volfro Svart 5.April.2014 Link til dette innlegget Svart 5.April.2014 Skulle til el.kjøp for å kjøpe vifteovn, så da var det å finne en plass der man kunne bruke båt. Bilde tatt i går kveld i Ulsteinvik, men i dag kom regnet igjen. Link to post
MaSa Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Da er båten klargjort for helgetur ! Bare og vente nå! Blir nok jomfruland til helgen, noen andre som skal dit kommende helg? Passerte akkurat tårnbrygga med arbeidsbåten! når blir uteriggere lagt ut på flyteanlegget? Noen som vet det? Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Pequod Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Har veldig lyst på en overnattingstur fra lørdag til søndag. Frister å dra til Oscarsborg, men gjerne litt lenger. Eneste problemet er at jeg er midt oppe i en flytteprosess og vel egentlig burde brukt helga til å pakke pappesker... Vi får se. Kanskje jeg skal være litt voksen og bli ferdig med det...hvilket ikke utelukker en dagstur til Oscarsborg og Drøbak... Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Palmehelgen blir det kanskje en tur til Kommersøya, lenge siden vi har vært der nå. Men selve påskehelgen blir det nok Oscarsborg. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Lars, på Sydsiden av kølabua på Borgen sitter det et kamera. Er det tilgjengelig for oss? Link to post
Lars H. Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Det tror jeg ikke, har ikke funnet noe om det kameraet hverken på hjemmesidene til festningen eller gjestehavnen. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 8.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Det er kun for havneeieren. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 8.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 (redigert) Fredag tusler vi sørover mot Koster som tradisjonen tilsier. Gleder oss til å møte den faste gjengen der nede. Ellers blir det Strømstad og kanskje Skjærhalden før vi setter baugen nordover igjen. Fredagsværet ser lovende ut. Skal samle opp noen motiver til "På bryggekanten" som jeg har fast i Båtens Verden. Blir godt med en langtur nå. Vi flytter ombord på torsdag. God påske til dere alle her på BP. 77/16 Redigert 8.April.2014 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Astor, det blir sikkert knallbra. Strandkanten og den andre sjappa nede ved fergeleiet åpner fredag fk. Da vi var innom der for noen dager siden kunne det se ut som om svartedauen hadde herjet der ute i vinter. De trenger litt liv og røre og Sevad havnekaptein trenger noen kroner inn i kassa etter en lang vinter. God påske til alle! Link to post
Raymond Romsdal Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Til Stavanger å hente båt :-) til Sandefjord Link to post
Chilli Solbris Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Til Stavanger å hente båt :-) til Sandefjord Bare å mate på med hentetråd! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Til Stavanger å hente båt :-) til Sandefjord God tur :-) Link to post
VannTro Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 God tur :-) Sa Wirkola Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tom Rør Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Sa Wirkola Vi liker jo hentetråder :-) Link to post
Vedvards Svart 9.April.2014 Link til dette innlegget Svart 9.April.2014 Ja, vi har vært flinke og jobbet i mange dager nå, så en hentetråd har vi tid til Link to post
dennrick Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 (redigert) Første år med båtpåske på oss, og et spørsmål er hvordan det er med å få lagt seg på plass på Koster på denne tiden ? Er det som i fellesferien eller færre båter? Ellers går henteturen fra Leangbukta til Sandebukta og ut igjen til Kommersøya eller Holmbu denne helgen Redigert 10.April.2014 av dennrick (see edit history) Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Lars H. Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Vi hadde tenkt oss til Kommersøya palmehelgen, men dropper det og blir hjemme. Men på tirsdag drar vi til Oscarsborg og blir vel der ut påsken. Håper det ikke er fullt der da. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Første år med båtpåske på oss, og et spørsmål er hvordan det er med å få lagt seg på plass på Koster på denne tiden ? Er det som i fellesferien eller færre båter? Koster er suverent nå. Når jeg tenker meg om, Koster er suverent uansett! Ikke så mange båter der nå. God tur! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Astor Svart 11.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Da er fruen følet av gårde på jobb. Så snart hun dukker opp midt på dagen legger vi oss i ni mils fart mot Koster. Astor har aldri vært bedre enn i år. Vinteren er brukt godt. Nå skal venner møtes og praten sitte løst. Litt jobb for Båtens Verden blir det også tid til. God påske! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Compromise Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 I dag starter påskeferien, og planen er å gå til området rundt Fredagshølet/ Papper i dag. Ser ut som vi får sol og lite vind i dag, så det blir vel som vanlig sakte fart og "terrassen" på vei sydover. Det er spådd en del vind i morgen og søndag, så vi blir nok liggende Papper området i helgen. Resten av påsken blir nok rundt på Hvaler og Vestfold skjærgården. /per Link to post
Svensk Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Vi hadde tenkt oss til Kommersøya palmehelgen, men dropper det og blir hjemme. Men på tirsdag drar vi til Oscarsborg og blir vel der ut påsken. Håper det ikke er fullt der da. Nu blir jag orolig för dig Lars H. Hoppas det inte är något allvarligt eftersom du är hemma. Träffade ett trevligt par på Smögen i dag 1 timme efter jag sjösatt och fick en prat och även min första BP vimpel. Ännu ett gott samarbete mellan två länder. Link to post
baatsman Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Ser Astor er på vei inn Kostersundet nå. Greit med marinetraffic. Vi sees! Link to post
Lars H. Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 (redigert) Nu blir jag orolig för dig Lars H. Hoppas det inte är något allvarligt eftersom du är hemma. Träffade ett trevligt par på Smögen i dag 1 timme efter jag sjösatt och fick en prat och även min första BP vimpel. Ännu ett gott samarbete mellan två länder. Nei da, vi er friske og raske. Riktignok er Trude sykmeldt pga. senebetendelse i venstre armen og jeg har isjas slik at jeg går tvekroket og bruker korsett når jeg går tur med Max, men det er da ingenting? Vi hadde tenkt oss over fjorden til Kommersøya i dag, men været i morgen og søndag fristet ikke så vi droppet det. Men fra tirsdag blir det tid for Oscarsborg resten av påsken. Gratulerer med Båtplassen-vimpel! Redigert 11.April.2014 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Catch22 Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 ..Marineservice Jacobsen på Nesset innerst i Bunnefjorden, hvor båten ligger på land, for å sparkle før påføring av 2-komp primer og bunnstoff. Satser på sjøsetting før 1.mai. God påske til alle. Er ikke noe særlig misunnelig på de som har vann under kjølen..... Link to post
Svensk Svart 12.April.2014 Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 Nei da, vi er friske og raske. Riktignok er Trude sykmeldt pga. senebetendelse i venstre armen og jeg har isjas slik at jeg går tvekroket og bruker korsett når jeg går tur med Max, men det er da ingenting? Vi hadde tenkt oss over fjorden til Kommersøya i dag, men været i morgen og søndag fristet ikke så vi droppet det. Men fra tirsdag blir det tid for Oscarsborg resten av påsken. Gratulerer med Båtplassen-vimpel! Hoppas ni är pigga o raska när det är dags att dra iväg på tisdag. Vi drar på torsdag (i vårt land är skärtorsdagen arbetsdag) och är vädret ok blir det Mållösund. Hoppas vi får plats på BP träffen så vi får en längre prat. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn