Lars H. Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Og på Oscarsborg er hummeren fortært i lystig lag. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Lite fusk att köpa hummer. Den skall fiskas själv även om det garanterat billigare att köpa. Vi fick i dag 4st och vågar inte ens tänka på kilopriset på denna. Vi fick en fantastisk dag med gott kaffe och Lenas goda smörgåsar. Det met possitiva var att vi fick 8 torskar på pilken och det är många år sedan vi fick detta. Önskar en smaklig hummer afton och hoppas den är bra kokt så huvudvärken inte kommer i morgo n. Link to post
Flid Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Svensk, jeg prøve å svare deg på den mailen du sendte meg men det kommer opp en feilmelding. Jeg skal se på dette når vi kommer hjem i morgen. Forøvrig, vi skal spise "kjøpt" hummer i kveld, 400 per kilo...... Link to post
Svensk Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Svensk, jeg prøve å svare deg på den mailen du sendte meg men det kommer opp en feilmelding. Jeg skal se på dette når vi kommer hjem i morgen. Forøvrig, vi skal spise "kjøpt" hummer i kveld, 400 per kilo...... Räknar vi med tener , kostnader för "fiskebåten" disel och allt annat får vara glada om vi kommer under 4000 kr/ kg.men då är" humnren god" Gamla gutter = dyra nöjen Unga gutter = billiga nöjen. Link to post
Dykker Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Bilde fra Borgen i ettermiddag (tror det var rundt 50 båter der). Siste kveld Havnekroa er oppe denne sesongen er fredag 18 oktober iflg betjeningen. Blir vel en tur fra torsdag til fredag til Oscarsborg til uka. Link to post
Con Firm Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Så innmari koselig ut.Og til årstiden å være helt topp.. svartsjuka sige på Link to post
Eureka Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Som Lars sier, livet er godt i båt på denne tiden av året. Har lagt meg til ved Gåsholmen i Borgundfjorden, sør for Ålesund. Mange andre seilere siden det er sesongavslutning for foreninga. Jeg tar det med ro i båten og nyter stillheten, roen etter arbeidsuka. Link to post
KARILLA Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Forsatt i Norges vakreste by :-) Godt selskap har vi også: Ellers er alt vel :-) :-) Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
VannTro Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Forsatt i Norges vakreste by :-) De grå gamle murbygget rommer jammen hotellet jeg pleier å ligge på.....Clarion ett-eller-annet. Paraplyer låner de i hvert fall ut Må si Bergen er fin når det først er SOL Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Key Freak Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Havnekontoret! Bra hotell. :-) Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
VannTro Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 (redigert) Havnekontoret var det ja. Rom med balkong for røyksugne har de også :-) Veldig hyggelig hotell som på veggen ved resepsjonen har bilde og signatur av de berømthetene som har bodd der og det er ikke få.... Redigert 13.Oktober.2013 av VannTro (see edit history) Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tommy_H. Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 Forsatt i Norges vakreste by :-) Det var en nydelig helg i Vestlandets hovedstad ja. Bortsett fra at det blir tidligere mørkt så var det full sommer! En snutt fra innseilingen på fredagen. Så var det filmsnutten ja...... Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
KARILLA Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Da var båten vasket og støvsuget og klar for ny tur til helga. Denne helgen for å feire 75 års dag på potetkjelleren i Bergen. Gleder meg:-)) Håper de lovende værmeldingene holder:-)) Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Tom Rør Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Visning og prøvekjøring av båten til potensielle kjøpere(håper jeg) Link to post
Lars H. Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Nå er siste helgetur gjort for i år, til helgen blir det vel å få tømt båten for diverse saker og ting og klargjøring til opptak neste onsdag. :nonod: Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mariell Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Lenge til neste Onsdag Lars. Du rekker en tur denne helgen også. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Marida Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Til helgen skal Marida flyttes til vinterhavn Link to post
Worry II Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 (redigert) I går gikk turen til opplagsplassen for meg også. Vinterkonservert og polert fra fenderlist og ned. Tar resten til helgen (polering og bunnstoff) Ut før påske Jeg tenkte ikke langt når jeg monterte vimpelmasta til BP-vimpelen, for den må jo av når presenningen skal på :-( Redigert 16.Oktober.2013 av Worry II (see edit history) Link to post
Pequod Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 (redigert) Selv håper jeg på greit vær til helgen, for da har jeg tenkt å ta en dagstur til Oscarsborg. Kan nok hende at jeg/vi ikke får mye selskap der, men vi har tenkt å prøve! Forøvrig har jeg vært ute med båten både på mandag og i går, og det blir kanskje en tur i dag og i morgen også... Redigert 16.Oktober.2013 av Pequod (see edit history) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Vedvards Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 På lørdag går turen til vinterhavn i Tanumstrand. Link to post
Dykker Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Selv håper jeg på greit vær til helgen, for da har jeg tenkt å ta en dagstur til Oscarsborg. Kan nok hende at jeg/vi ikke får mye selskap der, men vi har tenkt å prøve! Forøvrig har jeg vært ute med båten både på mandag og i går, og det blir kanskje en tur i dag og i morgen også... Havnekroa på Oscarsborg har siste åpningsdag fredag 18 oktober iflg. betjeningen. Link to post
thomas73 Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 Sitter å koser oss i Gammer'n i Håøybukta:-) Helt alene. Tar jolla bort til Borgen imorgen for en pils....:-) Neste helg går Alicraften i vinterdvale...... Lang og god sesong i år;-) Link to post
Salt Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 Tur til nord på Spjærøy i helga. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Pequod Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 (redigert) Havnekroa på Oscarsborg har siste åpningsdag fredag 18 oktober iflg. betjeningen. Ja, har fått det med meg, men det er ikke så viktig for oss. Vi smører oss matpakker og tar lunsjen enten i land eller om bord. Ser at det er meldt solgløtt og delvis overskyet lørdag, men bare grå skyer søndag, så vi har foreløpig planlagt å starte fra Oksval på Nesodden mellom 10 og 11 på lørdag. Vi tar det som en dagstur, ikke aktuelt å overnatte. Hvor mye koster det å ligge i gjestehavna noen timer? Redigert 17.Oktober.2013 av Pequod (see edit history) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Mariell Svart 18.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2013 Vi tar det som en dagstur, ikke aktuelt å overnatte. Hvor mye koster det å ligge i gjestehavna noen timer? Kr. 0,- Er ytterst få plasser som tar betaling for dagsbesøkende. Er blitt noen få plasser som gjør dette mitt på sommeren. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn