Bonus Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 På jobb i Stockholm. Hjem på Torsdag. Ingen møter på Fredag ........ Tror nok det blir tur på Fredag, kanskje Koster? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Turen går fra kaikanten og ned på sjøen, og kanskje hjem til båtplassen om den nye motoren virker som planlagt! Så i helgen blir det nok prøvekjøring og småjusteringer.... Ser frem til å komme på sjøen igjen! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
baatsman Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Regner med at Ter-av og Svenning som skal nedover kan stoppe på Hvaler. Vi kan ha konkurranse på båten vår, som for eks hvem som er best til å polere. Kan komme på flere øvelser. Dere liker vel utfordringer Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
ter-av Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Dere liker vel utfordringer Jepp. Utfordringen min er - som din, skjønner jeg - å få polert alt over dollbordet. Rakk bare skroget før skuta kom på vannet. Så; det blir nok trening på egen plast før jeg stiller i toppform i konkurranse. ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Bonus Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Premiene baatsman, hva er premiene? Skal du få ter-av og meg til å polere dekket dett, så må det jo vanke noen gedigne premier Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 I og med båten er 10 mil unna hjemsted, og vi har sesongoppkjøring på fotballen. Da er litt kollisjon med interesser. I tilegg har/er det for øyeblikket som for mange andre mange timer på arbeid. Men uansett lørdag og deler av søndag er båtpuss. Oljen er skiftet ifjor høst, men dieselfiltre, samt rigging av seil og vask polering av båt. Håper med fint vær og lite vind at jeg for gjordt mye. Resten av familien blir hjemme. Av en eller annen grunn har ikke de syntes det er så gøy. Søndag er det 2 timers trening på ettermiddag for G15(fotball) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Premiene baatsman, hva er premiene? Skal du få ter-av og meg til å polere dekket dett, så må det jo vanke noen gedigne premier Premiene er "internkomminikasjon" for bysse-cockpit. 1 sett pmr radioer for vinneren. Det er medisinsk hjelp til stede. Dette for å hindre utørkning i varmen, forfriskninger vil være tilgjengelig. Viktig når det er meldt varmt? vær. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Arvid_A Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Foruten at ferden går ned til Råde for dugnad i båthavna på lørdag, så vil den nok på søndag gå ut i hagen hvor presenning med stativ skal rigges av. Deretter er det vask og fjerning av alle spor etter vinteren. Nå kommer nemlig den gode følelsen snart! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Går sessongens jomfrutur vestover til eller nordover? Si det? Skal være litt mer forsiktig med å fortelle hvor fremover. Har en plageånd som da gjerne kommer fossende og som jeg gjerne klarer meg uten lange ordkløveridiskusjoner med. Og det er så absolutt ikke deg Tine III jeg mener! Ta gjerne en svipp innom der du tror jeg kommer til å ligge. Jeg tror du gjetter stedet. Værmeldingen er jo helt super. Får bare håpe at skyene holder seg borte, for det er solen som varmer. Luften er kald og kommer nordfra. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
kito Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Da ser det ut til at VP har fått ordnet problemet med EVC'en på båten. Alt ligger derfor til rette for tur fra Grebbestad til Oslo ila helgen. Må innrømme at jeg gleder meg som en unge til å starte sesongen, og hvis været blir som meldt så er jo timingen perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 (redigert) Hei Jeg forstår godt iveren og gleden til Lars H., med skuta i sitt rette element igjen....! La oss håpe det blir en fin sesong for oss alle. Vi har hatt mange fine turer iår allerede, da båten jo ligger ute hele året, sist helg var det kjempevær og det ble en flott opplevelsesrik tur rundt Gossen og bl.a. fikk vi sett på Ormen Lange - anlegget og var innom div. gjestehavner rundt øya. Det er en helt fantastisk værmelding for kommende helg også, - så etter den foreløpige planen/ønskene drar vi ut i ettermiddag eller i morgen tidlig for å "nyte" stillheten og våren ute ved storhavet på Mørekysten, - med besøk på bl.a. Orten, Harøya, Finnøya, Sandøya, for til slutt å ta en tur innom noen venner på Bjørnsund utpå søndagen. Hvis været virkelig slår til frister det også med tur til Ona på denne årstiden, så vi får se hva tiden tillater, vi skal jo først og fremst nyte turen, naturen og FRIHETEN til å ta avgjørelsene alt etter hva som oppleves riktig der og da! Vi gleder oss som unger,- vi også, Lars H.! Ship o' Hoi! - og god tur til alle sammen i helga Redigert 18.April.2008 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Idag blir det overleveringstur av gamle Poseidon. Det blir vel å være med ham til Haugesund. Imorgen og søndag er det heldags praksisturer med D5L-deltagere på Poseidon II. Altså hele helgen på sjøen - akkurat som det skal være Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
KOB Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Helgen tilbringes i Son. Uten båt dessverre, men med/på brygge. Finværet er kommet så det blir diverse vedlikeholdsarbeid samt noen rusleturer bryggelangs og på opplagsplassen. Skibet kommer først på sjøen til pinse - heldigvis ikke så lenge til. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
index Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Idag blir det overleveringstur av gamle Poseidon. Det blir vel å være med ham til Haugesund. Har du solgt den til Haugesund? Eller er dette bare første etappe? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Hei. Og så var sesongen igang. Vi dro til båten sent igår og lå over der. Greit med en vifteovn stående og summe gjennom natten da temperaturen var nede i minus 1,5oC. Startet turen ca. 0900 i morges i en kjølig nordavind på 6m/s, men i strålende sol. Nå ligger vi på Kommersøya (som vanlig) med pluss 10oC og bare nyter livet helt alene. Å ligge helt alene den første turen er bare toppen! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 18.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Turen i dag går ut til en av holmene utenfor Sætre sammen med gode venner. ' God helg alle sammen! mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lanber Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Vi drar til Brekkestø i ettermiddag. Legger oss der for natta, hva morgendagen bringer vites ikke! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Astor er vel forpliktet til å komme tilbake med fotomontasje om AIS systemet ombord. Jeg skal heve vannlinja på båten mens den ligger på land. Stoffe endel. Bytte sinkanoder og mye mer. Dette blir en helg med to givende dager og sikkert mye fotografering i bårhavna. Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Ferden denne helgen går til jobben og til båt havna. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Framtia Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 passerer fagerstrand nå i nydelig vær på vei til storsand for overnatting i havna. Drar så videre til son i morgen hvor gammelbåten skal vises på seilmesse neste helg. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Enzo Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Ligger i Engelsviken , veldig fint her med nesten vindstille , sol og en lille en Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Ligger i Engelsviken Da så du vel Oscarsborg 2 gikk fra engelsviken i sted da? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Enzo Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Mener jeg så en Slepebåt i farten her i går , var det den ? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 (redigert) Poseidon er på vei nordover til Sotra. En ungdom med sitt virke på havet har kjøpt den etter 16 år på stavangertraktene med bl.a kursing for oss som skal føre en fritidsbåt. Er ikke få som har vært med på praksistur der ombord. Det er nok en mer glattraket kar som stikker hodet ut av styrehusvinduet fra nå av på Poseidon. Selv om forrige eier fortsatt føler seg som en ungdom. Redigert 19.April.2008 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Lørdag denne helgen har ferden for svært mange fritidsbåteiere gått til Sonskilen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.