Lars H. Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Ja, det er det som er Sykehusbryggen, og flytebryggen er utmerket å ligge inntil. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Ja, det er det som er Sykehusbryggen, og flytebryggen er utmerket å ligge inntil. Takk for det! Var litt usikker, og da er jo bare å spørre! Vi får se om jeg kommer meg ned dit, men det er i alle fall planen. Kommer jo motsatt vei denne gangen, er det ledig plass der legger jeg til, hvis ikke fortsetter jeg til gjestehavna. Men planlegger å stikke innom Oscarsborg lørdag formiddag for en liten visitt, så da kan det jo hende at vi sees! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Du er velkommen her på Borgen. Nå er vi tre båter her. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Catch22 Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Hadde planer om Bolærne, men spørs om jeg gidder å gå med liten kuling imot i tre timer. Så da blir det kanskje Sandspollen og evt. en liten tur innom Borgen. Link to post
Lars H. Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Er det bare oss i Oslofjorden som bruker båten til helgeturer nå? Hva med dere vestpå eller lenger nord? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jangul Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Takk for det, blir nok en flott tur ja! Er bare litt usikker på hva som er sykehusbrygga, det er den på bildet under? Den helt til høyre rett etter brua? Den har stort sett vært opptatt når jeg har kjørt forbi, men det var jo i august, nå skriver vi oktober... Jeg lurer også på om den flytebrygga som man ser til venstre er en brygge man kan legge til? Jeg må henge på deg neste sommer :) du er flink til å komme deg på tur!! Link to post
Mariell Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 For info: På Sykhuskaia i Horten er det ikke strøm, var i allefall ikke tidligere. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Pequod Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 Jeg må henge på deg neste sommer :) du er flink til å komme deg på tur!!Det høres jo hyggelig ut! Må jo bruke båten, vettu! :-) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 For info: På Sykhuskaia i Horten er det ikke strøm, var i allefall ikke tidligere.Takk for tips, greit å vite! Men Nidelven min er såpass enkelt utstyrt at det ikke er noe absolutt krav heller. :-) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Svensk Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 Lars H är det Fild som ligger vid sidan om dig? Link to post
Gunga Din Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 Det er stort sett fantastisk å være i Bohuslän hele året :thumbsup: S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 Lars H är det Fild som ligger vid sidan om dig? Ja, det er Flid ved siden av oss. De lå her som eneste båt da vi kom. Nå er vi ferdig med frokost med egg og bacon og venter bare litt på at det skal slutte å regne så voldsomt. Vi har jo en firbeint kamerat som snart må få komme i land og gjøre det som gjøres må. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 (redigert) Lars H är det Fild som ligger vid sidan om dig? Hvordan går det på Malmøn med " bartømmingen"? Er Janne sammen med dere denne helgen? Redigert 10.Oktober.2014 av Flid (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 I helgen gikk turen til Gressholmen. Her sitter jeg og bikkja og slapper helt av. Tre fire gjestebåter med oss :-) Link to post
Figaro Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Ja, man trenger ikke alltid å dra lenger for å oppleve en helt annen verden. Indre Oslofjord med Gressholmen og naboøyene er fantastisk. Kos dere. Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Catch22 Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Helt alene i Sandspollen lørdag morgen. Ikke feil sted å våkne det. Tok en tur bort til Oscarsborg med gummibåten i går kveld. Kjøpte en cola og slo av en prat med Lars i Trudelutt. Båtliv på høsten er deilig. Link to post
Billa Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Deilig her utenfor Jeløyøa med sol og vindstille. De stressa folka er på land og det er lite renning og støy. Sushi Link to post
Compromise Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Så ble det en liten tur på meg denne helgen alikevel. Ankom Horten for en time siden. Det var mye regn og lyn på turen over, men rett før Horten gav det seg og jeg fortøyde i opphold. 20 minutter etterpå begynte det å regne igjen og nå bøtter det ned. Like blid bare man får vært ombord :) /per Link to post
Svensk Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Hvordan går det på Malmøn med " bartømmingen"? Er Janne sammen med dere denne helgen? Vi har det gott här med hummer och bartömning. Janne har avslutat båt säsongen och vi är enda gästbåten. Har varit hemma en sväng för hummerfiske som gick riktigt bra. 8 hummrar med hem. Link to post
Pequod Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Kom såpass sent avgårde i dag at jeg måtte droppe å stikke innom Oscarsborg, kanskje jeg rekker en svipp innom på returen? Valgte å kjøre direkte til Horten, hvor jeg nå ligger. I morgen blir det et par museumsturer før jeg drar hjemover! Turen begynte i så flott vær at jeg bare hadde t-skjorte under vesten! Omtrent ved Aspond tok jeg på meg genseren... Villa Malla ble passert i øspøs med kaffe i koppen, sjokolade i kjeften og 20 spørsmål på radioen! :-) Fra Ramvikholmen og til Horten ble det "nattseilas"... Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Har du prøvd Gressholmen Pequod? Like ved hjemmehavna di Link to post
Figaro Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Da jeg besøkte Gressholmen i midten av august nærmest snublet jeg over en minnestein like ved gjestebrygga. Minnesteinen omhandler en båtulykke som fant sted i 1945, der tre engelskmenn omkom. Steinen står litt bortgjemt, og skriften på den er noe slitt ned, men for å gjøre en lang historie kort har jeg funnet ut hvem som omkom og når ulykken fant sted. Alle tre er begravd på krigskirkegården på Vestre Gravlund i Oslo. Ulykken skjedde 28. juli 1945, og det var tre menn tilknyttet 33 Air Sea Rescue Unit i Royal Air Force som omkom. Dette var jo etter krigen var over (og to dager før Kong Haakon kom hjem) og på minnesteinen står det tydelig at det var en "boating accident". Men det jeg ikke har klart å finne ut av er hva som faktisk skjedde! Altså mer om selve ulykken. Jeg har søkt i online-arkivene både til Aftenposten og VG helt ut i september 1945, men ulykken er ikke omtalt med et eneste ord. Er det noen som vet noe om dette? Ville satt pris på all hjelp! Her er de to innleggene jeg har skrevet om saken i båtbloggen min: Minnestein til besvær - del 1 Minnestein til besvær - del 2 Ser sånn ut, Tom Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Tom Rør Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Ser sånn ut, Tom Og jeg som bare har drukket Ramløsa i dag Link to post
Bonus Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Og jeg som bare har drukket Ramløsa i dag Sikker på at du er på Gressholmen? Link to post
Tom Rør Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Sikker på at du er på Gressholmen? "Busted" Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn