Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Alt er pakket for helgetur her hos oss. Så vi starter grytidlig imorgen og krysser fjorden fra Son og over til Kommersøya hvor vi blir til søndag. Har ikke vært der siden lenge før ferien.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi ligger tørt og godt på land. N.rmere bestemt i vakre Evjesund. Bunnen er spylt og børstet ren. Skutesida er såpevasket. Fruen og jeg jobbet effektivt i går kveld. Vi sjøsettes i ettermiddag og drar til pollen hvor vi legger oss på svai. Været er som alltid når vi slippsettes. Blankt hav og sol.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Da ble det Borgen med gode båtvenner i stedet. Hjem i til gulltid sammen med Jonas på to år.

En slitsom helg på fjorden men nå skinner hu omkapp med sola igjen.

Neste helg blir langhelg på Borgen sammen med trawlervenner. Høsttreffet i trawlerklubben er alltid en hyggelig seanse.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Det ser ut til at det er treff-tid nå. Neste helg er det Saga-treff i Horten indre havn ved sykehusbryggen. Flytebryggen ligger ute fremdeles, så vi har godt med plass. jeg anbefaler alle Sagabåt-eiere til å møte opp, om de er medlem i Sagaklubben (som arrangerer treffet)eller ikke. Medlemskap kan selvfølgelig ordnes på stedet. Mer info om treffet her.

sykehusbrygga.jpg

Lars H.

pt. Kommersøya

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Noen hvisket meg i øret at Sætregjengen tar sikte på å samles i Horten for krabbelag i helgen. Noen som kan bekrefte?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Ser ut til å bli Borgen til helgen, med ny firbeint matros :thumbsup:

..........som fortsatt foretrekker å pisse inne? :lol:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Kom akkurat inn fra en fin kveldstur med båten nå. På fredagen blir det båttur til Strusshamn, og Viksundklubbens høst-treff. Der blir vi liggende til Søndag.

Jeg rekker ikke få opp arbeidstemperaturen engang på turen fra Florvåg til Strusshamn, så det blir vel å ta en omvei rundt Herdla for å få følelsen av å være på tur:-)

Mvh
Simon

Hei.

Også vi er klar for treff til helgen, Sagabåttreff. Vi drar til båten i kveld når Trude er ferdig på jobben og ligger over i hjemmehavnen til imorgen tidlig. Da krysser vi fjorden fra Son til Horten og drar innom for dieselfylling i Horten indre havn før vi fortsetter til sykehusbryggen ennå lengre inne.

Når en tenker tilbake på hvordan været har vært i det siste, ser værmeldingen rett hyfsat ut med sol, lite vind og sjø, i hvert fall frem til lørdag kveld da det er meldt regn men fremdeles lite vind.

Vi har bra med påmeldte båter, men har god plass til flere. Så om du har en Sagabåt, er det bare å møte opp enten du er medlem i Sagaklubben eller ikke. Medlemskap ordnes sikkert ved ankomst. Medlemmer fra styret i klubben vil være tilstede fra fredag etter ca. kl.1600. Vi, med Trudelutt vil være der en del timer tidligere og lytter på VHF kanal 16 fra fredag morgen.

Mer info om treffet med program og kontaktpersoner finner du her.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...