Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Har i dag hatt en nydelig tur fra vinteropplag på Nesset i Bunnefjorden til hjemmehavn i Sonskilen. Rimelig heldig med været, sol ca halve tiden og lite sjø. Noe vind og motsjø fra Drøbak til Son, men det var som ventet. Båt og mannskap oppførte seg bra, og ingen problemer underveis. Bortsett fra en idiot i en halvplaner som bestemte seg for å passere oss med 3 meters avstand og servere en hekkbølge som ommøbelerte båten og tømte koppene for kaffe.....

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Har i dag hatt en nydelig tur fra vinteropplag på Nesset i Bunnefjorden til hjemmehavn i Sonskilen.

Velkommen skal du være til en utmerket havn. Jeg ser på bildet at du vel ligger ca. 50m unna Trudelutt. Jeg var noen timer i båten i går og monterte ny TV-antenne. Da så jeg så etter deg, men jeg hadde nok dradd hjem før du kom. Vi snakkes nok en eller annen gang i havnen.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har nå seilt fra Horten og hele Vestkusten ned til Malmö og ligger nå i Limhamn rett ved Öresundbroen. En trivelig havn med både Hjertmanns og Seasea butikk i havnen, og sykkelavstand til sentrum. Været har vært varierende, fra sol og god sikt, til regn med null sikt. Vinden har vært spak.

Godt med radar og AIS i Øresund når sikten var slik..

bilde

Svenske perler på rekke og rad.

bilde

bilde

Trangt om plassene i Falkenberg gjestehavn.

bilde

En som har vært for lenge på sjøen.

bilde

Torekov havn, veldig koselig plass.

bilde

bilde

Helsingør

bilde

Ven i sikte

bilde

Ven, den Svenske øya i Danmark

bilde

Øresundsbroen i sikte

bilde

Vellfortjent ankerøl i Malmö

bilde

Denne helgen går (eller har allerede gått) til Oscarsborg. Her er det ennå noen ledige plasser. Ved kølabuen ligger det 3 båter, ved den lange flytebryggen 1 båt, og vi ligger alene ved den korte flytebryggen og koser oss. Vi har med oss ekstra flagg og 17. mai sløyfer, så den store dagen kommer til å bli feiret her. Vi drar hjem tidlig søndag morgen da Trude skal jobbe kveldsvakt den dagen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Denne helgen går (eller har allerede gått) til Oscarsborg. Her er det ennå noen ledige plasser.

Vi har kontroll på deg nå Lars, kamerat på Borgen virker og vi følger med. Vi er på Tanum og er på vei Sydover til DK. Sur kald vind i kveld men vi fyrer og har det bra.

Til Borgen i dag, Horten i morgen. Hjem søndag. Jeg ser frem til en fin tur på sjøen denne helgen også, selv om det vel som vanlig blir motvind, i alle fall i dag og lørdag.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Så har vi haft fin besök i Kungshamn/Smögen av Fild på väg till Danmark. De kommer att få en fin tur och avundsjuka är vi. Vi fick en trevlig pratstund på Smögen. Själv är vi för en gång skull hemma en fredag och får känna hur det känns Vet inte om man önskar en fin 17 maj men jag gör det i alla fall.

Her savnes ingen verdens ting. Storflagging i morgen og marsjering på dekk.

Her i pollen siger det inn med båter. Trolig ikke flere enn tredve båter hittil. Drevsjø var den siste som tuslet inn.

Ha en fin dag i sør!

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...