Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

I dag gikk turen rundt Håøya bare for kosen sin skyld. Denne turen var balsam for sjelen. Ferske rundstykker med noe snadder på og varm kaffe. Neida, jeg var slett ikke alene utpå. Det jeg likte minst var når en hobbyfisker la ut sine teiner midt i jetteåpningen med blåsene som duppet såvidt synlige i vannskårpa. Jeg slo bakk og sa hva jeg mente til hobbyfiskeren. Han tittet spørrende på meg og skjønte neppe hva jeg mente. Her var det store sjanser for å få tau innsurret i propellen.

I morgen kaster fruen og jeg loss og går nordover mot Slemmestad-kanten. Vi skal på lutefisklag sammen med gode båtvenner. Vi gleder oss stort. Og selvsagt har vi Astor som flytende overnattingsted. Vi båtfolk har det godt.

Til dere i Horten: - Nyt kvelden ombord hos Major`n og Majorinnen! :cheers:

Her noen glimt fra turen:

vi_passerer_lagahoelet.jpg

Juletreet er på plass. Det samme er fruens julepynt. Her passerer vi Lagahølet på styrbord side og Killingholmen på Torvøyas nordenden på babord side.

innenfor_torvoeya.jpg

Løpet mellom Lagahølet og Torvøya er smalt og har 5 knops fartsbegrensning. Noen annen fart her ville vært dumt. Her må man nyte hvert sekund under turen.

astor_bryggelangs.jpg

For første gang er Astor fortøyd med hekken mot innløpet av Storsandhavna.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Nå ligger Truddelutt trygt bak seileren til Wang.

Hva? Har de klart å plasse en båt på utsiden av Trudelutt? Jeg trudde jeg hadde det klart med Sverre at jeg skulle stå ytterst slik at jeg kunne få Trudelutt ut så snart isen gikk i havnen!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ankommet Odden marina på Slemmstad. Her er det strøm, maks 1000 watt.

I kveld møtes gode båtvenner rundt bordet til familien Escada til lutefisk og annet godt. (i glassene) :wink:

odden_marina.jpg

På styrbord side har vi Slemmstads kjennemerke, de gamle cementsiloene. En flott havn hvor det kun ligger et par båter her i dag.

odden_marina_2.jpg

På babord side har vi boligene på Odden. For dere som følger med X-factor så er det fra dette stedet dommer Fredrik Karlsen har trådd sine barnesko.

Redigert av Astor (see edit history)

Håpet er en tur til Horten gjestehavn i helgen , da det mest sannsynlig blir den siste i år .Da planen er å starte med å legge nye dørker til uka , om vi får levert resten av det vi venter på da. Så kommer vi i gang , tipper jeg det blir et par uker eller så med legging av teak dørker å det som hører med til den jobben.Så hadde vært deilig å tatt en helg i gjestehavna å hilst på vinterklanen som holder til der ,men ser det ann litt til da det er mye på gang om dagen .Men lov å håpe på en tur .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Været på Vestlandet er ikke mye verre enn meldt, så det ble en tur til Oksabåsen. God varme i båten, men ikke mye dagslys utenfor!

Godt med fortøyninger mot land, men for mørkt til å ta bilder. Neste helg er det båtplassenjulebord, men egentlig er det ikke så verst å ligge her med NRK radio, stearinlys og en rask rundtur på nettet!

Laholm

Det er meldt godt vær i Oslofjorden i morgen. Starter dagen med å avlegge eksamen for løyve av frakt av gods, kl. 08.00 i Drammen. Deretter en tur i havna og en tur utpå. En fin måte å starte helgen på.

Lørdag blir det førjulslag sammen med gode venner her i heimen. Kan man bedre ha det? :cheers:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...