Jump to content

360 Spirit prototyp


Trophy

Recommended Posts

Finnes det noen skikkelige tester av denne båten, på nettet?

Nei jeg har ikke sett noen test på båten, jeg tror ikke det er kommet enda. Det nærmeste blir Flem 34, Skroget er jo det samme, bare forlenget litt. I tillegg er det en 3. stikk kabin og større og lengre flybrigde, denne har blitt mye større en tidligere. Dette har igjen medført at flybridge er trukket over hele akterdekket, på godt og vondt (lunere og mindre kalesje men også mindre sol når den står rett over. Men da er vel planen å sitte på flyb. Videre har den helstøpt trapp opp og ikke noe stige. Jeg er usikker på om Flem har separat dusj og baderom, som Spirit har.

Mer info finner du her http://www.spiritflem.no og her http://spiritboat.no/

Link to post
Share on other sites

Nei jeg har ikke sett noen test på båten, jeg tror ikke det er kommet enda. Det nærmeste blir Flem 34, Skroget er jo det samme, bare forlenget litt. I tillegg er det en 3. stikk kabin og større og lengre flybrigde, denne har blitt mye større en tidligere. Dette har igjen medført at flybridge er trukket over hele akterdekket, på godt og vondt (lunere og mindre kalesje men også mindre sol når den står rett over. Men da er vel planen å sitte på flyb. Videre har den helstøpt trapp opp og ikke noe stige. Jeg er usikker på om Flem har separat dusj og baderom, som Spirit har.

Mer info finner du her http://www.spiritflem.no og her http://spiritboat.no/

 

Har FLEM 350 den har ikke seperat dusj og baderom.

Derfor Spiriten har delt dusj og bad er for og få til den siste stikkøya i SB side der er det et såkalt teknisk rom på flem. Om skråget på Spiriten er forlenget er jeg no ikke sikker på.

Link to post
Share on other sites

Om skråget på Spiriten er forlenget er jeg no ikke sikker på.

Den er forlenget litt, ca 1 fot, akterdekket er også dratt litt akterover, de to kassene akter på plattformen er forsvunnet og avrundet bort. Dette gir ett større akterdekk. Badeplattformen er lik i størrelse, men stikker litt lenger ut forbi skroget.

Total lengden er blitt 1175 cm 38.5 fot.

Mot Flem 1140 cm 37,5 fot.

 

 

Link to post
Share on other sites

Den er forlenget litt, ca 1 fot, akterdekket er også dratt litt akterover, de to kassene akter på plattformen er forsvunnet og avrundet bort. Dette gir ett større akterdekk. Badeplattformen er lik i størrelse, men stikker litt lenger ut forbi skroget.

Total lengden er blitt 1175 cm 38.5 fot.

Mot Flem 1140 cm 37,5 fot.

Da er den ekstra foten kommet på uteplassen vist jeg forstår det rett.

Link to post
Share on other sites

:yesnod:

 

Og de 2 tekniske rommene i fotenden + litt av lengden av mellomlugaren er blitt til stikkkøye for en 4. lugar. Inngangen til denne

har gått på bekostning av badet som har mistet dusjen, dusjen er flyttet over på babord siden på bekostning av garderobeskapet og halve sittebenken til mellomlugaren.

Redigert av jolo (see edit history)

 

 

Link to post
Share on other sites

Enig i at dette virker å være svært mye båt for pengene og håper den er på plass i Bergen (noen som vet?), har ikke sett den live før (ikke det at jeg har pennen med, men det er alltid kjekt å se nye gode konstruksjoner). Er jo også veldig spent på den nye Viksunden, har de tabbet seg helt ut eller om det er bildene som har lurt mange... (det var langt mellom godordene her på båtplassen, jeg er vel av de få som syns den ser tøff ut).

 

MEN, det er plass til mange på flybridgen, men båten er 330 bred og rimelig høy. Det er vel slik at det må være ved landligge en kan nytte den gode plassen? Hva om du fyller opp her oppe og går ut i romsjø... da bør det vel ikke være mye sidesjø... hva tror dere?

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Jeg synes flybridgen ble marginalt større på Spirit'n.

I praksis er det kun behagelig sitteplass til 5 personer også på Spirit'n.

Den langsgående benken lager kun 2 ekstra plasser i hjørnene, og der vil ingen sitte likevel.

Men Spirit og Flem har nok romsligste flybridge i denne klassen båt.

 

Men det er jo klart man stabler ikke 7-8 feite voksne personer der oppe og legger båten i total full sving

ved 30 knop. Spesiellt ikke ved drev installasjon.

Det må da være mulig å bruke hue litt da.

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Jeg synes flybridgen ble marginalt større på Spirit'n.

I praksis er det kun behagelig sitteplass til 5 personer også på Spirit'n.

Den langsgående benken lager kun 2 ekstra plasser i hjørnene, og der vil ingen sitte likevel.

Men Spirit og Flem har nok romsligste flybridge i denne klassen båt.

 

Men det er jo klart man stabler ikke 7-8 feite voksne personer der oppe og legger båten i total full sving

ved 30 knop. Spesiellt ikke ved drev installasjon.

Det må da være mulig å bruke hue litt da.

 

FLEM 350 er godkjent for 4 personer sittende på flyen,har ikke sett hvor mange det er godkjent på SPIRITEN

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Det kommer en sammenligningstest mellom Spirit 360 og mener det var Viksund 340 og skorgenes ??

Hvis jeg har oppfattet dette riktig kommer det ut i Båtlivs april utgave. Testen var utført i forbindelse med messen i Bergen i Februar.

Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer.

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...