Salt Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 kjempelang tur planlagt i ettermiddag! Fra bryggeplassen 100 m av gårde til mastekrana, og etterpå tilbake igjen. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Baywatch Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Det blir seiling i nærområdet. Jeg skal være instruktør (med min ringe kunnskap) i et lokalt og nokså uhøytidelig seilkurs med min båt, sammen med seks andre båter. Det er gode meldinger, håper bare at det ikke blir helt vindstille. Link to post
SRC31 Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 (redigert) Er det noen som har vært på østre bolærne i det siste, er det strøm på alle bryggene osv ? Åpent i kiosken bla bla På Østre Bolærn er det vann og strøm på alle brygger, kiosk og restaurant var ikke åpent forrige helg, skal være gjort noe med brygger og moringer denne uke også. Redigert 7.Mai.2010 av SRC31 (see edit history) Link to post
Enzo Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Glimrende, det er vel ikke internettforbindelse også Link to post
Tine IV Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Da Økosjefen jobber hele helgen ,så var jeg klar for tur igår .Men kom ikke ut før idag ,fikk alarm på SB motor rett utefor Vealøs .Så da var det å snu igjen ,men dette kan jeg jo nu.Gutta kom å hjalp til ,viste seg at det var en liten lekk i vannslangen inn mellom sjøvannfilter å oljekjøler på gearkassa.Fixa dette ettervært å planen var Holmsbu ,men kom meg ikke ut før nå.Sulten å små sur gikk jeg til gjestehavna i Horten.Men sola skinner å kaffe'n er knall god ,så nå er det meste i vater. Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
nives Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Denne helgen går turen til Husnes, Første helg i båten i år. Skal i Komf, så passer utmerket å bruke båten som base. Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Tom Rør Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 (redigert) Ble borgen denne helgen også.Fikk god hjelp av Svenning da jeg ankom. Fint her nå!!! Redigert 7.Mai.2010 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Bonus Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 ... god hjelp av Svenning da jeg ankom. Fint her nå! Bare hyggelig å ta imot tampen vet du Tom. Nå er det stille og deilig her ja. Akkurat hatt hyggelig besøk av sjøman. Link to post
Enjoy Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Vi nyter helgen på Jomfruland. Fantastisk helg Link to post
KOB Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 (redigert) Like i nærheten, men skipper skuteløs Redigert 8.Mai.2010 av KOB (see edit history) Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Enzo Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 (redigert) Østre bolærne i helgen Redigert 9.Mai.2010 av Enzo (see edit history) Link to post
Astor Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Hvis vannet har steget fra sist helg er det mye som tyder på at det ligger ann til en trivelig lang-helg i Pollen. Kan man bedre ha det? Det er lovet varmere vær og da liogger det ann til lakking her og der. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Enzo Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Vi seiler til Strømstad Onsdag ettermiddag og så videre mot Ramsø før vi trekker nordover igjen. Det blir vel endel BPvimpler å se på koster til helgen. Desverre er det meldt vindstille når vi seiler nedover. Er det noen som vet om Kr himmelfart er hellig i Sverige ? Link to post
Bitteliten Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 (redigert) Jeg har en del oppgaver på onsdag kveld så vi kommer oss avgårde på torsdag. Tenker da på Resö. Kostersundet blir nok overfylt. Så kanskje en tur til Grebbestad. Men vi tar det som det kommer. Sverige blir det i hvertfall Og bunkring på marinaen rett syd for Skjærhalden. Herføl het den ja. Noen som vet dieselprisen inklusive vimpelrabatten vi får? Redigert 10.Mai.2010 av Bitteliten (see edit history) Link to post
S/Y Ørnen Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Ferden denne langhelga går med bil til Sætre Marina hvor Ørnen ligger på sin nye faste plass nesten ytterst på bensinbrygga og venter med lengsel på ny dynamo med tilliggende herligheter. Nå har jeg fått de fleste delene, klør meg bare i hodet på hvordan jeg skal løse at motorens dynamofester har 8mm hull mens dynamoen har 10mm. Hvor finner jeg foringer så jeg kan benytte originalboltene? Muligens i en annen tråd her på forumet? Så forresten Astor på bensinbrygga forrige uke, nydelig båt dere har !!! Link to post
Salt Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Er det noen som vet om Kr himmelfart er hellig i Sverige ? Den er vel hellig overalt, men bortsett fra butikker i grenseområdet og viktige samfunnstjenester med døgnvvakt er det svjv fridag som i Norge. Derimot er 2. pinsedag ikke fridag i Sverige. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Astor Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Så forresten Astor på bensinbrygga forrige uke, nydelig båt dere har !!! Jeg bemerket den flotte båten din for andre båtvenner også. Den lå som et smykke blant plastbåtene. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 ... Herføl het den ja. Noen som vet dieselprisen inklusive vimpelrabatten vi får? Herføl hadde 8,30 (når BP rabatten er trukket fra) for 14 dager siden. Vi planlegger Sverigetur i helgen. Drar nok på Onsdag formiddag / ettermiddag. Muligens innom Strømstad, kanskje Resö og så området utenfor Grebbestad. Drar vel hjem på kvelden 17. Mai Link to post
dennrick Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Den er vel hellig overalt, men bortsett fra butikker i grenseområdet og viktige samfunnstjenester med døgnvvakt er det svjv fridag som i Norge.Derimot er 2. pinsedag ikke fridag i Sverige. Leder(spøk) i DN idag: Kristi Himmelfartsdag ligger an til å bli avlyst pga mer aske fra Island Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Bitteliten Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Vi får prøve å treffes Svenning. Nye jolla er ikke ankommet Norge så transportmulighetene er litt begrenset. Også kan du la vannskiene være hjemme 9,09-50øre var det på Hærføl. Skal ta en sving bortom Fuglevik for en sjekk også Link to post
Khaoz Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 HH Skagen Race på meg There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
Bonus Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Vi får prøve å treffes Svenning. ... la vannskiene være hjemme ... Vi får til å treffes Bitteliten. Og, jeg får vel ta hjem vannskiene da ... Link to post
Bitteliten Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Svenning: du vet hvor du skal klage på sen jolle leveranse Link to post
Lars H. Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Hadde store planer om en riktig langhelg fra imorgen av, men om vi gidder å dra ut og ta langhelgen på Kommersøya, tviler jeg på. Det blir nok hjemmehelg med den værmeldingen! Etter 5 helger i båten på rad, blir det vel greit å være hjemme en helg også. Men jeg får se på værmeldingen i morgen. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 11.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Nå var ikke værmeldingen på NRK så dårlig som de tallene du viser til. Astor blir pakket og beveger seg en kvartmil fra hjemmehavn. Skal bli godt med noen velfortjente fridager. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn