Jump to content

Trawlertråden

giver

Recommended Posts

Hei hva er kriteriene på at det er en trawler har lest denne tråden, da lurer jeg på om jeg har en trawler fad siden aktercabin går helt ut bak og til sidene .Eller om det er en trawler i det heletatt, her er et bilde det er litt uklart det er et mobil bilde. :rolleyes:

til_pappa.jpg

Vi har hatt samme tanke å sette opp en topp med vinduer over frb når vi ligger i havn for å ha en sosial tilleggsplass på sene kvelder. Gjerne med en liten varmeovn på. Er dere fornøyd med denne toppen?

Ja, kjempebra med topp over FB.

Skjermer mot vind, og har vinduer, så den kan brukes i fart

Sitter ofte og spiser ute, selv om det regner :smiley:

Skulle lagt inn noen bilder, men det er "noe innviklet" her på forumet.... :headbang:

Hei hva er kriteriene på at det er en trawler har lest denne tråden, da lurer jeg på om jeg har en trawler fad siden aktercabin går helt ut bak og til sidene .Eller om det er en trawler i det heletatt, her er et bilde det er litt uklart det er et mobil bilde. :rolleyes:

til_pappa.jpg

Etter å ha studert bildene på NTK´s hjemmeside, vil jeg si at din båt oppfyller kriteriene til en Trawlertype som kalles Flush deck Aft cabin. :yesnod: Den har stort akterdekk over AC, tilgang til dette via en trapp på siden, stor salong med dører ut fra førerpos., flybridge, osv.

Iflg. bildene på NTK´s side synes Trawlerbegrepet å være noe utvidet, og selvom din båt er bygget i stål, finnes det mange på kontinentet som ville kalle den for en Trawler. :wflag:

Men her har vel kanskje medlemmer i Trawlerklubben på BP noen synspunkter? :wflag::confused:

Redigert av Figaro (see edit history)

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Etter å ha studert bildene på NTK´s hjemmeside, vil jeg si at din båt oppfyller kriteriene til en Trawlertype som kalles Flush deck Aft cabin. :yesnod: Den har stort akterdekk over AC, tilgang til dette via en trapp på siden, stor salong med dører ut fra førerpos., flybridge, osv.

Iflg. bildene på NTK´s side synes Trawlerbegrepet å være noe utvidet, og selvom din båt er bygget i stål, finnes det mange på kontinentet som ville kalle den for en Trawler. :wflag:

Men her har vel kanskje medlemmer i Trawlerklubben på BP noen synspunkter? :wflag::confused:

Hei

Enig i at trawlerbegrepet har blit noe utvidet, ja.

Dette er mye likt Tarquin Sundeck

Men noen trawler er det vel ikke? :confused:

mvh

giver

Tarquin Sundeck bli riktignok kalt en motoryacht på deres hjemmeside. Men vil det si at den f. eks. ikke kan bli medlem av Trawlerklubben?

Den er vel heller ikke ulik en Eurobanker?

Hei

Alle kan bli medlem i NTK.

"Norsk Trawler Klubb ble startet 01/03 2008.

Hensikten med klubben var å kunne treffe andre med interesse for trawler og muligens få til noe kontakt oss trawlereiere i mellom.

Det virker som interessen for trawlere her til lands er stigende. Det selges idag flere nye trawlere parallelt med en økende import. Samtidig kommer det flere

importører på markedet.

I trawlerens hjemland Amerika er det en anseelig mengde trawlere, også der øker interessen. Av typer og fabrikater er det en stor mengde og alle er garantert ikke

nevnt her.

Trawleren bygger i utgangspunktet på ett fiskebåt-skrog med amerikansk opprinnelse. "

mvh

giver

Tja....

Trawlere i utgangspunktet fra de amerikanske trawlerne eller trålerne.

De fleste er bygd i østen, Hong Kong, Singapore, eller Taiwan,

for det amerikanske markedet.

Veldig få trawlere er bygd i USA.

Men, en del fikk etter hvert europeiske forhandlere, og ble solgt her.

"Stålbåten" på bildet har vel sin opprinnelse i Nederland..

"Stålbåten" på bildet har vel sin opprinnelse i Nederland..

"Stålbåt" er en lite dekkende betegnelse for det mangfold av Hollandske båter bygd i stål. Det bygges motorcruisere,motorseilere,fiskebåter og en mengde forskjellige modeller av "trawlere".

Når BP´s største trawlerentusiast og skaperen av denne utmerkede tråd, Astor, kunne tenke seg å definere den vakre redningskrysseren i stål litt lenger opp i denne tråden som en trawler, synes jeg nok at båten til succes 42 også kunne falle innunder "det utvidete trawlerbegrep" her på BP.

Og Giver, du skal ikke se bort fra at jeg melder meg inn i NTK med min "stålcruiser", da jeg også sverger til deplasementskrog og 8 knop :cheers_wine:

Unnskyld Giver! Jeg så for sent at det er DU som er opphavsmann til denne tråd-------og sikkert en like stor entusiast som Astor :wflag::wink:

Redigert av Figaro (see edit history)

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Hei succes i nederland har bygget mange ulike type båter. De har bygd trawler båter lik GB og pilothouse trawler . Den jeg har kaller succes for salongcruser.Har ikke tenkt på at den kunne gå under trawler før jeg leste denne tråden,da mange ting stemte for og kalle det en trawler derfor spurte jeg. :smiley:

mvh succes

Den lekreste trawleren jeg har møtt så vi i Smøgen for noen år siden. ERt eldre tysk ektepar hadde en nydelig oppusset trawler og vi hadde store øyne hver gang vi passerte den bryggelangs. Vi la merke til den uanstrengte måten de forlot Smøgen på. God plass nede på dekk til å ta fendre og tauverk til sine plasser. På fb hadde skipper det store overblikket og trawleren hadde "sene" bevegelser i sin manøvrering ut fra kai.

Disse egenskapene setter vi stor pris på med vår GB. Den er en fryd å manøvrere. Den lange kjølen bremser akkurat passe til å skape ro ved tillegging ol.

tysk_trawler.jpg

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ja da tror jeg melder meg inn i NTK jeg. :smiley: For jeg har ingen i min krets som har båt ,og jeg kjøpte denne i september 08 puset den opp vinteren 08 og 09. Jeg har blitt helt hekta av båt,så det er godt bp finnes også. Da har man noen og snakke båt med. :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...