Festina Lente IV Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 I helgen blir det dessverre bare dagsturer lørdag og søndag. Annen selskapelighet hindrer overnatting... Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
MaSa Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 På plass i Kragerø! Hva skjer etter påske egentlig? Er det slutt på båtlivet frem til fellesferien igjen da eller ? Jeg er eneste båt som er turist her! Jaja koser oss vi og har havnen for oss selv :) Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Chilli Solbris Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 På jobb! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Jan_Erik Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 Påske turen vår til koster var utrolig fin :) i helga blir det ingen tur, men fra onsdag til søndag blir det tur igjen vis været tillater det. Ingen peil på hvor enda. Noen forslag med utgangspunkt Halden? Link to post
MaSa Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 De fleste har fortsatt fri i helgene vel? Lurte på om dette var vAnlig når vi har hatt så mye båt ute i påsken og været fortsetter og er enda bedre :) Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Compromise Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 Vi er kun 2 båter på Ranvikhomen i kveld. Helt utrolig når det er så flott utpå. Flatt vann og vindstille. /per Link to post
Shiny Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 Ligger vest på Ildverket, Tjøme. Her er det ca 15 båter, helt vindstille nydelig kveld. Satser på flott dag i morgen. Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
REM Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Gikk til Sandspollen i går kveld. En 25-30 båter? Litt overskyet og en aning N-trekk. Ikke akkurat hva de lovet foreløpig, men det kan jo raskt endre seg? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
VannTro Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 I helgen går turen ned til min nye hjemmehavn i Holmestrand. Du ble observert på utgående i Drammenselven ca. kl. 13.30 Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Lars H. Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Etter tre helger på rad ute med båten på Oscarsborg og fruen på jobb denne helgen, tok jeg en pause og ble hjemme. Men nå har jeg i hvert fall fått børstet og malt utvendig pipe pluss vasket og polert bil innvendig og utvendig. På Oscarsborg er det forresten nå kommet opp et webkamera der en kan se om det er mange båter eller ikke. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Du ble observert på utgående i Drammenselven ca. kl. 13.30 Det stemmer nok bra, VannTro. Avgang fra Muusøya var kl. 13.20. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
VannTro Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 (redigert) Du var på flybridgen og vinket til de i den rosa fiskeskøyta som tidligere lå ved Aker brygge og jeg kom kjørende ved skutebrygga etter å ha kjørt truck på dagens utsett på Holmen Motorbåtforening. I Holmestrand har det blitt veldig mange fra Drammen som ligger på pir 34. De tenkte å døpe den "Drammensveien", men en hallingdøl som også ligger der la ned veto og da blir det antagelig "Buskerudveien" Redigert 26.April.2014 av VannTro (see edit history) Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Svensk Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Etter tre helger på rad ute med båten på Oscarsborg og fruen på jobb denne helgen, tok jeg en pause og ble hjemme. Men nå har jeg i hvert fall fått børstet og malt utvendig pipe pluss vasket og polert bil innvendig og utvendig. På Oscarsborg er det forresten nå kommet opp et webkamera der en kan se om det er mange båter eller ikke. Link to post
Svensk Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Ja Lars H Du har tröttnat på båtlivet eller har du sålt båten? Nej ingen risk och nästa vecka ser vi Trudelutt på AISen gå mot ?? Saknar dina reseberättelser och betraktelser Vi har gått långt ända till Malmön. Vi snackes som dom säger i din barndoms by Link to post
Lars H. Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Nei da, jeg har verken gått lei eller solgt båten. Jeg kunne godt tenkt meg en tur alene bare sammen med skipshunden, men Trude så så streng ut i ansiktet da hun begynte å nevne alt som skulle gjøres hjemme, at da argumenterte ikke jeg i mot! En skal ha respekt for fruer. men neste helg blir det båttur, med Trude ombord. Kanskje det blir Holmsbu, eller kanskje Åsgårdstrand? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Laholm Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Har stor sans for Lars H sin prioritering. Hos oss har det gått i montering av nytt kjøkken, fikk noen timer i båten i går for forsiktig oppstart av veldig forsinket våpuss. En del reising for EU de neste ukene, håper å få til litt båtpuss innimellom. Deretter starter båtsesongen på alvor, minst en måned for sent Laholm Link to post
Astor Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 En nydelig helg her i Oslofjorden. Viom oss sent ut men klarte å nyte kvelden i går med besøk fra Escada og var tidlig oppe i dag til å få med oss soloppgangen. Fortsatt god helg! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Svensk Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 I dag gör jag som Lars H när Lena såg sträng ut och sa att det inte blir någon båttur för både ditt o datt skall fixas. Alltid bäst att göra som chefen säger. I morgon bär det av till Lilla Kornö. Link to post
Lars H. Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Hei Svensk. Ønsker dere god tur til lilla Kornön. Hadde vært fint med en rapport derfra om det er blitt lit ordnung med landstrøm der. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Hei Svensk. Ønsker dere god tur til lilla Kornön. Hadde vært fint med en rapport derfra om det er blitt lit ordnung med landstrøm der. Återkommer med rapport i morgon Link to post
MaSa Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Idag har turen gått til Langøya i langesund! Kan faktisk se hustaket hjemme så er ikke langt vekk. Men etter at kona er ferdig på jobb fredag så reiser vi nok videre mot Kragerø ! Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
dennrick Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Vi skal forsøke oss på det nye anlegget i Son imorgen. Lørdag er det jentefest i Ski, så da legger vi båten i Drøbak så hun kan busse seg frem mens jeg er i båten med en kald til hun kommer tilbake. Hva vi gjør fredag vet jeg sannelig ikke. Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
GURIMALLA Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Strømstad here we come!! Blir fortalt at det kun er en gjestebåt der (svoger), så besøker han imorgen, kanskje Koster på fredag? Link to post
Flammingokid Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Denne helgen går ferden fra utsettelsesstedet i Holmestrand til båsen i Holmestrand.... Føles allerede nå som om jeg har mistet halve sesongen. :-)... Glad det er to årt til neste landsetting.... Link to post
superman Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 I morgen reiser jeg og guttungen ut til Bøkøy (nærmere bestemt Bøkøypollen) utenfor vestsiden av Askøy. Gleder oss veldig til å ligge på svai i solskinnet, lappe på Zodiac, grille, lese i bøker, og spille kort og Yatzy. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn