oddgeir Svart 8.September.2010 Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 Fredag drar vi til Åsgårdstrand for å treffe andre Jeanneaueiere og medlemmer i Jeanneauklubben. "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
sjøman Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Da går ferden til Holmestrand i helgen. Et sted vi ikke har vært før. Noen som har info om stedet? Gode spisesteder ell..... Link to post
Tine IV Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Noen som har info om stedet? Gode spisesteder ell..... Kontoret har knallmat før klokken 21.00 også har du Casablanka ,men det er det mest pizza/pasta .Legg dere innerst ved flåtan,du ser hva jeg mener når du går inn der.Kommer først til en gjestebrygge/flytebrygge ,men litt lenger inn i havna ser du en pub på en flåta.Der er det også flytebrygger,pleier å ligge der om det er plass .Sees kansje lørdag da,etter jeg er ferdig med dugnaden. Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
sjøman Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Bare kom du Tine jægermaister å få fra kl:18.00 Til kl:17.59. Bastard: er dette hjemmehavna di? Link to post
M/S Bastard Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Hjemmehavna mi ja Link to post
sjøman Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Det ser veldig bra ut der,vi gleder oss. Link to post
M/S Bastard Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Skal se etter dere, om jeg er i havna utpå kvelden Link to post
sjøman Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Det hadde vært hyggelig å hilse på.... Link to post
nordan family 27 Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Kanonvær på Hvaler i helgen Kan noen fortelle meg hvor på hvaler dette er - og beskrive innløp og dybder, samt om det er godværshavner eller trygge havner? Dette så veldig fint ut og det ser fristende ut å avlegge et besøk når vi er på ferie. Link to post
Tine IV Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 Bare kom du Tine jægermaister å få fra kl:18.00 Til kl:17.59. Hehe høres jo knall ut,be fruen ta med saxa da så jeg kan bli med på pub ;o) Skal bare sette noen folk i arbeid på lørdagen ,så kommer jeg fort.Prøver deg på VHF K 77 når jeg er i farta for å sjekke ossen det ligger ann borti der .... Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 10.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 De første trawlerne har ankommet Oscarsborg til helgens trawlertreff i regi av Norsk Trawler Klubb. I løpet av dagen kommer flere sigene inn i havna. Det morsomme er at ingen eer like! Forskjellige fabrikat og typer. Spennede! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Javi Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 De første trawlerne har ankommet Oscarsborg til helgens trawlertreff i regi av Norsk Trawler Klubb. I løpet av dagen kommer flere sigene inn i havna. Det morsomme er at ingen eer like! Forskjellige fabrikat og typer. Spennede! Regner med at du, Astor, bringer oss bilder eller kanskje en tråd fra denne begivenheten? Lykke til med arrangementet. Kanskje vi svinger forbi og titter. Link to post
Salt Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Kan noen fortelle meg hvor på hvaler dette er - og beskrive innløp og dybder, samt om det er godværshavner eller trygge havner? Dette så veldig fint ut og det ser fristende ut å avlegge et besøk når vi er på ferie. Det er Tisler (du må plukke fram et sjøkart); på nordsiden (venstre) av moloen mellom Tisler og Losholmen er det ganske trygt kanskje med unntak av sterk vind fra N og Ø. I bukta på høyre side av moloen på det nederste bildet er det adkomstbrygge for OF (man skal ikke fortøye til den), og bra for alt unntatt S og SØ (men SØ har man sjelden). Litt lengre sør i bukta, i Sommerstø, er det brygge for skjærgårdstjenesten og en boss-bu. Det er en grunne sør i bukta og flere frunner og skjær som hindrer adkomsten østfra nord for holmen Møren, så det er god grunn til å sjekke kartet. Men best adkomst er det fra SØ sør for Møren. Toalett- og boss-bu på Losholmen i øst-enden av moloen. Moloen ble anlagt av Staten for å få til en trygg havn for fiskebåter. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Roger jo Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Denne helgen tar vi her, http://www.op.no/kamera/kamera_helgeroa/ Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Arvid_A Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Her kan du se detaljkart over Tisler Link to post
Tom Rør Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Til helgen skal jeg prøve Drøbak gjestehavn.Jeg ruslet bort og kikket på den sist helg,og det ser ut som skikkelige brygger, så hvis det blåser litt, så gjør ikke det så mye Kan hende det blir Borgen fra Lørdag til Søndag Link to post
Bonus Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Regner med tur til Oscarsborg i helgen. Link to post
Tom Rør Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Kan hende vi sees da Svenning Link to post
Bonus Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Skal du ikke se helt bort fra Tom Link to post
Tine IV Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Økosjefen har fri til helgen ,så kansje det blir Holmsbu ? Blir mest rundt i pytten her nå utover ,kan jo fort bli en tur til Borgen da men.Vi ser til fredan...... Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Bitteliten Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 (redigert) Guangzhou og Hong Kong. ikke i egen båt dog Men tur på vannet blir det nok Redigert 15.September.2010 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Compromise Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Til helgen skal jeg prøve Drøbak gjestehavn. Vi lå i Drøbak forrige helg og det var ikke noe problem med tanke på vind, men når Danskebåten eller et Cruise skip passerer så bølger det bra i havna. Prøv å få plass med baugen mot vest (leia) så er det nok ikke så ille. Ellers så synes jeg havnen var fin men trang. /per Link to post
Salt Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Her kan du se detaljkart over Tisler Den holmen det står "Møren" på der, heter Hestholmen(e) (vestre og østre). Møren er den man bare ser en skalk av helt til høyre i bildet. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
REM Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Kiel, med egen båt. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn