Astor Svart 4.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2014 (redigert) Blir Averøy denne gangen. Drar opp i morgen tidlig og blir sikkert å finne i en eller annen båthavn der oppe vil jeg tro. Alltid noen spennede folk å skrive om til Båtens Verden. Astor er selvsagt med, på Iphone og Ipad via IP-kamera. Redigert 4.Desember.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Pequod Svart 4.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2014 Ligger Vidar med seilbåten sin i Tåjebukta enda? Han pleier ikke å dra derfra før isen legger seg Har var der de to forrige gangene jeg var innom, men ikke denne gangen, nei! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 En eller flera turer till hallen för att polera och vaxa. Tyvärr måste även hinna titta på skidor från Lillehammer när Svenska damer o herrar "jular" de Norska Hrrrmm! Resultat av sprinten i dag. Damer: Norge på 1 .2. 3. og 4. plass (ingen svensker i finalen) Herrer: Norge på 1. 3. og 6. plass (ingen svensker i finalen) Så kos deg med poleringen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 Hrrrmm! Resultat av sprinten i dag. Damer: Norge på 1 .2. 3. og 4. plass (ingen svensker i finalen) Herrer: Norge på 1. 3. og 6. plass (ingen svensker i finalen) Så kos deg med poleringen. Det blir mycket polering denna helg för skidorna är redan avklarade???? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 På an igjen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 Heia Tom, heia Tom! Du leder på Southern Promise og holder litt større fart mot Borgen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 På an igjen :-) Jada, vi er misunnelige..........Det er julemarked på Viken hotell i morgen, det er også julemarked på Karljohansvern i Horten søndag. Derfor ligger båten hjemme, men etter det er vi klare........igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 En eller flera turer till hallen för att polera och vaxa. Tyvärr måste även hinna titta på skidor från Lillehammer när Svenska damer o herrar "jular" de Norska Hvordan er stemningen i Kungshavn nå da? ⚓️ Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 För en " gång skull" är Norge bättre. Med dessa svenska prestationer är båten klar före jul då vi inte gidder se elendet. Vänta bara till VM i Falun. Annars har vi det gott i +1 grader och sludd. Vi hat mer eller mindre gjort som björnen och gått i ide. BP är en god kompis så här års med goda bilder, vänner och minnen. Är det bara ca 4 mån till sjösättning. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 För en " gång skull" är Norge bättre. Dette forandrer seg fort, plutselig ( etter Falun ) er det vi som er nede for telling :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 Nå har jeg ikke den beliggenheten at jeg kan reise til og fra Borgen (Oscarsborg) rett som det er. Turen dit vil ta Hulda ca. 10 timer med god bør. Derfor får vi heller holde oss til de mer enkle turene. Og ikke kan jeg prioritere helgen heller, så jeg må dra midt i uken. Det er ikke ofte, men denne uken hadde jeg 'fri' fra vanlige plikter som tilfaller oss pensjonister. Så bilen ned til Strömstad. Det var bikkjekaldt, sikkert 0,5 minus. Måtte skrape is: Fyre opp motor og Eber og kaste loss: Ute på fjorden var ikke vannet fullt så hardt, gikk for motor hele veien, vinden som vanlig midt i trynet: Turen gikk ut til Kostersund. Her var det ikke mye liv. Null turister, de fleste fastboende var vel på jobb andre steder. Men det skal sies at det inne ved fastlandet var mange hurtiggående båter som fòr på kryss og tvers. Tydeligvis mange som bruker båten slik vi vanlige bruker bilen, til og fra her og der. Brygga på Nordkoster: Göstads var også stengt. Ingen kunder som finner veien hit ut på denne tiden, midt på dagen. Videre syd gjennom Koster. Legg merke til det 'glatte vannet' rett på hitsiden av de to skjærene. Dette er 'Norrmannen', vet ikke hva navnet kommer av. Det er en plan fjellhylle dekket av ca. 10 centimeter vann, etter sigende godt dekket med bunnstoff: Kommer etter hvert klar av alle farer, for så å styre inn blant skjærene igjen. Målet for turen er solnedgang ved Sveriges vestligste fyr. Innseilingen kan for en båt som stikker over to meter regnes som en sprekk i fjellet som man kan stikke kjølen ned i, det er trangere enn det ser ut for på bildet: Parkert på Ursholmen, kronglete å parkere på dette to meters bryggehodet. Men alternativ er akteranker og fortøyning til land: Målet for turen var Fyret og Solnedgangen: Dett var dett. Ringte hjem og fortalte hvor jeg hadde tenkt å tilbringe natten. Fikk marsjordre om sporenstreks å komme meg tilbake til sivilisasjonen omgående. Så da ble seilingsruten som følger. Og her er det særs godt med grunner man kan legge seg til ro på. Dessuten vrimler det fremdeles med hummerteiner som er merket med diverse bøyer av håndballstørrelse som synes dårlig i halvmørket. En av dem smalt i skutesiden, uten at jeg fikk tauet i propellen. Seilingsruten: Og da lander vi i havnen på Ramsö. En travel liten fiskerihavn: Men det var for et par år siden. Nå har alle fastboende flyttet på land. Den gode tingen er at Hulda var eneste båt i havnen. Og at strømmen var på, bare å plugge inn. Pittoresk, eller hva en skal kalle det: Annerledes dagen derpå: Ingen fler gjester i år, dassen er stengt og det er ingen pumpestasjon her ute: Så det var bare å finne veien ut og dra hjem igjen, men de som har lyst til å dra dit ut å grille kan jo gjøre det: Så dette var en tur på snaue 23 nm, med en overnatting. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 Takk for flotte bilder Hulda :-) Så virkelig idyllisk ut! Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 Stille og rolig på borgen. Nå har vesla og jeg sett på skrekkfilm, og jentungen ble skremt vannet av Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2014 Det er på sånne dager jeg er glad for at båten er klar til bruk. Satser på flere dager som denne utover :-) Drøbaksundet og Oscarsborg Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 6.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2014 Tur til Norges vakreste by Bergen på juleshopping. Dvs litt shopping og mye kos Nattmat Viktig med mat i slike stunder Fristerinnen koser seg Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Flid Svart 6.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2014 Blide og fornøyde " fristerinner" er avgjørende for trivselen ombord! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2014 Så sant, så sant Flid! På turen over var jeg alene om bord. De kulinariske utskeielser begrenset seg til knekkebrød med ferdigskivet ost, compagnert at boksøl (lettøl, for all del). Hadde jeg ikke blitt passet på, ville jeg omkommet av ensidig kost. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2015 Til båthavna for første overnatting i 2015 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 30.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2015 Har dem kasta deg ut hjemme nå? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2015 Neida.Er her med "a mor" :-) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 31.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2015 Da blir alt så meget bedre, med fristerinnen ombord :-). Is i båthavna? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2015 Ikke is her nå.Den legger seg nok igjen snart. Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 2.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2015 Til helgen blir det vår første overnatting i båten i år. Føler oss litt forsinket, men det har vært en travel Januar. Lengter til sol og sommer. Legger ved et stemningsbilde av havna i Tanumstrand. Bildet er sakset fra Webcammen over havna. Ikke rart det er ventelister her... Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 10.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2015 Endelig kom fyrste seiltur i år :) Har hatt ein del overnattinga i båten i vinter, men i går var endelig tida inne for å starta sesongen! Starta med ein liten tur til Lerivik (nokre få nm) for å bunkra opp med diesel og vatn. På veg dertil var det heilt vindstille og litt småregn. Men på veg tilbake kom det litt vind, jallfall nok til at eg kunne få ut genoaen, og segla ein liten halvtime. Da var ein god følelse av å skru av motor og fera avgårde i stillheten, samt litt tåka Legger ved eit lite bilde av sesongstaren min Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.