Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

...og en Princess på kajen..?

I hvert fall halvveis oppe på kaien.

bilde

bilde

Mitt webcam her.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Så har vi kommit till Lilla Kornö.

Här är vi 4 båtar som är i följe.

Alla strömutag se ut att fungera.

Här råder lugnet och tystnaden.

Det høres bra ut. Sist vi var der var det to uttak for el på tilsammen 10A med porslinssikring innelåst i en sjøbod! Hvor mange uttak er det nå? her i Åsgårdstrand er havneavgiften for en Saga27 150 kroner. For el må en kjøpe poletter til 10 kroner pr. 6 timer. Dette kan kjøpes enten hos havnekapteinen (som vi ikke har sett snurten til), i kiosken (som er stengt) eller i resepsjonen på hotellet der vi var de første av året som kjøpte poletter!

Også her råder lugnet och tystnaden.

Lars H.

mitt webcam

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Turen går til Vågseidestranda istrålende vær, om enn noe vindfullt å krysse Lurefjorden i dag.

Tett på komfor grensa til rederinnen. Håper jeg har litt å gå på etter å ha vært med på innkjøp av nytt antrekk :-)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Det høres bra ut. Sist vi var der var det to uttak for el på tilsammen 10A med

porslinssikring innelåst i en sjøbod!

Hvor mange uttak er det nå? her i

Åsgårdstrand er havneavgiften for en

Saga27 150 kroner. For el må en kjøpe

poletter til 10 kroner pr. 6 timer. Dette

kan kjøpes enten hos havnekapteinen (som

vi ikke har sett snurten til), i kiosken

(som er stengt) eller i resepsjonen på hotellet der vi var de første av året som

kjøpte poletter!

Nu är det 28 strömutag som är igång.

Nax56 kw som är i gång

Også her råder lugnet och tystnaden.

Lars H.

mitt webcam

I dag har vi haft ett fantastiskt väder.

De flesta båtfolket har lyssnat på SMHI

och då missat dagens fina väder.

Ätit en fantastisk 3 rätters på Petterssons krog Kärringön och det var för en gång skull värt pengarna. Totalt 8 båtar här så det är många som blivit skrämda av väder leksrapportena.

Dårlig vær hele uken, men et sol vindu fredag og lørdag! Vi dro ut idag fra Sandebukta med mann og mus, og masse unger, til Kommersøya. Har grillet og kost oss. Samme imorgen. Planlegger hjemreise søndag morgen for da skal det bli regnvær.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

blir en liten dagstur til jomfruland og valle i morgen tar med hele familien på tur, brødre,søstre,svigers,foreldre og nieser og nevøer :)

Full båt med andre ord.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...