Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Har akkurat hatt meg en liten uke med båten i Florø, og kom hjem igjen idag. Har lovet å stikke innom kontoret i morgen, og hadde det ikke vært for det, så hadde jeg blitt værende der oppe:-) Reiser nok ut igjen i morgen ettermiddag, men har ikke noen plan om hvor jeg havner. Det er jo nettopp det som er det fine:-)

Mvh
Simon

Stille og rolig på Oscarsborg i aften. Ikke mange båter, men det kommer vel flere imorgen. Jobber fra båten imorgen; "gjemmekontor". Tror dette blir en flott helg. Sensommeren / tidlighøsten er nesten den fineste delen av båtsesongen.

Mørkt ute, rødvin i glassene. Noen ganger er det helt alright ... :-)

Må være i Sandefjord på Tirsdag og med de meldingene de har for mandag, blir det nok til at jeg går over fjorden i morgen for å møte folk på Vestfold siden.

Om det blir Verdens ende, rett inn til Sandefjord eller en eller annen uthavn. Får de stakkars folka som er ute på årets siste tur før opptak bestemme.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

I dag skal båten hjem fra Tønsberg til Drammen med overnatting i Holmsbu om det er plass.

Håper det er plass der med tanke på gråværet. Kanskje en del har prioritert messa denne helgen også :cheers_wine:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Enig i at man behøver ikke å reise langt for å kose seg.

Det holder jo nesten bare å komme seg i båten på brygga før kropp og sjel finner roen og kosen.

På søndag tar vi noe dager fri og tøffer fra Leangbukta i Asker og ned til Son.

Håper noe opphold i løpet av uken slik at båten får seg en omgang med polish før den skal i opplag.

I dag blir den en liten tur på båter i sjøen.

-G-

I kveld blir det en tur til Holmsbu, litt mat og drikke på Juno blir bra, Kanskje vi sees "VannTro"??

Skal du ikke se bort fra......

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Du kjente igjen vimpelen slik at jeg slapp tusj :lol:

Takker for hyggelig selskap i går Christensen. Håper dere kom dere trygt hjem og fikk hentet ungene i dag.

Vi hadde en heller våt tur inn fjorden i dag og har akkurat kommet hjem. I morgen skal båten opp på land så jeg finner ut hvorfor jeg ikke får mer enn 12 knop på topp.

Mistenker at propellen er full av rur, den har ligget ubrukt i Tønsberg en mnd før vi dro derfra i går.

Redigert av VannTro (see edit history)

Enig i at man behøver ikke å reise langt for å kose seg.

Det holder jo nesten bare å komme seg i båten på brygga før kropp og sjel finner roen og kosen.

Det er vel noe av poenget. Ved den bryggen jeg ligger, er det folk som bor i båten. I hvert fall hele sommeren. Folk som har båten som hytte, og slike som jeg som mer enn gjerne kaster fortøyningen når jeg har fri. Nå er jeg av den heldige typen som med 5 knop har halvannen time til Sveriges vestligste fyr. Altså hele Koster ligger innenfor halvannen times båttur. Men nå skal vi ikke ødelegge denne tråden: Denne helgen gikk ferden til Engelsviken :-) Kjempespennende, været til Håkon Melhus ble i hvert fall ikke slik han meldte det i går. Og vinden kom fra de fleste retninger inntegnet på kompassrosen. Men Hulda rundet 8 knop i et godt øyeblikk.

Vi hadde en flott seiltur fra Hvaler til Oscarsborg. Kom inn og måtte vekke litt liv i Bonus :giggle: .

Ble så invitert over og hadde en hyggelig stund med Fru og Herr Bonus.

Traff så Ter-av, hadde en hyggelig prat.

Oscarsborg er et flott sted, mange hyggelige mennesker, finte å rusle rundt på øya. Blir nok Borgen til helgen også. Nesten uansett vær. Men da skal "bjeffern" på 4 ben være med også.

Vi sees!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...