Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Yepp, siste prognose for mitt område er:

vaer180408b.gif

Men noe særlig vind er jo ikke meldt. Håper imidlertid jeg kommer meg til havnen for sjøsetting på tirsdag. Etter en 13000kr. utgift på bilen etter blåst toppakning, har nå en av støtdemperne bak røket i nedre feste. Så då sjangler bilen som en ku med kugalskap. Håper å få dette fikset mandag eller tidlig tirsdag.

Lars H. :sad: :sad:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Fruen og jeg har tatt på oss finsatsen og satt kursen nordover mot hovedstaden.

Jeg vil samtidig på vegne av et anstendig båtfolk få beklage på det sterkeste hvorfor de måtte bruke en granitt på det nye bygget inne i Opravika? Det er jo kul umulig å slå ned noen skikkeliger fortøyningsbolter her inne. En mer ugjestmild gjestehavn skal man lete lenge etter. Dessuten skrår brygga såpass at hvis det skulle bli høyvann så ligger halve brygga under vann. Utenfor oss ligger en pinnebåt med opptil flere laken på tørk. Jeg snakket med skippern på skuta og han støttet oss i den fortvilelse vi hadde for å få fortøyd på en normal måte her inne. Vi har lagt ut spring mellom den gamle Holger Dnske-kaia og Sjømannskolen. Det samme har skuta på utsiden av oss. Vi sa plent nei når de ville longside oss.

Nå er vi på vei inn til den bedre elite og bilder følger ut på dagen i morra.

mvh Astor m/frue

Ingen innkrevning av havneavgift før 17. mai får vi opplyst. Dieselprisen er på åpningsdagen 5.50 i flg. Giske. :wink:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Og siste nytt er at KNBF etter påtrykk fra Syvertsen er i forhandlinger med Operaen om å få slått ned fortøyningsringer mellom marmorhellene. Dette skal visstnok også være ferdig til 17. mai. Og medlemmer av KNBF får redusert havneavgift ved fremvisning av KNBF-vimpel.

Lars H.

(som har gjort sin plikt og vært i operaewn en gang for 39 år siden, - aldri mer!)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Dere skjønner det Astor og Lars at Operabygget er bygget for en mulig stigning av havnivået. Fasaden blir den samme til langt opp på taket.

Det er jo så populært med badeland nå for tiden. Hva om en lot en skikkelig vannstrøm renne nedover taket slik at en kunne skli helt ned fra toppen. Spektakulært spør du meg.

Vi får vel spesialsmidde kiler med ring for marmorhellene på Biltema snart nå så da er vel det problemet løst.

Per

Fruen og jeg tar oss en Vestfold-tur pr. bil på lørdag. Et par båter skal sees på. Spennende!!

mvh Astor

Blei det ikke noe av turen til vestfold å båt titt ? Eller's har vi hatt dugnad i havna idag , det var ingen fornøyelse i snøværet . Men trøsten er jo at det blei gjort mye i havna da det var mange medlemmer som kom , håper på bedre vær frammover .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Blei det ikke noe av turen til vestfold å båt titt ? Eller's har vi hatt dugnad i havna idag , det var ingen fornøyelse i snøværet . Men trøsten er jo at det blei gjort mye i havna da det var mange medlemmer som kom , håper på bedre vær frammover .

Tine III

Hvis du tar en titt på trawler-tråden ser du svaret der, Runo. Fra nå av er det kun opera som gjelder for oss. :cool:

Hei.

Har tenkt på det. På turen fra Son og over til Kommersøy eller Holmsbu, får vi alltid sjøen på tvers. Det har blitt en del rulleturer, ja. I tidligere år dro vi mye til Sandspollen og Håøya. Da fikk vi i hvert fall sjøen forfra eller aktenfra på turen. Og Oscarsborg står på listen til å besøkes i år. Hvordan er det, er det strøm og vann der nå?

Lars H.

Flottings Hilmar! Om det blir førstkommende helg, vet jeg ikke, men vi kommer en gang om ikke så lenge. Nå må jeg først få fikset bilen så jeg kommer meg til Son for sjøsetting på tirsdag. I forrige uke var det skifting av toppakning, og nå har den ene bakre støtdemperen røket i festet nede. Håper jeg får fikset det imorgen. Dersom ikke, kjører jeg med tre støtdempere tirsdag. For da SKAL jeg ha båten på sjøen!

Vi sees.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Jada! det er min jobb faktisk å sørge for det. Vann, strøm og Internett så det er bare å komme!

Så hvis man møter noen med oransj arbeidstøy der så er det nok meg :wink:

Driftsleder Hilmar 2

Skjønner hvordan det er å drive gjestehavn Narve.....mener Hilmar. Man kan ikke bare komme her og komme her.... :lol: Fint at du har ting på line, som det heter.

Var forbi hjemmehavna de på fredag formiddag. Tok dette bildet..

20080411_104758_11042008042.jpg

Ser at du ligger bak lekteren.

Mvh Astor

Ja, nå er helgen over . . . .

For min del ble det to praksisturer med til sammen noe over 100 nautiske mil i utseilt distanse.

Siden været var såpass bra gikk turen først til Rott, som er ukjent terreng for mange. Deretter måtte "praktikantene" smøye seg på kryss og tvers mellom mange av Kvitsøys 365 holmer og skjær :wink::wink:

Dette er kjekke turer, med interesserte og begeistrede medseilere som nyter anledningen til å farte rundt med noe som er større, tyngre og kanskje bedre utrustet enn det som de seiler til daglig . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Med en slik værmelding kan en vel ikke bli hjemme i helga. Drar til Borgen eller "øya" på torsdag allerede.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hei.

Og endelig er Trudelutt sjøsatt. Fikk gjort det igår, så til helgen blir det tur i finværet. Fruen jobber dessverre torsdag kveld, så jeg henter henne på jobben, kjører til havnen og vi ligger over der før vi drar ut tidlig fredag morgen. Gleder meg som en unge!

Lars H.

Værmeldinga ser jo kjempe bra ut , men det skulle vært bra idag også .Holder på i havna og kan ikke si at det er noe varme i lufta nei . Men ser jo bra ut fremover mot helgen , Økosjefen har vakt i helgen . Så da blir det vel tur aleine , tipper det blir bare til nabobyen da det er lenge sia sist jeg besøkte folk der . Er det kjempevær så svinger jeg vel innom å hilser på Larsh.H på øye .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Gleder meg som en unge!

Gratulerer med sjøsetting Lars. Går sessongens jomfrutur vestover til eller nordover?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...