Lovart låring Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 jeg tenkte rett og slett å bevege meg litt fra gjestehavn til gjestehavn i helgen jeg. litt Hvaler og litt Skjebergkilen og litt Fredrikstad. Kanskje Halden. Vi får se været bestemmer det meste. Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Poseidon Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Denne helgen er det praksistur igjen, så da blir det vel å lirke seg gjennom Kulleseidkanalen enda en gang: Da har vi ikke så veldig mye å gå på, hverken over, under eller langs skutesidene Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gullfisk Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Tøft! Gikk du på autopilot mens du var ute og tok bildet eller? Tror jeg ville hatt de kulefenderne ute jeg Link to post
Trophy Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Akkuerat hjemme fra julebordet i båtforreningen og der var det "mye" moro. Etterlyst yngre garde.... og det er viktig. Alle som var der var over 50, så vi har en jobb å gjøre og det er viktig å få ed de yngre. Hva skal vi gjøre for å få "gamlingene"til å forstå at vi har en millionbredrift å forvalte og de under 40 må med.......... brainstorming...... Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Tine IV Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 Ferden går ned i havna for jobbing ombord idag , sitter å venter på Sjøkua skal komme å hjelpe meg å legge nye teak dørker .Detta blir gøy ,men har tatt av litt .Skulle "bare" legge nye dørker inne ,men har snart skrapt å pussa ned alt av teak inne nå. Men like greit å ta alt når man først skal grise litt ,håper jo på et bra resultat etterpå da .Her er et bilde ,tepper er kasta ut og pussinga er i gang . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
avsluttet Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Det ble en liten fisketur på meg i formiddag, uten fiskelykke. Sola er borte for i år, men flott lys om dagen. Skulle hatt et bedre kamera, lommekamera er ikke egnet til dette. Ellers stilt og rolig, ikke mye fisk å få. Hva er dette? Ekkoloddet oppdaterer seg så seint, muligens derfor jeg ikke får frem slike fine arker. Uansett hva det var beit det ikke på kroken... Link to post
Chanty Svart 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 Til helgen tror jeg det blir tur på fjorden for å få opp god temeratur i båten i denne frosttiden. Har planer om Bolerene eller Horten gjestehamn, må prøve å legge turen til en plass det er strøm. Det begynner å tære på nå for en tur har ikke vært ute på fjorden siden begynnelsen av desember. Ebern på fullt og litt godt å drikke (batterivann som en her på forumet kaller det) tror jeg tempen stiger i skuta. Godt nyttår till alle hilsen Chanty Link to post
SandAnker Svart 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 Ha riktig god tur, ute vil det i hvertfall bli kaldt antar jeg. Link to post
Tine IV Svart 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 Bolerene eller Horten gjestehamn, må prøve å legge turen til en plass det er strøm. Hadde jo vært fint med båtbesøk da ,jeg som sitter inne i en conteiner eller det virker jo sånn da.Lørdag er det 70 år's lag ,men fredag er jeg klar for å besøke deg i gjestehavna.Eller vi tar det en annen helg ,strøm skal det være nok av her .Pling på da om du tar denne veien ,godt nytt år foresten PS: hadde jo smakt med litt batterivann da Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
sjøman Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Denne helgen går ferden til Oscarsborg med ferga..........................................................For Spa behandling,nåhar jeg fått nok av denne kulda! God Helg. Mvh.Sjøman m/mannskap Link to post
Astor Svart 8.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 (redigert) Var nede i havne i dag og gikk over Astor. Fyra motorene og fikk opp gradene til 60 grader i hver motor, med belastning. Trossene til land er stive av tele. Hadde liten lyst til å drar utpå da jeg hadde en tannlegetime midt på dagen. Ville hatt god tid hvis jeg skulle tatt turen rundt Håøya. Isfritt rundt i dag også. Det kalde overflatevannet er kommet ut av fjorden med nordavind. "Varmt" vann er kommet inn. Glemte å måle temperaturen i dag. Skal forsøke å huske det i morgen tidlig. Til Sjømann: -Kos dere på Borgen. Et flott sted for åss båtfanter. Redigert 8.Januar.2010 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
alidal Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 (redigert) Fra dagens lille seiltur, solnedgang i Bømlafjorden! Redigert 9.Januar.2010 av alidal (see edit history) Link to post
