Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

I og med båten er 10 mil unna hjemsted, og vi har sesongoppkjøring på fotballen. Da er litt kollisjon med interesser. I

tilegg har/er det for øyeblikket som for mange andre mange timer på arbeid.

Men uansett lørdag og deler av søndag er båtpuss. Oljen er skiftet ifjor høst, men dieselfiltre, samt rigging av seil og vask

polering av båt. Håper med fint vær og lite vind at jeg for gjordt mye. Resten av familien blir hjemme. Av en eller annen

grunn har ikke de syntes det er så gøy. Søndag er det 2 timers trening på ettermiddag for G15(fotball)

Vi sees!

Premiene baatsman, hva er premiene? Skal du få ter-av og meg til å polere dekket dett, så må det jo vanke noen gedigne premier :yesnod::yesnod::yesnod:

Premiene er "internkomminikasjon" for bysse-cockpit. 1 sett pmr radioer for vinneren. Det er medisinsk hjelp til stede.

Dette for å hindre utørkning i varmen, forfriskninger vil være tilgjengelig. Viktig når det er meldt varmt? vær.

Vi sees!

Går sessongens jomfrutur vestover til eller nordover?

Si det? Skal være litt mer forsiktig med å fortelle hvor fremover. Har en plageånd som da gjerne kommer fossende og som jeg gjerne klarer meg uten lange ordkløveridiskusjoner med. Og det er så absolutt ikke deg Tine III jeg mener! Ta gjerne en svipp innom der du tror jeg kommer til å ligge. Jeg tror du gjetter stedet.

Værmeldingen er jo helt super. Får bare håpe at skyene holder seg borte, for det er solen som varmer. Luften er kald og kommer nordfra.

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei

Jeg forstår godt iveren og gleden til Lars H., med skuta i sitt rette element igjen....! :sailing:

La oss håpe det blir en fin sesong for oss alle.

Vi har hatt mange fine turer iår allerede, da båten jo ligger ute hele året, sist helg var det kjempevær og det ble en flott opplevelsesrik tur rundt Gossen og bl.a. fikk vi sett på Ormen Lange - anlegget og var innom div. gjestehavner rundt øya.

Det er en helt fantastisk værmelding for kommende helg også, - så etter den foreløpige planen/ønskene drar vi ut i ettermiddag eller i morgen tidlig for å "nyte" stillheten og våren ute ved storhavet på Mørekysten, - med besøk på bl.a. Orten, Harøya, Finnøya, Sandøya, for til slutt å ta en tur innom noen venner på Bjørnsund utpå søndagen.

Hvis været virkelig slår til frister det også med tur til Ona på denne årstiden, så vi får se hva tiden tillater, vi skal jo først og fremst nyte turen, naturen og FRIHETEN til å ta avgjørelsene alt etter hva som oppleves riktig der og da!

Vi gleder oss som unger,- vi også, Lars H.! :seeya::flag::smiley:

Ship o' Hoi! - og god tur til alle sammen i helga :sailing:

Redigert av Seastar (see edit history)

Hei.

Og så var sesongen igang. Vi dro til båten sent igår og lå over der. Greit med en vifteovn stående og summe gjennom natten da temperaturen var nede i minus 1,5oC. Startet turen ca. 0900 i morges i en kjølig nordavind på 6m/s, men i strålende sol.

Nå ligger vi på Kommersøya (som vanlig) med pluss 10oC og bare nyter livet helt alene. Å ligge helt alene den første turen er bare toppen!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Poseidon er på vei nordover til Sotra.

En ungdom med sitt virke på havet har kjøpt den etter 16 år på stavangertraktene med bl.a kursing for oss som skal føre en fritidsbåt. Er ikke få som har vært med på praksistur der ombord.

Det er nok en mer glattraket kar som stikker hodet ut av styrehusvinduet fra nå av på Poseidon.

Selv om forrige eier fortsatt føler seg som en ungdom. :wink:

Redigert av Gudrun (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...