Jump to content

360 Spirit prototyp


Trophy

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Spirit boat som produserer Spirit 360 og flem, har sitt annlegg på Skorgeneset i Vestnes komune utenfor Molde.

De satser på å kun levere Spirit 360 som ferdig båt og levere Flem 35 som halvfabrikat. Jeg er en av de 4 heldige som har klart å få Spirit 360 som halvfabrikat og gledser meg til å få båten levert i uke 46.

Jeg har vært på fabrikken flere ganger for å se på båten og det virker på meg som solid godt håndtverk og gode materialer.

Dette er også en båt for de som liker mye treverk.

Det er ikke lagt ut mange bilder av båten enda, men man finner litt opplysning hos http://www.spiritflem.no

 

Har noen bilder av prototypen motas disse med takk.

Redigert av bwh (see edit history)

Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Var ombord i denne båten på sjøen for alle, flott båt med en del gjennomtenkte løsninger.

 

Prisen var om jeg ikke husker feil, 1.950.000,- Og de kunne fortsatt levere noen før neste sommer.

 

Det er også en forhandler av denne båten i Skien, han eier prototypen og viser den selvfølgelig gjerne frem.....

 

Fernanda

 

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

De har klart å utnytte etter min mening båten godt, det eneste som jeg kunne pirke på er inngangen til

stikk kabin på styrbord side som er litt trang.

Forholdsvis trangt toalett, men hva så når det er montert separat dusjrom på BS.

Redigert av bwh (see edit history)

Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer.

Link to post
Share on other sites

Ikke mindre enn imponerende, men det virker kanskje litt volsomt. At det trengs 3 adskilte soveavdelinger i en båt ser jeg behovet for, men 4 kan det vel ikke være mange som har behov for, selvsagt med 3 tenåringer...

 

Dette er en flott båt som jeg gleder meg til å se nermere på til våren, antar den er på plass på messa i Bergen. Etter siste stunt på avgiftsfronten blir det jo uansett enda mer spennende med seilbåter som allerede i dag gir mye mer båt for pengene. Problemet er å skaffe tid til å kunne nyte en saktegående farkost når en ofte skal fra A til B...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Selv har jeg en FLEM 350 som er innredet av de samme som lager spiriten.

Skroget er vel omtrent det samme det vil si at det er en fantastisk sjøbåt,min har fått prøvd seg i både dårlig og godt vær så der har jeg ingen ting og klage på.

Synes det er mye båt for under 2 mill.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med kjempe fin båt ! :flag:

Spennende ventetid fremover da tenker jeg !

Rene tålmodighets prøven. :wink:

Hvilket motoralternativ har du valgt !

 

Jo takk vi gleder oss :-) Etter mye tenking og vurdering går vi for Volvo D6 (350 ahk) med drev. Lurte veldig på Yanmar eller Volvo D6 med V-gir og aksling, da hadde vi fått med aktertruster i prisen. Men 2-4 knop mer i fart og 15 – 25 % redusert forbruk gjorde at vi valgte drev.

 

Jeg hører gjerne fra andre som har eller har bestilt båten. Trenger noen råd vdr instrumentering og utstyr. Det blir jo dyrt nok… :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...