Tom Rør Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Ikke mye bryderi det Tom. Vi går jo frem og tilbake her på brygga og koser oss i solen. Nå er båten strammet opp og den rosa er stram og fin i fasongen. Tusen takk nok en gang Link to post
Astor Svart 2.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 (redigert) Når det gjelder strøm i gjestehavn er 600 watt alt for lite til dagens båter. Bare en varmtvannsbeholder drar rundt 800 watt. Så kommer lader i tillegg. Og med så liten kapasitet som Borgen tilbyr blir det mye fløy til sikringsskapet. Kaffetraktere og vifteovner brukes også til tider. Redigert 2.Oktober.2013 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 De som driver gjestehavnen på Oscarsborg har lenge forsøkt å få oppgradert det elektriske slik at en kan bruke litt mer strøm. Men med Forsvarsbygg som samarbeidspartner/motpart, har det hittil vært umulig å få gjort noe. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gew77 Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Blir Borgen for vår del også denne helgen. Var der også på dagstur på søndag. Det blir nok årets siste overnatting for den 16. blir det opptak. Spenningen denne vinteren blir om vi fortsatt har Nidelv eller noe større før neste sesong. Gleder meg til en høstlig båthelg:) Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Lars H. Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 (redigert) Nå ligger vi i hjemmehavnen i Son og koser oss med NRK P1+ på DAB-radioen og med hver vår lille Jägermaister ankerdram innabords. Det er godt og varmt inne i båten. Etter frokost i morgen går turen mot Borgen. Turen kan følges på vårt webkamera fra båten på trudelutt.zapto.org:8888 og via vår AIS på Marine Traffic og Vesselfinder . Nå er kameraet avslått da det er stup mørkt her.Lars H. Redigert 2.Oktober.2013 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Catch22 Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 I morgen går desverre turen til vinteropplag hos Marineservice Jakobsen på Nesset. Det positive er at det er et stykke å gå i somlefart ( 5 knop ) fra Slependen. Link to post
Mariell Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 God tur Lars H. Ser dere har gått fra Son. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Lars H. Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 Takk for det. I dag gikk vi langt ut fra Sonstangen. Der lå teinene på rad og rekke, tror jeg talte over 20 blåser med 20m mellom hver langs land. Men nå burde vi være sikre med vanndybde på over 100m. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fusebox Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 Heisann, Lars H. Blir dere til i morgen ? Mulig vi tar turen til Oscarsborg i dag, på veien til vinteropplaget. Båten skal opp i morgen, så da er det siste sprell før vinteren. Det burde vel være greit med plass nå... Link to post
Lars H. Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 Ja, vi blir til søndag regner jeg med. Nå er vi godt fortøyd og fruen er en tur i land med skipshunden. Plass? Skal se om jeg kan fikse det, vi er jo hele 5 båter i havnen nå! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
NOR15186 Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 Får håpe det fortsatt er en ledig plass når vi kommer om en times tid Chanel Link to post
Lars H. Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 (redigert) Slik ser det ut på den innerste flytebryggen på Borgen nå. Det er de båtene som er her nå, pluss en til på den lange flytebryggen. Skal en ut med båten nå, må en ha øynene åpne for hummerteiner. Jeg har aldri sett så mange blåser som i år. Det kan ikke bli mange hummer pr teine! Selv i sundet mellom Håøya og Oscarsborg er det godt med mer eller synlige blåser. Her et tilfeldig bilde tatt utover mot Drøbak fra torpedobatteriet på Borgen Lars H. Redigert 3.Oktober.2013 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
All In Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 (redigert) Ingen trengsel Sent from my iPad using Tapatalk HD Redigert 3.Oktober.2013 av All In (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 Det ser koselig ut All inn Link to post
All In Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 Deilig når helgefylla har lagt båtene sine på land;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
Tore B Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 På vei fra Fredrikstad til bobblehavna i Oslo. Har planer om å bruke hele helgen og vel så det på turen oppover. Link to post
Tom Rør Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 Deilig når helgefylla har lagt båtene sine på land;-) (iPad) Link to post
Astor Svart 4.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2013 Hvis truckføteren dukker opp etter at potetferien er over, blir det sjøsetting i dag. Da blir det bunkring på Sætre hos Bendik og videre tur mot Tofte og vinterhavn. Vil avgårde før det blir mørkt pga alle teinene det kryr av i fjorden. Kanskje det blir en video fra turen? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 4.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2013 En fin dag for sjøsetting. På vei inn til hovedstaden ser jeg staslige Queen Mary 2 komme glidene inneover fjorden. Sent from my iPad using Tapatalk HD Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 4.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2013 (redigert) Tidlig oppe i dag Astor! Redigert 4.Oktober.2013 av Flid (see edit history) Link to post
Astor Svart 4.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2013 Alltid, Flid. Her sover man ikke bort morgentimene. I dag toppes tankene før vi går til vinterhavn. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
SiA Svart 4.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2013 @nr 4971: Og der ligger "Ronja" og "Ramona" trygt i båsene sine! Link to post
Lars H. Svart 4.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2013 (redigert) Her på Borgen er det stille og rolig med for øyeblikket kun 10 båter, natt var det 15. Heldigvis skulle ikke båten på bildet inn her, men til Sætre. Redigert 4.Oktober.2013 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 4.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2013 Tidlig oppe i dag Astor! Sänd mig din mail add via BP så kommer bilder på isboxen Link to post
leopard Svart 4.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2013 Ikke mange i Strømstad heller nå , veldig behagelig :) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn