Frøken Fryd Svart 8.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2006 Høres ut som en flott tur dette ja, gummibåten din minner meg på da jeg gikk på skole i Åsane, jeg stod å så ut vinduene at en liten robåt forlot båsen sin på egenhånd, var ikke borti noe før den var på vei utover eidsvågen... 3 timer sener står jeg og noen klassekamerater og ser robåten drive innover igjen, vi trodde ikke våre egne øyne da vi så båten drive inn igjen i båsen den hørte hjemme i Når skal siste etappe seiles da? Sitér dette innlegget Link to post
cocker Svart 8.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2006 (redigert) Gratulerer med en kjempebåt...... Misunnelig ja Redigert 8.Oktober.2006 av cocker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 8.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2006 (redigert) Då er bilder lagt inn i innlegget med refertat frå turen Oslo-Stavanger, innlegg #24. Redigert 8.Oktober.2006 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
bjoris Svart 9.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2006 Kjekt å lese om slike turer! Flott at det gikk fint Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
baatsman Svart 9.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2006 Hei Janb Har du prøvd å seile den, den er jo ketchrigget, synes du det går greit. Båten er kjempeflott. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
JanB Svart 9.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2006 Har du prøvd å seile den... Nei, så langt har eg ikkje kome endå. Det er lenge sidan eg segla sist... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
gimi Svart 9.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2006 Fint referat. Seilte selv fra Son til Bergen i forrige uke - finfin måte å ta høstferien på. Ungene var storfornøyde.Angående sjø/slingring og seiling. Jeg er sikker på at dethadde blitt mye mer bekvemmelig ombord med seilene oppe.Jeg heiser altid storseilet når jeg er utaskjers, selvom det ikke er vind, eller jeg når jeg velger å gåfor motor istedenfor å krysse. Bevegelsene blir helt endret i båten (Bavaria 44 ), og sjø spiller ikke lenger noen stor rolle. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 12.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2006 Så er eg i ferd med å pakka til siste etappe av turen heim. Satsar på å nå Flaggruta (på fredag 13. ! ) til Stavanger i morgon ettermiddag. Reknar med avreise frå Stavanger laurdag morgon. Sikkert eit lite stopp i Haugesund og overnatting ein stad i Sunnhordland (truleg Sagvåg). Siste del til Bergen går sundag. Vermeldingane ser bra ut og me satsar på at dette blir ei flott avslutning på "heimføringsturen". Forrige eigar kjøpte båten frå Bergen, så no kjem ho heim igjen. Det står faktisk Bergen som heimehavn på hekken av skuta. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Skipper Worse Svart 12.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2006 Siste del til Bergen går sundag. Jeg satser på en tur til Sunnhordlan, mest sannsynlig Husnes, i helgen. Kanskje vi møtes på sjøen!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2006 Det står faktisk Bergen som heimehavn på hekken av skuta. Ingen med hjertet i behold kan vel fjerne det navnet? Ankomst må rapporteres! Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 12.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2006 Og da unngås hekksjøene vel Worse? Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Goddis77 Svart 12.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2006 Har ikke hodet på rette stedet tror jeg . Har jo ikke gratulert deg med nybåten Håper å se deg på sjøen Søndag Sitér dette innlegget Link to post
mikkel Svart 13.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2006 Gratulerer med ny båt - og håper turen Stavanger - Bergen går bra. Seilte den for noen år siden, og husker den fortsatt med glede :) Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 14.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2006 Så er første del av siste etappe unnagjort. Hadde ein flott tur i nydeleg ver frå Stavanger til Sagvåg på Stord. Trudde ikkje Sletta kunne vera så roleg ein haustdag. Her i Sagvågen blir det overnatting og besøk hjå nær familie. Turen går vidare til Bergen i morgon. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Skipper Worse Svart 14.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2006 Du får holde augena opne på nordgående .. vi rer vel rundt omkring i Austevoll i morgen regner jeg med. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
