Zandra Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 (redigert) Zandra er på land for vårklargjøring, kona tok RIB'en og dro til Aker brygge. Og selv sitter jeg på terrassen og ser Karma gli innover i bukta på Nærsnes. Velkommen skal du være! Redigert 10.Mai.2014 av Zandra (see edit history) Link to post
Catch22 Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Har i dag hatt en nydelig tur fra vinteropplag på Nesset i Bunnefjorden til hjemmehavn i Sonskilen. Rimelig heldig med været, sol ca halve tiden og lite sjø. Noe vind og motsjø fra Drøbak til Son, men det var som ventet. Båt og mannskap oppførte seg bra, og ingen problemer underveis. Bortsett fra en idiot i en halvplaner som bestemte seg for å passere oss med 3 meters avstand og servere en hekkbølge som ommøbelerte båten og tømte koppene for kaffe..... Link to post
Bitteliten Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Etter mange år på venteliste har vi fått byttet plass til Bitteliten i "hjemmehavna" vår. Båten flyttes rundt øya etter flere år i eksil på feil side av broa. Link to post
Lars H. Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Har i dag hatt en nydelig tur fra vinteropplag på Nesset i Bunnefjorden til hjemmehavn i Sonskilen. Velkommen skal du være til en utmerket havn. Jeg ser på bildet at du vel ligger ca. 50m unna Trudelutt. Jeg var noen timer i båten i går og monterte ny TV-antenne. Da så jeg så etter deg, men jeg hadde nok dradd hjem før du kom. Vi snakkes nok en eller annen gang i havnen. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Barbaria Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Har nå seilt fra Horten og hele Vestkusten ned til Malmö og ligger nå i Limhamn rett ved Öresundbroen. En trivelig havn med både Hjertmanns og Seasea butikk i havnen, og sykkelavstand til sentrum. Været har vært varierende, fra sol og god sikt, til regn med null sikt. Vinden har vært spak. Godt med radar og AIS i Øresund når sikten var slik.. Svenske perler på rekke og rad. Trangt om plassene i Falkenberg gjestehavn. En som har vært for lenge på sjøen. Torekov havn, veldig koselig plass. Helsingør Ven i sikte Ven, den Svenske øya i Danmark Øresundsbroen i sikte Vellfortjent ankerøl i Malmö Barbaria på tur - Blogg Link to post
Regina III Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Skriv og fortell mer, Barbaria! Jeg er helt sikker på at svært mange vi ha stor glede av å kunne følge dere videre og få del i hva dere opplever og erfarer. Hva med en egen tråd, "Barbaria på tur" ? Link to post
sap_2000 Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Flotte bilder og litt av en distanse på en helg :-) Jeg og vil gjerne høre mer og følge dere da jeg leker litt med tanken på en tur sydover og rundt hjørnet. Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Denne helgen går (eller har allerede gått) til Oscarsborg. Her er det ennå noen ledige plasser. Ved kølabuen ligger det 3 båter, ved den lange flytebryggen 1 båt, og vi ligger alene ved den korte flytebryggen og koser oss. Vi har med oss ekstra flagg og 17. mai sløyfer, så den store dagen kommer til å bli feiret her. Vi drar hjem tidlig søndag morgen da Trude skal jobbe kveldsvakt den dagen. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 15.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Selv om det kom noen drypp i ettermiddag var morgentimene praktfulle. Her i pollen er det stille og fredfullt. Mulig vi legger oss på svai mot helgen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
All In Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Da sees vi om tre timer Astor. Går til pollen i kveld Link to post
Astor Svart 15.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Hyggelig. Her er det godt om plasser. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Denne helgen går (eller har allerede gått) til Oscarsborg. Her er det ennå noen ledige plasser. Vi har kontroll på deg nå Lars, kamerat på Borgen virker og vi følger med. Vi er på Tanum og er på vei Sydover til DK. Sur kald vind i kveld men vi fyrer og har det bra. Link to post
Tom Rør Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 God tur nedover til Flid m/mannskap. Vi treffes i Danmark Link to post
Flid Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 God tur nedover til Flid m/mannskap. Vi treffes i Danmark Ja det håper vi på Tom. Bare minn fruen på Eirina på at " kubbene " må være med. Vi sørger for at stranden er ryddet og klar. Link to post
Tom Rør Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Det ser vi fram til :-) Link to post
MaSa Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Denne helgen går turen i 17.mai tog :/ Mulig en liten dagstur på søndag. Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
glalaks Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Samme her! Varmen kommer på søndag så da må båten luftes etter kjldeperioden i det siste! Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Festina Lente IV Svart 16.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Til Borgen i dag, Horten i morgen. Hjem søndag. Jeg ser frem til en fin tur på sjøen denne helgen også, selv om det vel som vanlig blir motvind, i alle fall i dag og lørdag. Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Svensk Svart 16.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Så har vi haft fin besök i Kungshamn/Smögen av Fild på väg till Danmark. De kommer att få en fin tur och avundsjuka är vi. Vi fick en trevlig pratstund på Smögen. Själv är vi för en gång skull hemma en fredag och får känna hur det känns Vet inte om man önskar en fin 17 maj men jag gör det i alla fall. Link to post
Astor Svart 16.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Stille og fredelig i pollen. I morgen blir det storflagging og besøk av gode båtvenner. Batteriene skal lades opp. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 16.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Så har vi haft fin besök i Kungshamn/Smögen av Fild på väg till Danmark.u Takk til deg også for en hyggelig prat inne i butikken til Norden. Dere får en fin tur til Malmøn i morgen. Link to post
Flid Svart 16.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Stille og fredelig i pollen. Dette må da være det nærmeste du kommer kvalitetstid Astor! Link to post
Astor Svart 16.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 (redigert) Her savnes ingen verdens ting. Storflagging i morgen og marsjering på dekk. Her i pollen siger det inn med båter. Trolig ikke flere enn tredve båter hittil. Drevsjø var den siste som tuslet inn. Ha en fin dag i sør! Redigert 16.Mai.2014 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Barbaria Svart 16.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 (redigert) Gikk fra Malmø i morges, fin medvindseilas nesten helt frem til Klintholm havn, eller Møns Klint Marina, hvor vi overnatter. Godt med en Størtebeker når vi kom frem. Klintholm havn rolig i mai. Redigert 16.Mai.2014 av Barbaria (see edit history) Barbaria på tur - Blogg Link to post
ehrnst Svart 16.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Er det sandspollen dere alle snakker om? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn