Flid Svart 12.April.2014 Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 (redigert) Vi drar på torsdag (i vårt land är skärtorsdagen arbetsdag) och är vädret ok blir det Mållösund. Takk for lunch i Smøgen. Det er enda mer mat igjen og vi koser oss hver dag! Håper dere får en fin tur til Molløsund. Hils din bedre halvdel. Redigert 12.April.2014 av Flid (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Og så var vi i gang med påsketur. Vi ligger nå i hjemmehavnen Son og drar til Oscarsborg etter frokost i morgen. AIS'n er på, så det er bare å forberede seg på at vi fosser inn på Borgen i morgen! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Tidig frukost i dag Lars H ?? Ivrig att komma på påsketur ?? God Påsk på Er. Link to post
REM Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 På veg N-over nå ser jeg. Passerer Filtvedt i 6.3 kn Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Ja, så var vi på plass på Borgen. Selvfølgelig var vi ivrige i å komme avgårde. Og da Trude våknet allerede klokken 0700, var det ingen grunn til å legge seg til å sove igjen. Turen gikk greit, men med vind og sjø rett i mot, brukte vi 10 minutter mer tid enn vi pleier. men vi har det ikke travelt på sjøen. Litt sprut ble det med vind på opp i 9m/s rett i mot og opp mot 0,5m sjø, men helt greit for autopiloten når slikt er rett forfra. Nå er det tid for litt formiddagsmat. Blir spennende å smake på "restene" av lunsjen du Svensk ga til Flid! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Fild. Två Norska Viknes 1030 passerade under Smögen bron för 5 minuter sedan . Är detta bekanta till Fild måhända och skall till hamnen på Smögen? Link to post
Lars H. Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 "Restene" av lunsjen du Svensk ga til Flid smakte fortreffelig her ombord i Trudelutt! Lars H. webcam fra båten Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 (redigert) Hur har den redan kommit så långt?? Flygfrakt?? Fick Du inga räkor?? Det får vi fixa nästa gång. Redigert 15.April.2014 av Svensk (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Laksen kom med Viknes-frakt. Mannskapet i Flid evakuerte til her oppe i Oslofjorden pga. vinden og ligger rett fremfor oss. Vi husker godt de herlige rekene dine fra sist sommer! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Ja se dessa raske Viknes som flyger kusten upp o ner! Riktiga påskeväder kommer fredag enligt alla rapporter. Torsdag kl 15,20 (Slutar 15,00) drar vi på årets första tur. Hälsa besättningen på Fild så mycket från Sverige Link to post
Jan_Erik Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Til lørdag går turen til Koster :) Noen spesielle steder der man burde ta og ankre opp? Aldri vært der før. Link to post
Lars H. Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Hur har den redan kommit så långt?? Flygfrakt?? Fick Du inga räkor?? Det får vi fixa nästa gång. Og nå har tydeligvis fruen i Flid lest dette, for nå kom hun med de siste restene av dine utmerkede reker! Nydelig! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Fild. Två Norska Viknes 1030 passerade under Smögen bron för 5 minuter sedan . v Ikke lett å ha kontroll på dette, mange Viknes båter som er på tur på denne tiden. Vi sendte deg en IM når vi dro fra Smøgen men den kom kanskje ikke frem.... Nå har vi delt litt av den rikholdige lunchen du spanderte på oss med flere båter her på Borgen, alt falt i smak hos alle. Håper dere får en fin tur i påsken! Link to post
Chilli Solbris Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Til lørdag går turen til Koster :) Noen spesielle steder der man burde ta og ankre opp? Aldri vært der før.Vil du ha fred og ro er Brevik på Syd-Koster genialt, bare pass på grunnene. Litt mer liv i Kirkosund og enda mer liv på Eknes. Elkers kan du prøve sundet mellom Nord Syd-Koster. Kjør inn mellom nord og syd og begynn som de fleste andre, få valgets kval. Jo og når du endelig har fått fortøyd er det bare å nyte all den fantastiske naturen! Lykke til! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Guest Avmønstret# Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Til lørdag går turen til Koster :) Noen spesielle steder der man burde ta og ankre opp? Aldri vært der før. Første gang i egen båt til Koster til helga her også :-) Har pekt ut Nord-koster og Vettnet som destinasjon for fred og ro. Har lest mye fint om Nord-Koster, ser ut som at stemningen er avslappet og rolig der. Ser frem til fine turer på land og kanskje også en ferjetur til Strømstad eller noe. Regner med å dra i finværet på Fredag. Link to post
seilbaaten Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Vettnet er bare helt fantastisk! Her er enda mer å lese om nord-koster: http://undertekst.com/Min_hjemmeside/Magiske_koster.html www.seilbaaten.com www.facebook.com/seilbaaten Link to post
Jan_Erik Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Takk for svarene :) da får vi bare se hvor valge havner, men ro og fred hørtes ikke dumt ut. Vi drar tidlig lørdag her Link to post
Astor Svart 16.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 I morgen blir det biltur til Strømstad og ferje ut til Koster. Gode båtvenner har lovet å stille opp slik at jeg slipper tunge tak. Vi gleder oss til å komme oss ut. Kona er skepisk, men optimist. Hun har vært gjennom mye sammen med meg. En god venn går sammen med oss hjem. Men først skal vi ha et par dager og slappe av der ute. Har lovet legen og ikke ha noe stress de første 14 dagene. Jeg er desverre ingen person som kan sitte i en stol en hel dag. Hode og hender må ha noen oppgaver. Mye glede å lese hva dere andre fordriver tiden med i påsken og bilder dere legger ut. Hva er vel livet uten Baatplassen,no? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 (redigert) Ett par dager på Koster vil du bare ha godt av Astor. Fulgt av en rolig seilas hjem I bedaglig Trawler fart. Finnes ikke bedre medisin enn det. God tur Redigert 16.April.2014 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
SiA Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Vi sitter her i Spania i 25 grader, kommer hjem etter påske. Fortsatt god bedring til deg, Astor! Hilsen oss i "Ronja" Link to post
MaSa Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Vært ute alene siden mandag, nå er jeg dessverre på vei hjem fra Kragerø for og tilbringe resten av påsken på hytta på fjellet istedet :( Dro innom langøykilen på vei hjem! 4 båter og nesten tomt på Valle . I Kragerø når jeg dro var det ca 17-20 båter Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
KARILLA Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Dårlige værmeldinger i morgen torsdag, men fredag kaster vi loss. Først til venner i Havrevågen og deretter Bergen by tror vi om ikke noe annet spennende dukker opp. Påsken feires best i båt Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Kaskazi Svart 17.April.2014 Link til dette innlegget Svart 17.April.2014 Det ble dessverre ingen påsketur denne gangen. Oppgradering av ny motorprogramvare og installasjon av en NMEA2000-converter satte en effektiv stopper for det. Feilen er funnet, og rettet, men fikk ikke klargjort båten for utløft. En feil i koblingsskjemaet fra VP, rekkefølgen på innkobling av converter viste det seg å være. Men fruen vil ha sommarstuga på bestküsten, så påsken blir benyttet til visninger i Bohusän. Da blir det likevel litt maritimt i påsken. Link to post
MaSa Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 Tar med meg ungene og bror min med unge til Kragerø i helga :) Satser på at finværet slår til :) Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Key Freak Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 I helgen går turen ned til min nye hjemmehavn i Holmestrand. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn