bliss X Startet 4.September.2006 Del på Facebook Startet 4.September.2006 Vi kan alle gjøre feil, men hvordan er dette mulig? Ei snekke på vei til Hvaler gikk lørdag ettermiddag på grunn i Glomma ved Sannesund. Se http://www.demokraten.no/lokalnytt/article2270653.ece Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 4.September.2006 Del på Facebook Svart 4.September.2006 (redigert) Han har vel bomma på "veikrysset" ved Isegran, da. Fort gjort... ;-) Redigert 4.September.2006 av Fenix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 4.September.2006 Del på Facebook Svart 4.September.2006 Og å kjøre 15 km i 4knops motstrøm er vel heller ikke så lett å ta som ett lite hint om å sjekke sjøkartet en gang til.... Snekka gjør 6 knop, motstrøm på 3-4 knop, du beveger det framover (oppover) med ca 2knop, og etter noen timer i en "skjærgård" hvor "kystlinjen" på begge sider av båten ligger konstant på 100meter renner man på grunn under sarpefossen ..... sorry, mener ikke å være slem.... Det var en svenske som gjorde sammen turen i fjor Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mariell Svart 4.September.2006 Del på Facebook Svart 4.September.2006 Var vel en som for en 5-6 år siden hadde kjøpt ei snekke i Sandefjord. Han skulle seile den over til Fredrikstad/Sarpsborg. Han ble plukket opp av Danskefergen øst av Kristiansand. Forklaring under intervju på TV: Han hadde gått ut Sandefjordsfjorden og holdt seg intill land hele veien. Helt til han var tom for drivstoff. Var det noen som nevnte at det var nødvendig med obligatorisk båtfører sertefikat. bla. for å få innblikk i hvorfor det er masse rare tall på kompass rosen. og hvorfor tallene i front av rosa forandrer seg etter som man vrier på "rattet". Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sofaseileren Svart 4.September.2006 Del på Facebook Svart 4.September.2006 Kanskje burde sånne være utstyrt med en trackingbrikke rundt halsen, og oppfordres til å fortsette med et båtliv i 6-7 knop om de lover på tro og ære å avholde seg fra bilkjøring. Det finnes jo noen eksempler på bilførere som har kjørt flere mil på motorveien i motgående kjørefelt. Da er det ganske uskyldig å stå fast i gjørma ved Sarpsborg. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.September.2006 Del på Facebook Svart 4.September.2006 (redigert) Enda en: For mange år siden lå vi i havna ute på Svenner. Det kom inn ei skøyte i 40-fots-klassen. Han så litt forvirra ut. Kom bort til meg og spurte om veien videre inn til Sandefjord. Han trodde opplagt at han var et sted inne i Sandefjordsfjorden. Hvordan han hadde greid å tråkle seg inn i havna der uten å gå på grunn var jeg litt for forvirra til å spørre om. Redigert 4.September.2006 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 4.September.2006 Del på Facebook Svart 4.September.2006 Ille tråki a gett. Nå må døm snart sette opp skilt ute på Øra . Der må det stå Hvaler/Halden til høyre , Glomma rett fram og oslofjorden til venstre. Da blir det mye lettære å ta seg fram Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.September.2006 Del på Facebook Svart 4.September.2006 Var det noen som nevnte at det var nødvendig med obligatorisk båtfører sertefikat. bla. for å få innblikk i hvorfor det er masse rare tall på kompass rosen. og hvorfor tallene i front av rosa forandrer seg etter som man vrier på "rattet". Dette er obligatorisk/del av pensum på ungdomsskolen i KRØ (kroppsøvning)! Tror også det er ganske vanlig at man gjentar dette på Vgs (Videregående skole!). Men vi har sikkert godt av å få det gjentatt og praktisert flere ganger for lærdom forsvinner liksom sånn ut av hodet helt av seg selv. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.