Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Neste helg derimot blir det helgtur alene utpå ettersom fruen tar flyet til sin mor på nord-møre. :cheers:

Jeg har også en frue som skal flakse til Nordmøre neste helg til sin mors 92 års dag! Men jeg har tømt båten og begynt klargjøring for opptak om 1 1/2 uke, så noen båttur blir det ikke. Dessuten fikk jeg klar beskjed av fruen om at det ikke var aktuelt med noen båttur alene så sent på høsten! :cryin:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har også en frue som skal flakse til Nordmøre neste helg til sin mors 92 års dag! Men jeg har tømt båten og begynt klargjøring for opptak om 1 1/2 uke, så noen båttur blir det ikke. Dessuten fikk jeg klar beskjed av fruen om at det ikke var aktuelt med noen båttur alene så sent på høsten! :cryin:

Lars H.

Der kan du se Lars! Det er forskjell på folk. :lol: Disse møredamene kan være nokså uberegnelige. :headbang:

For meg blir det trolig en nattseilas mot Moss. Legger meg i kanalen på nordsida av brua. Ellers må jeg legge ned masta og det gjør jeg neppe i nattemørket. Men dette er ikke før neste fradag i så fall.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Langtidsvarslet på YR.no viser gode takter for mosseområdet til helgen. Da ligger det ann for nattseilas ned mot Moss på fredagskvelden. Lørdag blir det landligge i kanalen. Håper jo at en og annen stikker innom på kaffe! Flid, Svenning m.fl.? Regner med at noe av dagen går med til å teste ut kamerastativene for videoopptak underveis. Det meldes blant vann og sol/måne.

Ellers er det med glede å se at medlemstallet i trawlerklubben vokser for hver uke som går. Da blir det trawlertreff på forsommeren i Oslofjorden! :flag:

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Langtidsvarslet på YR.no viser gode takter for mosseområdet til helgen. Da ligger det ann for nattseilas ned mot Moss på fredagskvelden. mvh Astor

Økosjefen har vakt i helgen ,så da sees vi kansje . Men tipper jeg går til gjestehavna og besøker gjengen i vinteropplag der , lenge sia jeg har truffet dem . Men er ei stønn til helgen da , holder på med så mange prosjekter .Pusser ned den gammle pickuppen for å lakke den , så er stadig noe nå . Men som regel går båt først over det meste , sier øko da

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Det er i hvert fall god plass i nordre del av kanalen akkurat nå.

mossekanalen.jpg

Se live video fra kanalen på denne adressen: http://193.213.30.172:8081/view/index.shtml

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

.....og MorMajor går til Horten for vinteropplag. For første gang skal vi overvintre på vannet. Både gleder og gruer oss litt til dette." Gleder" fordi det bestandig er en herlig følelse å gå ombord og fordi det gir muligheter til å utnytte flotte dager til båttur. "Gruer" fordi en og annen vinterstorm eller stormflo kan gi bekymringer når man er så langt unna. Men heldigvis har vi kjente både i havna og i byen som er rede til å passe på i ei knipe. :yesnod:

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Årets siste tur går til Strømstad på Torsdag. Båten skal opp på Fredag.

Tok service på begge motorene på Søndag, greit med motorrom du kan "gå" i :smiley:

motor1.jpg

Bildet er tatt før jeg tok service, om noen skulle reagere over fargen på filterene ...

PS: Utrolig kjekt med tilbakeslagsventil i oljefilterene, blir jo ikke en dråpe søl.

Redigert av Svenning (see edit history)
.....og MorMajor går til Horten for vinteropplag.

Bare send meg en IM , så kan du få tlf nr mitt også .Så kan jeg stikke ned å se etter om det er noe du lurer på , men det bor jo folk ombord der også iår . Greie gutter det , så dem ser sikkert etter også tipper jeg . Men hvor har du fått plass ?

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Vi har ordnet fri kommende fredag, og drar fra oslo torsdag kveld med kurs mot et eller annet sted mellom koster og väderøarna :sailing: . Det blir en fin nattseilas. :drink::drink: På lørdag morgen kommer et par til som ikke fikk fri på fredagen, også setter vi kurs over til norskesiden et sted rundt bolærne eller noe sånt. Det kommer til å bli en kjempefin helg på fjorden. Har fortsatt ikke gitt opp håpet om en Skagentur til i år, men det spørs om det blir litt vanskelig med tid da det bare er en måned til jeg skal seile over atlantern :lol: . Det er utrolig flott på sjøen å denne tiden, bare man har varme klær, varmeapparat og båt som fungerer, så er dette virkelig en fantastisk årstid å være på sjøen. Skjønner ikke at folk legger så mye arbeid i å gjøre det vanskeligst mulig, eller helst helt umulig å bruke båten i vinterhalvåret. Dere skulle bare visst hva dere går glipp av :lol::lol::cool::cool::cheers_wine:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...