Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Hyggelig med en GB til i fjorden. :cheers:

Da vi kjøpte vår GB kom vi i skade til å si til gamle-eieren at vi syntes trawleren var en flott båt. Han ble morsk og kom med pekefingeren. - Det er ingen trawler dere er i ferd med å handle men en GRAND BANKS!! Det er det som er den STORE forskjellen, sa han.

 

Vel, vel. Vi har sunket ned mot allmuen og sier at vi har en trawler, selv om vi innerst inne vet at vi er eier av en ekte GB. :smiley::giggle:

 

Kanskje noe å huske på videre?

 

Har dere noen link til båtannonsen?

 

Hei Astor, Tusen Takk :lol:

Noen link til båten tror jeg ikke, (håper) du finner, uansett har vi kjøpt den.!!

Det eneste vi GLEDER oss over er at, endelig fant vi en slik BÅT. det har vært ett Mareritt, dag og natt. Helt ,nesten håpløst, å få tak i en GB 36 sedan/europa etter våre ønsker ,Bare prøv!!!!! TIPS: det ligger 2 stk i ASIA, 1 STK på Vestkysten av USA, og den siste fantes i UK. (SOLGT) PS etter våre krav....

Til deg som lurer på om en GB er overpriset? vil jeg si! HAR du først forelsket deg i en båt, er det frøktelig vanskelig og se, eller prøve og bli forelska en gang til..........

Jeg har SAMMA Kjerringa enda, og er enda, like forelska.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

BØRSY

Link to post
Share on other sites

Hei Børsy

 

:flag: Gratulerer atter en gang med flott båt :flag:

 

Jeg tror det er den jeg så tidligere med "samme" innredning som vår når det gjelder lugarene i front. Men i hovedkabinen har vi lang kjøkken benk på SB side og speilvendt L-sofa på BB i forhold til deres. Men det jeg misunner deg mest av alt, er døren bak til badeplattformen. Det kunne jeg helt klart tenkt meg.

Men der får jeg heller komme å prøve deres. :lol:

Blir det så du rekker treffet?

 

 

Trawlig hilsen

Roald

Link to post
Share on other sites

Adagio 48 Europa: Viknes 1080 Sunbridge gå hjem å vogg :lol: (OK det blir ikke helt samme farta da....)

Det er jo lov å drømme..... http://www.adagio-yachts.fr/gamme48/europa...&id_snap=10

 

2.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hei Roald

Takker for båten

Tror nok ikke vi rekker treffet, men det med går vel an å arransjere flere treff utover sommer`n.

Vi reiser med Hurtigruta fra den 1-12 i Mai.

Har ett lite håp at "SNOWSTORM II" kommer hjem før det ,men tiden blir knapp.

Håper sommer`n blir LANG............

 

"Døra" kan du få gå igjennom så mye du vil, bare ikke vekk meg!! når jeg tar min lille LUR.

 

BØRSY

Redigert av Børsy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er så stille på denne tråden for tiden.

Har alle gått i hi, eller er det Facebook som gjelder nå?

Synes det var så koslig med denne Trawler tråden, men nå er ikke jeg så veldig duppeditt fan, av alt det som skjer i den moderne Verden, men jeg må kanskje prøve å sette meg inn i sakene. uansett ,....gleder meg!!!!!!!! hver gang jeg leser ett nytt innlegg her.

VI sitter jo her å bare venter på "Snowstorm" skal komme hjem til Horten.

Har ihvertfall fått beskjed at vi skal få HENNE hjem i April en gang, Vi går her bare i en VakumBOBLE og venter på neste trekk fra England.

 

Børsy :crazy:

Link to post
Share on other sites

Skjønner godt at dere venter nå. Jeg kan love dere at har man først fått seg en slik båt, GB, så er dere frelst. Vi har venner med ulike type båter, men trawlerkonseptet er noe for seg selv.

 

I dag har jeg startet oppussingen av akterhytta. Det er Cafe Latte på veggene mot lakket teak. Dette skal det fortsatt være. Bilder kommer etter hvert.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det er "ISABELLE" fra samme havn som oss. når du tok bilde, satt jeg helt sikkert på verandae`n å så hun seg innover mot øya (Løvøya) Så sant jeg er hjemme, kommer ingen båt inn til Øya uten at jeg vet det.

GB e`n en 89 mod, strøken båt.

Har prøvd i flere år å få kjøpt henne, men Bjør..........får aldri bestemt seg, skulle nesten trur han var GLAD i henne? De har hatt båten i sikkert 10 år eller mer.

hentet henne i USA. Glemmer aldri hun kom til Horten.

Link to post
Share on other sites

Hehe, ja takk for det. Følger litt med på hva som er tilgjengelig på Trawlerfronten.

Har alltid hatt en forkjærlighet for GB, men ser jo at det er mange andre gode alternativ. Foreløpig trives jeg godt med båten jeg har, men når jeg en gang skal bytte skal du ikke se bort fra at det blir en Trawler. :smiley:

 

Nauticatten

Link to post
Share on other sites

Nei nei nei "flush deck" er noe helt annet --- gjennomgående dekk fra akterdekk til styrehus, uten høydeforskjell.

 

Ellers er ethvert dekk naturligvis flush med seg selv...

 

... og GB har svjv aldri brukt betegnelsen "aft cabin" om noen av sine båter.

Redigert av Skipper Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hei Børsy

 

Her kommer i hvert fal et sommerbilde av båten vår.

 

sommerjuni2007_092.jpg

 

Bildet er fra Grebbestad sommeren 2007.

 

Gleder du deg til….. :wink:

 

Er det mulig du rekker treffet?

 

 

Trawlig hilsen

Roald

 

Hei igjen Roald. Flott bilde, men å erte meg sånn da!

 

Dissa Engelskmennene er så pertenlige at jeg må mase om å få bet. båten.

For øyeblikket holder det på en inspektør og går igjenom "Fartøyet" som de "over der" kaller GB`n.

Jeg er jo selvfølgelig glad for det, da jeg føler meg trygg.

Neste som nå skjer er sjøprøver som de ville jeg skulle komme over å være med på,men grunnet flyskrekk avsto jeg og spurte pent om jeg kunne slippe. nevte ikke noe om flyskrekken. Hyggelig svar tilbake: nei nei, vi setter ombord en trejdemann, og forsetter.

Deretter blir båten seilet opp til stedet hvor hun skal skipes ut fra og til Gøteborg.

Venter med spenning på dato fra Skippingfirma, men vi har ønsket oss en gang i April.

derfor tør jeg ikke melde meg på treffet. regner med en del E-post fra folka der borte denne uka, så fredag er jeg nok litt klokere.

 

Hilsen Børsy

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...