olpi Svart 14.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2006 Flott skildring JANB. Har også glemt å gratulere deg med en flott båt! Har alltid likt linjene på Nauticat. Pen båt! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2006 Du får holde augena opne på nordgående .. vi rer vel rundt omkring i Austevoll i morgen regner jeg med. Blir vel litt kaldt for blondinene nå, eller har de satt på pelsen. Nå Janb, nå har du blitt kjent med båten?. Hva synes du om båten nå etter en så lang distanse. Var inne i Nauticat på messen i høst. Flotte båter, bra løsninger. 2 styrepos. Den virker veldig gjennomtenkt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Skipper Worse Svart 14.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2006 Blir vel litt kaldt for blondinene nå, eller har de satt på pelsen. Slik som da blondinebrigaden spiste is 19. februar, mener du?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Goddis77 Svart 14.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2006 Vet dere sånn cirka når dere vil være i Bergens området? Starter dere tidlig fra Stord, eller blir det litt utover? Kommer mest sansynlig til å være på fjorden jeg også i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 I går var det iallefall strålene vær (med fare for å ødelegge tråden ), var ute å fartet mellom 22 og 23 på flybridgen og det var ikke engang kaldt (gode klær). Ubåtfender stod på kaien i vågen og tok i mot Noen ide når du legger ut på siste etappe? ETA? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 Deilig dag utpå i dag! Ca kvart over fire kom jeg sakte og rolig ut gjennom et sund ved Florvåg, og får øye på en Nauticat på vei inn i Byfjorden. Joda, det var JanB i fint driv. Nydelig skute! Eskorterte ham samtidig som jeg prøvde å ta bilder et lite stykke. Bildene ble bare r... - kameraet sto på timer, så jeg fikk fine fotos av mine egne føtter. Etter at jeg snudde traff jeg på Frøken Fryd bare minutter etterpå. Og Worse ble også påtruffet i palemordermodus. Rene "treffet" på fjordene med andre ord. Outbreak så jeg dessverre ikke noe til.... Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Goddis77 Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 Var desverre sørover jeg. Lå utenfor Tyssøy og speidet etter JanB Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 Vi var også utpå en tur i dag; jeg hadde egentlig planlagt å være ute fra lørdag til søndag men den lokale slavedriver hade andre planer ... Vi holdt naturligvis øinene åpne i hvileløs søken etter janb, men han må nok ha sneket seg over Korsfjorden mens våre blondiner var opptatt med slike aktiviteter: Passelig aktivitet, det, midt i oktober ... det er jo fortsatt sommer. Må visst klippe plenen i morgen ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
JanB Svart 15.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 (redigert) Så var me i mål, og under siste del av turen blei me altså eskortert av LA3939. Om det var tilfeldig, eller om han låg på lur bak Storholmen og venta på oss, veit ikkje eg... Men hyggeleg var det uansett. Synd det ikkje blei noko av bildene. Me starta frå Sagvåg ved 10-tida. Litt skodde til å begynna med, men det klarna opp etter kvart. Grått var det heile dagen og sola kom aldri gjennom. Men vindstille var det. Sidan me i dag hadde god tid, hadde me vurdert å prøva segl. Men det var så lite vind at me lot det vera. Derimot fekk me god bør i form av medstraum. Var enkelte stader oppe i 9 knop. Dermed tok turen litt kortare tid enn rekna med. Ved 16.30-tida var me i havn. Båten virkar svært bra. Romsleg og praktisk, og svært god i sjøen. Ein del arbeid fram over vintern og våren blir det likevel. Her er ein del å ta tak i. Ikkje minst treverk som hungrar etter sandpapir og olje. Og så fekk eg ikkje til å tømma septikktanken i dag... Nokre bilete frå turen i helga: Nydeleg ver i Haugesund. Ryvarden fyr Solnedgang over Mosterhamn Takk til alle som har vist interesse for turen vår! Redigert 15.Januar.2008 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Skipper Worse Svart 15.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2006 Etter litt grublerier ser jeg at du nok snek deg nordover mens vi var i Bakkasund i dag. Velkommen hjem med skuten i alle fall. Vi ses nok på sjøen en annen gang!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.