Jump to content

280 drev som hopper ut av gear

ola_dunk

Recommended Posts

Jeg har opplevd ett par ganger når jeg har kjørt i marsjfart :

plutselig er det akkurat som om den hopper ut av gear og båten misser all farten. Jeg kan kjøre videre etterpå uten at det skjer igjen, alt virker ok...

I dag skjedde det samme. jeg prøvde å kjøre videre og ga gass men det virket som om den sluret på gearet ved press. Jeg kjørete på sakte fart en stund og prøvde igjen og da var alt i sjønneste orden..

Hva kan det være???????

I det øvre gearhuset sitter det en kon som flytter seg opp eller ned avhengig av om du setter gear/gasshendeln i forover eller akterover,begynner denne å bli slitt kan den slure og du får den tilstanden du beskriver.du tar denne enkelt ut og pusser den med 120 papir eller ventilslipepasta.

Er det lenge siden du hadde oljeskift på drevet?Og er det riktig olje på drevet?

Redigert av Quantum (see edit history)

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

en kon ? Hvordan kommer man til denne ? ( ikke noe lager som er slitt??

Du finner konen i øvre vekselhus på drevet. Der hvor girarmen går inn i drevet (bak dekselet du tar av i fronten av drevet). Sitter en plate festet i 4 skruer med en simring i midten. Bak denne sitter konen. Er usikker på da du skal pusse den, om du da må ta opp de 4 øverste toppskruene på drevet (mest trolig).

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...