Jump to content

Livet på rett kjøl igjen, - ny båt! (Nauticat 33)


JanB

Recommended Posts

Høres ut som en flott tur dette ja, gummibåten din minner meg på da jeg gikk på skole i Åsane, jeg stod å så ut vinduene at en liten robåt forlot båsen sin på egenhånd, var ikke borti noe før den var på vei utover eidsvågen...

3 timer sener står jeg og noen klassekamerater og ser robåten drive innover igjen, vi trodde ikke våre egne øyne da vi så båten drive inn igjen i båsen den hørte hjemme i :lol:

 

Når skal siste etappe seiles da?

Link to post
Share on other sites

Fint referat.

Seilte selv fra Son til Bergen i forrige uke - finfin måte å ta høstferien på. Ungene var storfornøyde.Angående sjø/slingring og seiling. Jeg er sikker på at dethadde blitt mye mer bekvemmelig ombord med seilene oppe.Jeg heiser altid storseilet når jeg er utaskjers, selvom det ikke er vind, eller jeg når jeg velger å gåfor motor istedenfor å krysse. Bevegelsene blir helt endret i båten (Bavaria 44 ), og sjø spiller ikke lenger noen stor rolle.

Link to post
Share on other sites

Så er eg i ferd med å pakka til siste etappe av turen heim.

 

Satsar på å nå Flaggruta (på fredag 13. ! :eek: ) til Stavanger i morgon ettermiddag. Reknar med avreise frå Stavanger laurdag morgon. Sikkert eit lite stopp i Haugesund og overnatting ein stad i Sunnhordland (truleg Sagvåg). Siste del til Bergen går sundag.

 

Vermeldingane ser bra ut og me satsar på at dette blir ei flott avslutning på "heimføringsturen". Forrige eigar kjøpte båten frå Bergen, så no kjem ho heim igjen. Det står faktisk Bergen som heimehavn på hekken av skuta.

Link to post
Share on other sites

Du får holde augena opne på nordgående .. vi rer vel rundt omkring i Austevoll i morgen regner jeg med.

 

Blir vel litt kaldt for blondinene nå, eller har de satt på pelsen. :lol:

 

 

Nå Janb, nå har du blitt kjent med båten?. Hva synes du om båten nå etter en så lang distanse.

Var inne i Nauticat på messen i høst. Flotte båter, bra løsninger. 2 styrepos. Den virker veldig

gjennomtenkt.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Deilig dag utpå i dag! Ca kvart over fire kom jeg sakte og rolig ut gjennom et sund ved Florvåg, og får øye på en Nauticat på vei inn i Byfjorden. Joda, det var JanB i fint driv. Nydelig skute! Eskorterte ham samtidig som jeg prøvde å ta bilder et lite stykke. Bildene ble bare r... - kameraet sto på timer, så jeg fikk fine fotos av mine egne føtter.

 

Etter at jeg snudde traff jeg på Frøken Fryd bare minutter etterpå. Og Worse ble også påtruffet i palemordermodus. Rene "treffet" på fjordene med andre ord. Outbreak så jeg dessverre ikke noe til....

 

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Vi var også utpå en tur i dag; jeg hadde egentlig planlagt å være ute fra lørdag til søndag men den lokale slavedriver hade andre planer ... :headbang:

 

Vi holdt naturligvis øinene åpne i hvileløs søken etter janb, men han må nok ha sneket seg over Korsfjorden mens våre blondiner var opptatt med slike aktiviteter:

 

Bakkasund_spiser_is.jpg

 

Passelig aktivitet, det, midt i oktober ... det er jo fortsatt sommer. :wink: Må visst klippe plenen i morgen ... :crazy:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Så var me i mål, og under siste del av turen blei me altså eskortert av LA3939. Om det var tilfeldig, eller om han låg på lur bak Storholmen og venta på oss, veit ikkje eg... :wink: Men hyggeleg var det uansett. Synd det ikkje blei noko av bildene.

 

Me starta frå Sagvåg ved 10-tida. Litt skodde til å begynna med, men det klarna opp etter kvart. Grått var det heile dagen og sola kom aldri gjennom. Men vindstille var det. Sidan me i dag hadde god tid, hadde me vurdert å prøva segl. Men det var så lite vind at me lot det vera.

 

Derimot fekk me god bør i form av medstraum. Var enkelte stader oppe i 9 knop. Dermed tok turen litt kortare tid enn rekna med. Ved 16.30-tida var me i havn.

 

Båten virkar svært bra. Romsleg og praktisk, og svært god i sjøen. Ein del arbeid fram over vintern og våren blir det likevel. Her er ein del å ta tak i. Ikkje minst treverk som hungrar etter sandpapir og olje. Og så fekk eg ikkje til å tømma septikktanken i dag... :cryin:

 

Nokre bilete frå turen i helga:

 

Bilde025r.JPG

Nydeleg ver i Haugesund.

 

 

Bilde027r.JPG

Ryvarden fyr

 

 

Bilde030r.JPG

Solnedgang over Mosterhamn

 

Takk til alle som har vist interesse for turen vår! :flag:

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...