Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Helt alene er dere vel ikke? Ut fra AIS'n er jo Ole Martin og Monika der? Og ja, det er de. Jeg pratet nettopp med Ole Marin på telefonen. Selv tok jeg oljeskift på motoren i dag med klargjøring for opptak på onsdag til uken. Og vel hjemme, skiftet jeg til vinterdekk på bilen. Grrrr!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi er ikke alene, men god plass mellom hver båt. Det er Monika og Ole Martin som ligger der dere pleier å ligge med Trudelutt.

Mannskapene ombord i Abel er på plass. Noen flere har kommet i tussmørket men jeg ser ikke hvem det er før i morgen tidlig.

Det var rim i gresset på morgenkvisten her i dag, men ellers har det vært en gnistrende flott dag i solen.

• 1 måned senere...

Tenkte og ta med kone og barna på en liten skjærgårdstur i morgen med nye båten til kragerø og jomfruland som vel må besøkes..

Jomfruland er fantastisk på denne årstiden også :)

Men ingen overnatting :/ Så er det planlagt opptak av båt i søndag :(

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Tenkte og ta med kone og barna på en liten skjærgårdstur i morgen med nye båten til kragerø og jomfruland som vel må besøkes.. Jomfruland er fantastisk på denne årstiden også :) Men ingen overnatting :/ Så er det planlagt opptak av båt i søndag :(
Ta noen flotte bilder på din ferd da. Elsker Kragerøskjergården. Familien har hytte på Oterøy, så er der hver sommer.Sent from my iPad using Tapatalk HD

Og denne helgen gikk turen til Thailand gitt.... Karon Bach på Phuket er flott nå. Sent from my iPad using Tapatalk HD

All In:

Kragerøskjærgården er flott den, der jeg tilbringer mest tid med båt i løpet av året.

Vi tok idag turen til Kragerø, gikk på cafe og tok runden i byen, kjøpte med oss 400gr indrefileet av storfe og en pakke skjærgårsdgrillpølser hos brubakken.

Skal si middagen i kveld smakte bra ja :)

Fra kragerø gikk vi en liten tur inn til jomfruland og over til skutevikskilen og kikket litt.

Før vi tuslet rolig hjemover til Langesund igjen via arøya og perleporten, 4 seler så vi på turen også, noe som begeistret barna :)

Fint ved Arøya:

bilde

Stille og rolig inn kreppa også :

bilde

Flott her inneselv på vinteren :

bilde

Så valgte vi Kragerø som lunsjsted :

bilde

Jomfruland var en ødeplass idag:

bilde

Langøya hovedhus soler seg i glansen :)

bilde

Og her blir tanken fylt opp hos salen i langesund før opplag, 10,95 pr l

bilde

Og sist men ikke minst det var deilig og få bekreftet at feilmeldingen til motoren er forsvunnet,så jeg anser problemet som løst og jeg kan glede meg til mars/april :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

• 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...