Astor Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Fredag går vi sydover i fjorden. Moss eller Horten, vi får se. Med på turen gode båtvenner som lengter til sjølivets gleder. En hyggelig årlig tradisjon som alltid pleier å bli en hyggelig tur. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 21.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Ser at båten ligger ute Hilmar! Har du gått i vinterdvale? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Poseidon Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Denne helgen blir det ny praksistur med POSEIDON II fra Stavanger og nordover til Bekkjarvik i Austevoll. Tilbaketuren pleier vi å legge gjennom det herlige øyriket i nordre enden av Bømlo og så via Kulleseidkanalen før vi går på sør igjen. Her er Den helgen var sjøen fullstendig speilblank og det var "et syn for guder" med det snøkledde landskapet som speilet seg i sjøen Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Tine IV Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Med isfri havn og fjorden utover på indrehavn ( Horten ) ,noe som er meget uvanlig da det har vært rundt 8- grader i mange uker.Isen lå jo på indrehavn rett etter jul å folket var utpå isen å fiska,å nu er den borte.Så da frister det mye med en tur nå,men det står på hue det meste ombord enda.Men det hjelper nå,så ikke lenge før det blir en tur vel.Men ser det kommer stor å tykk drivis inpå havna om dagen ,den er såpass tykk at den er ikke noe ok å treffe .Så det er lurt å følge godt med på turen ,for dem som skal utpå i helgen . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Hilmar 2 Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Jeg har ikke gått i dvale nei. Forrige helg var det overnatting i sandspollen med pinnekjøtt om bord i Gylteskjær. I morgen blir det vel oppstart igjen. Bruker den hver helg når jeg er hjemme nå. Selv om den kan ha ligget i 2 uker i 10 minus så fyrer den lille tassen uansett . Men synes det er lite båter å se utpå i helgene nå. Men det dukker nok opp flere etterhvert Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Hansi Svart 22.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2010 Første hjemmehelg i år. Link to post
Akoya Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Her er Den helgen var sjøen fullstendig speilblank og det var "et syn for guder" med det snøkledde landskapet som speilet seg i sjøen Hva er fri hoyde og dybde? Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
lnjk Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Tror det står 12,5m i kartet. Dybden vet jeg ikke men når Poseidon går der så vil nok de fleste lystbåter komme gjennom. Link to post
Akoya Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Takk Det er synn. Den kanalen saa saa bra ut. Jeg er 15,7m. Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Astor Svart 23.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 (redigert) Det er blitt kaldere i fjorden de siste dagene. I Drøbaksundet ligger temperaturen på pluss 1.5 mens ute i Breiangen lå den nede på pluss 0.1. Snakket med mannskapet på Stormbull i dag. De kom fra Stavern i natt ettersom isen begynte å bli plagsom der nede. De måtte gå langt ut pga isen fortalte de. Isen begynner å legge seg ute i Skagerak. Noen steder bare sørpeis, andre steder tykkere flak som trolig har kommet opp fra Kattagat. Stormbull er nå stasjonert på Oscarsborg sopm de vanligvis gjør sommerstid. Vi observerte isfritt på vår vei fra Storsand til Horten. Vi møtte ingen BP båter utpå. Kun en og annen fisker som håpet på stortorsken. Nikta og jeg hadde en flott tur på en vinterlig Oslofjord. Redigert 23.Januar.2010 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
alidal Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 Slik var seileværet på søndag på tur fra Bergen til Bømlo. Min sønn og 2 kamerater kjøpte en gammel Nicholson 32 som vi hentet. Bildet er tatt i Austevoll. Var ikke vinf til å få opp seilene, men det var en flott tur uansett. Link to post
SandAnker Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 Dette ser vakkert ut Link to post
Chiba Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Det er isfritt og fint i gjestehavna i Horten, nå. Var en kjapp tur på fjorden idag, så da bestemte jeg meg for å ta med lettmatrosen og skipsvalpen på tur til helga. Noen som har et tips til en isfri brygge vi kan gå til? Jeg ser for meg en plass mellom Son og Tønsberg. Vil gjerne ha strøm. Chiba Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn