Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Lite fusk att köpa hummer. Den skall fiskas själv även om det garanterat billigare att köpa.

Vi fick i dag 4st och vågar inte ens tänka på kilopriset på denna. Vi fick en fantastisk dag med gott kaffe och Lenas goda smörgåsar.

Det met possitiva var att vi fick 8 torskar på pilken och det är många år sedan vi fick detta.

Önskar en smaklig hummer afton och hoppas den är bra kokt så huvudvärken inte kommer i morgo n.

Svensk, jeg prøve å svare deg på den mailen du sendte meg men det kommer opp en feilmelding. Jeg skal se på dette når vi kommer hjem i morgen.

Forøvrig, vi skal spise "kjøpt" hummer i kveld, 400 per kilo......

Räknar vi med tener , kostnader för

"fiskebåten" disel och allt annat får vara glada om vi kommer under 4000 kr/ kg.men då är" humnren god"

Gamla gutter = dyra nöjen

Unga gutter = billiga nöjen.

Forsatt i Norges vakreste by :-)

bilde

De grå gamle murbygget rommer jammen hotellet jeg pleier å ligge på.....Clarion ett-eller-annet. Paraplyer låner de i hvert fall ut :giggle:

Må si Bergen er fin når det først er SOL :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Havnekontoret var det ja. Rom med balkong for røyksugne har de også :-)

Veldig hyggelig hotell som på veggen ved resepsjonen har bilde og signatur av de berømthetene som har bodd der og det er ikke få....

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Nå er siste helgetur gjort for i år, til helgen blir det vel å få tømt båten for diverse saker og ting og klargjøring til opptak neste onsdag. :thumbsdown::nonod: :nonod: :thumbsdown:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Selv håper jeg på greit vær til helgen, for da har jeg tenkt å ta en dagstur til Oscarsborg. Kan nok hende at jeg/vi ikke får mye selskap der, men vi har tenkt å prøve!

Forøvrig har jeg vært ute med båten både på mandag og i går, og det blir kanskje en tur i dag og i morgen også... :smiley:

Redigert av Pequod (see edit history)

Selv håper jeg på greit vær til helgen, for da har jeg tenkt å ta en dagstur til Oscarsborg. Kan nok hende at jeg/vi ikke får mye selskap der, men vi har tenkt å prøve!

Forøvrig har jeg vært ute med båten både på mandag og i går, og det blir kanskje en tur i dag og i morgen også... :smiley:

Havnekroa på Oscarsborg har siste åpningsdag fredag 18 oktober iflg. betjeningen.

Havnekroa på Oscarsborg har siste åpningsdag fredag 18 oktober iflg. betjeningen.

Ja, har fått det med meg, men det er ikke så viktig for oss. Vi smører oss matpakker og tar lunsjen enten i land eller om bord. Ser at det er meldt solgløtt og delvis overskyet lørdag, men bare grå skyer søndag, så vi har foreløpig planlagt å starte fra Oksval på Nesodden mellom 10 og 11 på lørdag. Vi tar det som en dagstur, ikke aktuelt å overnatte. Hvor mye koster det å ligge i gjestehavna noen timer?

Redigert av Pequod (see edit history)

Vi tar det som en dagstur, ikke aktuelt å overnatte. Hvor mye koster det å ligge i gjestehavna noen timer?

Kr. 0,-

Er ytterst få plasser som tar betaling for dagsbesøkende.

Er blitt noen få plasser som gjør dette mitt på sommeren.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...