert 4.Desember.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Chanty Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Ligg i Moss nå (Astor sin hjem by). Her er det som vanlig koselig å ligge. Det er surt ute men hva betyr nå det når det er 22 inne. God helg til alle. Chanty Link to post
Astor Svart 5.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Ligger du på nordsiden av brua, Chanty? Har du funnet strømkontakten? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Akoya Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Har du strom Chanty? Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Tine IV Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Han ligger på fast vinterplass , jeg tipper han har strøm ja . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 5.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Hvis han har vinterplass i Moss ligger han trolig på sørsida av brua. Nordsida fryser som oftest igjen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Akoya Svart 8.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 (redigert) Til helgen blir det fint ver. Turen gard til tonsberg geste brygge, trur jeg. Redigert 8.Desember.2009 av Niro (see edit history) Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Escada Svart 8.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 til helgen skal jeg og rem kose oss på klokkerstuen med deeeilig traktering =) Link to post
Astor Svart 10.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Det er meldt godt vær i Oslofjorden i morgen. Starter dagen med å avlegge eksamen for løyve av frakt av gods, kl. 08.00 i Drammen. Deretter en tur i havna og en tur utpå. En fin måte å starte helgen på. Lørdag blir det førjulslag sammen med gode venner her i heimen. Kan man bedre ha det? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn