Jump to content

Jenter som har båt..?


Ingar

Recommended Posts

Tebkte jeg ikke skulle kommentere her, men shit au. Poenget er at vi alle gjør tabber, leter etter frostveske osv, akkurat det har ikke noe med kjønn og gjøre. Sammfunnet er komplisert og ingen kan allt. Er stort sett alene med tre unger, klesbudsjette var jaggu høyt i begynelsen, siden jeg vasket i hytt og skodda. Men man lærer når man må, og slik er det med allt, men klart har man baksetesjåfør enten det er på det ene eller andre, så lærer man ikke. Men andre ord, kvinner kan om de vil og slipper til.

Og nå har jeg bidratt til en helt meningsløs diskusjon, så mye for prinsippene.

Link to post
Share on other sites

Bare så det er sagt: søstra mi har overhalt flere motorer, lakkert biler, overhalt busser, kjørt dyrebil, betongbil og buss, men samtidig er hun sinnsyk flink med ei symaskin, syr bunader mot betaling, har spesialsydd alle putene i skøyta, har sydd havnepresenning til en annen båt, lager de lekreste retter, oppdrar 6 unger etc etc.

 

Det er ingenting som er kjønnsbestemt her. Noen ting blir sett på som guttete, og andre jentete, men det har aller mest med Carpe diem...

Link to post
Share on other sites

Av alt du nevner grytegutt, ble jeg mest imponert av denne. :yesnod:

 

:flag:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

" Det største problemet både på sjø og land er en del 60-70 år gamle geriatriske kasus som burde levert inn både båt og bil-lappen.... "

 

----også du, min sønn Brutus------

 

Våger den påstand at du finner like store problemskapere, både på sjø og land, i aldersgruppen 20 til 30 år! Hvis du tviler så kan du jo sjekke skadestatistikken og premiesatsene hos forsikringsselskapene.......

 

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

" Det største problemet både på sjø og land er en del 60-70 år gamle geriatriske kasus som burde levert inn både båt og bil-lappen.... "

 

Våger den påstand at du finner like store problemskapere, både på sjø og land, i aldersgruppen 20 til 30 år! Hvis du tviler så kan du jo sjekke skadestatistikken og premiesatsene hos forsikringsselskapene.......

Neida, det er opplest og vedtatt. I samfunnet er det to grupper som ikke kan håndtere kjøretøy, være seg på sjø eller land. Det er "kvinnfolk bak rattet" eller "mann med hatt bak rattet". Mannen med hatt er han du kjører etter som smyger seg tett inn til fortauskanten, 20 km/t under fartsgrensa, men aldri over 60km/t. Han har nok byttet ut Volvo 340, med en annen bil, kanskje en Octavia..?? Vedkommende har selvsagt full kontroll og god utsikt der han titter ut mellom øverste del av rattet og dashbordet. Han har også en lei tendens til å ligge helt oppi støtfangeren på bilen bak. Han har et fjellstøtt grep om rattet med begge hender, støtter opp med et kne og biter seg gjerne fast i det i tillegg, bare sånn for å være helt sikker....

 

"Kvinnfolk bak rattet" er i grunnen ikke så opptatt av å kjøre bil, de er opptatt av mobiltelefonen, veska, sminke, handlelapper,unger og diverse andre perifere gjenstander som befinner seg i bilen. Men nå er de jo også gudbenådet med evner til å håndtere mer en to ting samtidig. Selv om det av og til kan føre til utsagn som "åh nei, nå har skjermen krølla seg igjen". Teknisk er de også noe for seg selv,under panseret sitter "motorn", og på tanken skal det være "bensin", at det står D4D, Tdi eller CDI på bakluka spiller i så måte ingen rolle. På bensinstasjonen selger de bensin, end of case.

Når det gjelder parkering, så parkerer de så nært fortauskanten, at det bare er to minutter å gå til fortauet. Unntaket er hvis de parkerer mellom biler, da er det greit med takluke, eller stor bakluke, for det er der man må gå ut, etter gjentatte "ding" i bilene som står parkert ved siden av..

 

Stigmatiserte grupper sier du?? Neeiiiida... :lol::lol:

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Det minner meg litt om min mor som for mange år tilbake brukte en hel dag for å lete etter frostvæsken på boxermotoren i Bobla si.

 

Ja, og min far helte motorens frostvæske i vindusspylebeholderen slik at vannet ikke skulle fryse...

Som resultat så vi rett og slett ikke ut av vinduet i det hele tatt, så seigt var det.

 

Ønsker sterkt at fruen skal kunne håndtere båten som meg selv, særlig hvis jeg faller overbord!

Det krever imidlertid mye lirking og overtalelse. Selv mine døtre velger gjerne "sitte på" og "sole seg"-rollene og de er oppdradd til å "or'ne sjæl" !

 

To paradokser :

* Kvinner har større valgfrihet enn noen gang og da velger mange gjerne "gammeldags".

 

* Basert på de siste innsikter i de fysiske og biologiske forhold i manns- og kvinne-hjernen er det rart at kjønnsforskjellene ikke er større.

 

Vår atferd er ekstremt justert av sosiale forhold.

I tillegg: Økning av mannlige hormoner i hjernen motvirkes biologisk slik atferden blir ikke ekstremt utagerende.

Biologiske systemer har et vell av selvkorrigerende funksjoner. Smart design!

Kilde: Universitetets populærvitenskapelige foredrag. Anbefales!

 

Kvinner kan, men hvor mange forbilder finnes?

Nesten alle som "gjør noe" i barnebøker er gutter. Det holder ikke med en enkelt fantasifigur som Pippi for å snu strømmen.

 

Nå er mellom 60 og 70% på medisinerstudenter kvinner.

Jeg er redd det blir mye reproduksjon av konservativ kunnskap. Kvinner må gis selvtillit og opponere.

Kanskje vi ville fått seilbåter som seilte rett mot vinden da?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...