Lars H. Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Hei. Og så var vi på plass i Holmsbu. Her skinner solen fra en skyfri himmel, det er vindstille og 14 gr. i skyggen. Kan en ha det bedre? I tillegg er det strøm og vann på bryggen, og servicebygget med toaletter og dusjer er i funksjon (kanskje litt kalt å dusje, ingen oppvarming i dusjrommene). Turen over fjorden fra Son gikk i et svakt drag fra NW, 4m/s og under 30cm sjø. Her ligger vi som eneste gjestebåt! Lars H. (webkamera fra båten her) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Salt Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Til helgen blir det tur til Halden og innerst i Iddefjorden. Bli med, da vel! Men er det noen som vil bli med? Ingen har meldt seg som besetning. En båt har sagt at den (kanskje) blir med innover fra Sponvika. Båtplassenkonvoiens sisteetappe med en (kanskje to) båt med én person i? Send meg en epost (link finner du på profilen min) så kan vi avtale. Avreise er fra Skjærhallen mellom 10 og 10.30 søndag. Foreløpig ser det ut til at seilas med vind bør kunne gå ihvertfall til Svinesund. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Astor Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Neste helg er det Oktoberfest på Oscarsborg gjestehavn med 10-manns orkester. Det ligger ann til en festlig kveld i koslige omgivelser. For dere som fortsatt ligger ute og har dynene enda liggende anbefaler jeg denne kvelden. De er flinke til å få opp stemningen de som driver gjestehavna og havnekroa. Datoen er lørdag 18. oktober. Oscarsborg gjestehavn. Vi legger turen nordover og finner oss en lun plass for kvelden. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Yr .no melder vel ikkenoe kjempe dårlig vær imårra , men ikke så bra heller . Men planen er å se hvordan det går med vinteropplagsfolket i gjestehavna , ser ut som jeg for lurt med Økosjefen også . Så da for vi se imårra hva som sjer , eneste som er sikkert at utpå sjøen skal jeg med eller uten Øko. Sesongen er egentlig over for hun for iår , men kansje vi blir to da det hørtes ut som hun lurte på hvor ferden gikk til helgen . Så vi for se , tur blir det og til Horten gjestehavn . Går lite diesel på slike turer , det er jo et + Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
REM Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Sætre/H-øya/Sandspollen/Oscarsborg tenker jeg. Hakke helt bestemt oss enda. Ære så nøye a. Viktigste er at vi kommer ut. Overnatting nr 100 for i år venter fra lørdag til søndag Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Salt Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Konvoiadministratorene kommer ikke og feirer målgangen? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Tine IV Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Overnatting nr 100 for i år venter fra lørdag til søndag Velommen etter Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 10.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Konvoiadministratorene kommer ikke og feirer målgangen? Desverre for min del. Når vi er vel i havn vil vi gjerne få den tilsendt til flg. adresse: Inge Jensen, Hovstien 21, 3490 Klokkarstua Utlegg for porto kan refunderes ved å kontakte rem. Tracker skal leveres tilbake til importør ol. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 10.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Sætre/H-øya/Sandspollen/Oscarsborg tenker jeg. Hakke helt bestemt oss enda. Ære så nøye a. Viktigste er at vi kommer ut. Overnatting nr 100 for i år venter fra lørdag til søndag Velkommen etter ! Vi passerte dette taller for endel uker siden. Men så startet vi i januar også da. Mvh Astor d.y. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Vi hadde vel egentlig bestemt oss for en "hjemmehelg". Men, så begynte det å verke! Og da noen venner ringte og sa de lå på Hankø var vi ikke vanskelige å be. Litt ruskete sjø mellom Larkollen og Rauer, men det gikk greit. Ligger nå godt fortøyd med god varme i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 For dere blir dette bare en liten svipptur. Ta en ankers for meg i kveld, Svenning! Jeg tar meg av det kulturelle på land denne fredagskvelden. Men i morgen..... God helg! mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 For dere blir dette bare en liten svipptur. Ta en ankers for meg i kveld, Svenning! God helg! mvh Astor God helg til deg også Astor, jeg tror kanskje vi tar to ankers (hver ..)! Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Det blir vel hytta tenker jeg. Båten er kommet på land og i hus (innendørs vinterlagring) Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Lars H. Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Hei. Som fortalt tidligere, kom vi til Holmsbu igår i det strålende været. Og kvelden ble nesten en slik stille fløyelskveld en noen ganger har om sommeren. Idag har det imidlertid vært gråvær med noe regn innimellom. Vinden (som omtrent var fraværende igår) har dreid på SW, men vi ligger lunt og godt bak flytebryggen. I natt var vi alene, men nå er det kommet en håndfull båter fra Drammen. Vi har strøm i massevis, men tidligere idag kom havnefolkene og tok vannet og stengte servicebygget med toaletter og dusjer. Som kompensasjon betaler vi kun havneavgift for en natt selv om vi ligger hele helgen. Vi koser oss, og snart er det middag med litt Weinart Carrascal rødvin til. Hilsen oss på Trudelutt. Lars H. (webkamera fra båten her) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Jeg er i ferd med å forhale fra Son, men det blåser ganske mye. Jeg ser av yr at det i området er meldt periodevis liten kuling, 12 m/s. Båten ble rask god og varm innvendig med vannbåren varme. Kanskje det blir lesing av maritim litteratur i havna fremfor nattseilas. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 jeg tror kanskje vi tar to ankers (hver ..)! Ta gjerne en ankers for meg også, hvis du trenger påskudd til en ekstra. Forøvrig god helg, og nyt sjølivets gleder. Nå er det definitvt slutt for min del. Helgen går med til klargjøring for vinterlagring. Full gjennomgang med oljeskift på motor og gear osv. Jolla skal vaskes og pakkes bort. Påhengeren skal ha sitt stell. Båten skal vaskes og tømmes for diverse saker og ting. Så er det opp i krana på tirsdag. Snufs... DET var den sesongen......... Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Da blei det itno tur , flere som kansje kommer og skal se på båten , så da for vi se da ................. Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Jorg-1 Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Lørdag blir det oljeskift og filterbytte . Deretter går ferden opp Drammenselva til opplag . Da sees vi neste år folkens...... Lykke til med visning av båten Runo. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Ben Sin Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Denne helgen går ferden opp på land. Slutt for i år. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Nå har vinden løyet - men boka er så fin. Så da blir jeg liggende. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 I morgen blir det å koble drivstoff til varmeren og testkjøre. Nødvendig at dette er i orden før vi tar fatt på vinterseilasene. En ny 4 kv. Eber-varmer er da innstallert. Den fire år gamle Mikuni-varmeren er tatt ut for overhaling og event. salg. Om det blir seilas til Borgen i morgen får tiden vise. Vel hjemme fra det kulturelle tar jeg en ankers for alle dere som er ute i båt denne kvelden. God seilas! Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Blir det Borgen, Sandspollen eller i nærområdet i helgen? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 10.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 I hvertfall i båten i havna. Om fruen ønsker en overnatting fikser vi det. Trolig Borgen. Vi trives godt der ute nå som trykket faller av nå utover høsten. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 (redigert) Ta gjerne en ankers for meg også, hvis du trenger påskudd til en ekstra. Forøvrig god helg, og nyt sjølivets gleder. God helg til deg også GeirFrode. Kos deg med båtopptaket Reker og hvitvit + tilbehør til middag ikveld. Nu er det deilig stille på Hankø. Eberspächer, Jägermeister og Baatplassen i en fin blanding. Fruen på vei til å legge seg, og jeg tar de obligatoriske "kommer snart ...". Hvis vi sover litt utpå imorgen, så kanskje vi våkner til sol .... Morgen kl 6 – kl 12 13°Regn. Frisk bris, 8,0 m/s fra vest-sørvest. 1 mm nedbør. Dagtid kl 12 – kl 18 14°Lettskyet. Frisk bris, 8,1 m/s fra sørvest. 0 mm nedbør. Kveld kl 18 – kl 24 14°Sol. Frisk bris, 9,3 m/s fra sørvest. 0 mm nedbør Redigert 10.Oktober.2008 av Svenning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Jeg seiler til Strømstad/Koster i morgen. Men ser det er meldt 10-14 m/s. I og med vi har med gjester imorgen, så se etter en litt mer lukseriøs seiler Svenning. Kan være att det blir Hankø med middag på pensjonatet(hotellet). Man vet aldri. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.