Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Og så var vi på plass på Oscarsborg etter en tur med 8 - 10m/s vind i mot og opp mot 1m sjø, også i mot. Nå er det 6gr. ute og 23gr. inne i båten og vi har tatt en liten smak fra flasken med Jägermaister. Liver er gott i båt om høsten!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Liver er gott i båt om høsten!

Lars H.

Enig :yesnod:

Høre på regn og vind ute mens man har det varmt og koselig inne under kalesje og dekk.

Kan man bedre ha det ? Jeg tror lykken ligger i kontrastene.

Denne helgen går ferden til Spania, så selv får jeg ikke dratt på helgetur i båten igjen før tidligst mnd skiftet Okt/Nov, men jeg gleder meg allerede :saint:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Og så var vi på plass på Oscarsborg etter en tur med 8 - 10m/s vind i mot og opp mot 1m sjø, også i mot. Nå er det 6gr. ute og 23gr. inne i båten og vi har tatt en liten smak fra flasken med Jägermaister. Liver er gott i båt om høsten!

Lars H.

Klokken var passert 12:00 med god margin når du skrev innlegget, så da er det vel lov å smake på godsakene :yesnod: . Du får holde av plass. Regner med at vi kommer i morgen.

/per

Skal se om jeg kan finne en plass til deg. Nå er det kun tre båter her, Abel, båten til Tom og vi. Tom kommer i i morgen og det samme regner jeg med at Anne i Abel gjør.

Lars H.

mitt webcam fra båten

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

OK, Ok, så nå har jeg flyttet kameraet ut. Er det bedre nå? Nå har det sluttet å regne og det er en del blå himmel her. Og er det andre som kunne tenke seg en tur på fjorden, skal jeg nok finne en plass her og lose dere inn.

Lars H.

webcam fra båten

Hvorfor i all verden skulle vi det når vi har det så herlig i båten med tur der vi får merke at vi har en ordentlig båt beregnet for dårlig vær, og når vi nå opplever at vi ligger trygt og godt og været bare blir bedre og bedre? Og når vi en eller annen gang skal på land i Sonskilen, er det greit å stå i ytterste rad slik at vi kommer ut så snart isen går! Dessuten er vi 4 - 5 båter som har bestilt levering av hummer fra båt på lørdag. Den skal kokes på kroa der vi skal kose oss med rett tilbehør i lystig lag.

Lars H.

Hadde det ikke vært for at jeg skal til London i helgen, ville jeg vært i båten og prøvd min første "langtur" til Oscarsborg. Irriterer meg litt siden det er meldt fint vær i helga...For et par dager siden vurderte jeg faktisk å droppe turen og heller legge ut i båten, men så kom jeg til at det kanskje ville være litt drøyt.... :smiley:

Men hvis det er fint vær neste helg, så har jeg veldig lyst å prøve meg på en tur dit! :smiley:

Hvorfor i all verden skulle vi det når vi har det så herlig i båten med tur der vi får merke at vi har en ordentlig båt beregnet for dårlig vær, og når vi nå opplever at vi ligger trygt og godt og været bare blir bedre og bedre? Og når vi en eller annen gang skal på land i Sonskilen, er det greit å stå i ytterste rad slik at vi kommer ut så snart isen går! Dessuten er vi 4 - 5 båter som har bestilt levering av hummer fra båt på lørdag. Den skal kokes på kroa der vi skal kose oss med rett tilbehør i lystig lag.

Lars H.

Uff, ja, nei. Jeg får heller banne meg gjennom noe flatpakka greier som Admiralen og jeg har vært ute og kjøpt. Forrige innlegg utslag av ren misunnelse.

Redigert av Hulda (see edit history)

Nå er det dønn stille her på Borgen og 10gr. ute. Det er kommet en seilebåt på den andre flytebryggen, og ved Kølabuen har Flid lagt seg til.

Og alt er under kontroll, skipshunden vår Max har tatt første vakten.

bilde

Slik ser det ut her ute i oktober.

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Ja visst koser vi oss, og nå har vi nettopp avsluttet et par partier med Ludo. Det er et urettferdig spill når Trude bare får 6-ere og jeg 1-ere! Ellers strammet jeg opp fortøyingen din litt da det ble svært lavt vann her slik at ikke gummibåten din skulle gnage i bryggen. Vi snakkes i morgen, og da har du vel oppskriften på den utmerkede suppen/gryten du serverte forrige helg klar?

Som sagt ligger vi nå på Oscarsborg i et aldeles strålende høstvær. Solen skinner fra en skyfri himmel, det er omtrent vindstille og 11gr. I natt var det nede i 2,5gr. Det er ca. 30 båter her.

I går fikk vi besøk av en fisker vi hadde avtale med om levering av hummer. Vi er vel ca. 5 båter som skal ha hummerlag på kroa i dag, så hummerne ble kokt og lagt til avkjøling for å nytes senere i dag. Livet er godt i båt på denne tiden av året.

bilde

webcam fra båten her

Jøss, Bergen i sol. Sist jeg gikk forbi der du ligger måtte jeg låne paraply på hotellet. Bergen er vel eneste by i Norge hvor nær alle hoteller har "låneparaplyer" :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Som sagt ligger vi nå på Oscarsborg i et aldeles strålende høstvær. Solen skinner fra en skyfri himmel, det er omtrent vindstille og 11gr. I natt var det nede i 2,5gr. Det er ca. 30 båter her.

I går fikk vi besøk av en fisker vi hadde avtale med om levering av hummer. Vi er vel ca. 5 båter som skal ha hummerlag på kroa i dag, så hummerne ble kokt og lagt til avkjøling for å nytes senere i dag. Livet er godt i båt på denne tiden av året.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Lars H.

webcam fra båten her

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...