Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Hørtes ikke galt ut å sitte med en halvliter og vente på å få servert mat :cheers_wine:

Her på Mølen ligger vi kun 2 båter i helgen (siste mann feiga ut :thumbsdown: )

Chanty dro for en stund ut for å dra krabbeteinene. De var selvfølgelig tomme.

Litt grått og småregn innimellom, men det er helt fint å være ute.

Her er et bilde fra i går. Da lå det en båten her, men de dro etter en liten stund

IMAG0215s.jpg

Redigert av Skipet 5 (see edit history)

/per

cimg5713.jpgimg_0508.jpgimg_0592.jpg[/img]img_0592.jpg

Flott plass, gsg!

Er dette en privat bryggge, eller er den tigjengelig som et fint havnealternativ når vi er på de kantene?

Florø Båtforening har laget 4 utehavner til fri bruk for båtfolket.

Har bare bilder av 3 av plassene: Domba, Hillersøya og Ålvora den siste ligger på Skorpa.

Skyfri himmel og strålende sol i Bergen idag. Ikke en krusning på sjøen!

Planleggingsdag i barnehagen, så jeg er hjemme med ungene. Nå drar vi til båten, og ter det som det kommer.

Finner oss en havn et eller annet sted og ligger over til i morgen:-)

God helg!

Mvh
Simon

cimg5713.jpgimg_0508.jpgimg_0592.jpg[/img]img_0592.jpg

Florø Båtforening har laget 4 utehavner til fri bruk for båtfolket.

Har bare bilder av 3 av plassene: Domba, Hillersøya og Ålvora den siste ligger på Skorpa.

Så veldig kjent ut den SUN 33`en:-)

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Fruen og jeg hadde antagelig årets siste overnattingstur denne helgen. Vi lå helt alene på Oscarsborg! En hærlig lørdagskveld med rakfisk, øl og akevitt. Søndagen fisket vi litt og det ble en bedre torskemiddag. Det var -6 grader utenfor båten og +23 grader inne.

Da vi skulle tømme båten for alt vi hadde dratt med oss (bikkje, mat og sengetøy) så lånte jeg sommerbåtplassen til Astor og fortøyningene hans. Fordekket på min båt var nemlig like glatt som isen på gamle ærverdige Bislett, så fristelsen til å ligge longside under denne prosessen ble for stor. Det blå tauet som du hadde kveilet så fint sammen i blomsterpotta ligger ikke like fint nå! Tauet var i kulda omtrent like fleksibelt som stålwire så jeg klarte ikke å kveile det like bra som du hadde gjort. Så snart jeg er i havna og det er litt mildere så skal jeg få kveilet tauet like fint som det du hadde gjort, håper jeg blir tilgitt for dette tjuvlånet av båtplass og tauverk.

Fruen prater om å feire nyttårsaften i båten så vi får se om det kanskje blir en overnattingstur til snart. Er det bare Fruen og jeg som har slike snodige ideer eller er det andre som går med slike tanker?

Fruen og jeg hadde antagelig årets siste overnattingstur denne helgen. Vi lå helt alene på Oscarsborg! En hærlig lørdagskveld med rakfisk, øl og akevitt. Søndagen fisket vi litt og det ble en bedre torskemiddag. Det var -6 grader utenfor båten og +23 grader inne.

Da vi skulle tømme båten for alt vi hadde dratt med oss (bikkje, mat og sengetøy) så lånte jeg sommerbåtplassen til Astor og fortøyningene hans. Fordekket på min båt var nemlig like glatt som isen på gamle ærverdige Bislett, så fristelsen til å ligge longside under denne prosessen ble for stor. Det blå tauet som du hadde kveilet så fint sammen i blomsterpotta ligger ikke like fint nå! Tauet var i kulda omtrent like fleksibelt som stålwire så jeg klarte ikke å kveile det like bra som du hadde gjort. Så snart jeg er i havna og det er litt mildere så skal jeg få kveilet tauet like fint som det du hadde gjort, håper jeg blir tilgitt for dette tjuvlånet av båtplass og tauverk.

Fruen prater om å feire nyttårsaften i båten så vi får se om det kanskje blir en overnattingstur til snart. Er det bare Fruen og jeg som har slike snodige ideer eller er det andre som går med slike tanker?

Bare hyggelig!

Artig at flere benytter båten vinterstid. Vi er nok ikke tilbake på sommerplassen før like før påsketider.

Mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Dere var nok ikke helt alene, da jeg lå der hele helgen selv. Ligger på flytebrygga nærmest kafeen. :thumbsup:

Jøss! Vi la ikke merke til noen andre i gjestehavna annet enn noen båter som lå godt innpakket i vinteropplag. Dersom dere hadde gjort dere til kjenne så hadde det nok vanket en ørliten akevittskvett på deg/dere også. Men å bevege seg på flytebrygga der med en svak støttepromille denne helgen må nok kalles risikosport! Det var bare blank is mellom båtene som lå i opplag. Til og med bikja som er i toppform etter jakta gikk med stive skritt og lot være å dra i kobbelet da den skulle i land på lufteturen sin.

Har hatt en fin langhelg i båten her vest også. Gikk ut lørdag formiddag, og lette etter et sted som ikke hadde stengt vannkranene for vinteren. Tok et stopp i Strusshamn og fyllte opp freskvannstanken før jeg dro ut Hjelteforden i det flotte høstværet!

Hadde noen fine timer ute i Øygarden før jeg satte kursen innover mot Gravdal på kveldingen.

Det var litt nervepirrende å runde Hjelteskjæret i tykk frost-skodde på kvelden. Det er mye drivved i fjorden nå, og mye trafikk var det også.

La til i Gravdal, og gikk på fest på kveldingen, og overnattet der. Søndags morgen dro jeg videre inn til Vågen, og lå til på Zacken til utpå ettermiddagen, før jeg tuslet over fjorden og tilbake til Florvåg.

Her ligger jeg fremdeles, og har laget meg en deilig pinnekjøttmiddag ikveld:-)

God knall å sitte inne i en varm båt, mett og god mens været herjer på utsiden.

Mvh
Simon

I helge gikk turen til Rosendal, hadde en fantastisk fin tur over Bjørnefjorden igjennom Lukksundet og så over en blikkstille Hardangerfjord/Kvinnheradfjord. Kom frem til Rosendal sin fantastiske fine gjestehavn, vi var eneste båten med liv i, så vi hadde hele bryggen for oss selv, kun noen svaner var bortom og tigget mat og ertet hunden:-)

kart.jpg

baat.jpg

Fikk plugget inn landstrømmen og varmeovnen på, så da ble det en gooood middag, og om kvelden ble det kaffe/baileys på brygga i måneskinn og gode og varme klær, mens ungene så film:-)

Vinteren er en fantastisk tid og bruke båten på, synd så mange med skikkelige vinterbåter ikke gidder og bruke dem:-(

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Jøss! Vi la ikke merke til noen andre i gjestehavna annet enn noen båter som lå godt innpakket i vinteropplag.

He he, jeg lå i le bak en 47 foter med stor pressenning, og da ble jeg borte gitt :lol: .

Dere hadde kommet mens vesla, bikkja, og jeg var i Drøbak og handlet. Flott på Borgen på vinter'n også :thumbsup:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...