Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Når det gjelder strøm i gjestehavn er 600 watt alt for lite til dagens båter. Bare en varmtvannsbeholder drar rundt 800 watt. Så kommer lader i tillegg. Og med så liten kapasitet som Borgen tilbyr blir det mye fløy til sikringsskapet. Kaffetraktere og vifteovner brukes også til tider.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

De som driver gjestehavnen på Oscarsborg har lenge forsøkt å få oppgradert det elektriske slik at en kan bruke litt mer strøm. Men med Forsvarsbygg som samarbeidspartner/motpart, har det hittil vært umulig å få gjort noe.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Nå ligger vi i hjemmehavnen i Son og koser oss med NRK P1+ på DAB-radioen og med hver vår lille Jägermaister ankerdram innabords. Det er godt og varmt inne i båten. Etter frokost i morgen går turen mot Borgen. Turen kan følges på vårt webkamera fra båten på trudelutt.zapto.org:8888 og via vår AIS på Marine Traffic og Vesselfinder . Nå er kameraet avslått da det er stup mørkt her.

Lars H. :flag_bp:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Takk for det. I dag gikk vi langt ut fra Sonstangen. Der lå teinene på rad og rekke, tror jeg talte over 20 blåser med 20m mellom hver langs land. Men nå burde vi være sikre med vanndybde på over 100m.

Ja, vi blir til søndag regner jeg med. Nå er vi godt fortøyd og fruen er en tur i land med skipshunden. Plass? Skal se om jeg kan fikse det, vi er jo hele 5 båter i havnen nå!

Slik ser det ut på den innerste flytebryggen på Borgen nå. Det er de båtene som er her nå, pluss en til på den lange flytebryggen.

bilde

Skal en ut med båten nå, må en ha øynene åpne for hummerteiner. Jeg har aldri sett så mange blåser som i år. Det kan ikke bli mange hummer pr teine! Selv i sundet mellom Håøya og Oscarsborg er det godt med mer eller synlige blåser. Her et tilfeldig bilde tatt utover mot Drøbak fra torpedobatteriet på Borgen

bilde

Lars H.

Hvis truckføteren dukker opp etter at potetferien er over, blir det sjøsetting i dag. Da blir det bunkring på Sætre hos Bendik og videre tur mot Tofte og vinterhavn. Vil avgårde før det blir mørkt pga alle teinene det kryr av i fjorden. Kanskje det blir en video fra turen?

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Her på Borgen er det stille og rolig med for øyeblikket kun 10 båter, natt var det 15. Heldigvis skulle ikke båten på bildet inn her, men til Sætre.

bilde

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...