Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

På Nakholmen er det en flyte/gjestebrygge som kan brukes, og på Bleikøya er det private båtplasser i sundet mellom Hovedøya-Bleikøya som man sikkert kan "låne" for noen timer når ikke hyttefolket er der. :giggle: Jeg spurte engang om lov, men min båt var for tung for flytebrygga. Men en 24" snekke går sikkert bra. På Langøyene må man bruke dregg, den lille flytebrygga i bukta er nå fjernet. På Hovedøya kan man bruke flytebrygga til restauranten.

God tur :thumbsup:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

På Nakholmen er det en flyte/gjestebrygge som kan brukes, og på Bleikøya er det private båtplasser i sundet mellom Hovedøya-Bleikøya som man sikkert kan "låne" for noen timer når ikke hyttefolket er der. :giggle: Jeg spurte engang om lov, men min båt var for tung for flytebrygga. Men en 24" snekke går sikkert bra. På Langøyene må man bruke dregg, den lille flytebrygga i bukta er nå fjernet. På Hovedøya kan man bruke flytebrygga til restauranten.

God tur :thumbsup:

Takk for tips! :-)

Har passert 100 overnattinger i år og går det etter planene så kan vi legge til fem til innen fk søndag. Fruen jobber ugunstig og vi flytter båten til Sætre. Lørdag blir det etter tradisjon hyggekveld med gode Sætrevenner.

Blir litt Båtens Verden jobbing og sosialt med gutta på Sætre.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Vi hadde trodd at dette ble siste helgen, men det er utsatt til neste helg med samling på kroa av "gjengen". Det er herlig på Borgen på denne tiden. Nå er vi to båter i hele havnen. I morgen tar vi en tur hjem. Vi må jo tømme postkassen og proviantere til neste helg.

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

TIl innlegg 5833: Nei, det er ikke bare dere i Oslofjorden som fortsatt bruker båten. Hos oss er avtalen at jeg skal sikte på en natt pr uke i båten fremover, skal forsøke å rapportere. Utfordringen er at det dukker opp arbeidsoppgaver for pensjonisten utaskjærs, noe som er hyggelig profesjonelt, men utfordrende i forhold til planer om å avslutte arbeidslivet. Men det ser ut til at det nå blir lettere å legge seg på den gyldne middelvei, hva det nå enn er...

Laholm

Nå er det handlet inn både mat og drikke til helgen, så imorgen ut på formiddagen blir det tur til Borgen selv om været ikke er det beste.

Men med godt varmeapparat og hummer på menyen lørdag sammen med gode båtvenner, blir det nok topp.

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi ble litt betenkt angående tur til Borgen da vi så ut av vinduet i dag, men når fruen har fått luftet skipshunden og vi får pakket, blir det nok tur likevel. Og nå har temperaturen steget fra 0oC til +1oC.

bilde

Gott att se att det finns antusiaster kvar och som planerar helgen på sjön.

Nu har Nora (som björnen) gått i ide. Står nytvättad med avfuktare i hallen där det är ca 15 grader. Vårputsen startar i morgon.

Hummer blir det för oss också på lördag. För att få lite sjökänsla kommer vi att äta den i sjöboden med värme på, något gott att dricka, goda vänner och levande ljus.

Önskar Er en god helgtur

Ligger på Sætre og har det fint. Fikk lekkasje på intercooler på sb motor. Vært på La-Sa i dag og kjøpt pakninger og klemme. Alt på plass. Fikk god bistand av to båtkompiser. I morgen er det prøvekjøring.

Blir på Sætre fram til søndag. Deretter vinterhavn. Surt ute i dag. Varmt og koslig ombord.

Ligger på Sætre og har det fint. Fikk lekkasje på intercooler på sb motor.

Godt det er i orden igjen :-)

Hvordan merket du det? Betyr ikke det at sjøvannet går rett i innsuget, eller var det kanskje bare en luftlekkasje av ladeluften?

Vannlekkasje i IC er noe av det jeg frykter mest pga mulige konsekvenser. Vann er hardt og ikke komprimerbart.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Godt det er i orden igjen :-)

Hvordan merket du det? Betyr ikke det at sjøvannet går rett i innsuget, eller var det kanskje bare en luftlekkasje av ladeluften?

Vannlekkasje i IC er noe av det jeg frykter mest pga mulige konsekvenser. Vann er hardt og ikke komprimerbart.

Bare luft fra endestykket på intercooleren. To pskninger og ny klemme og alt er på plass. Kjente ekshoslukt.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...