Mix Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Hva eeeer det som har skjedd med deg???? Gi fyren litt tid. Han gikk jo fra åpen båt til hardtop. Nå går det mot lukket båt og trawler. Kanskje han til og med blir kvitt Volvo handicap'et sitt med tid og stunder. Folk pleier å ta til vettet, men det kan ta tid......... Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Grand Banks 41 Heritage EU er i hvertfall en kjempebåt. Link to post
Bitteliten Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 (redigert) Hva eeeer det som har skjedd med deg???? Ta tempen!!! Dette kaaaan ikke stemme!!! Serriøse båtfolk abbonnerer, vet De Narvesen pleier å ha det, i alle fall de største butikkene. Var ombord i 47 EU og den hadde ikke slike soveplasser under dekk som vi trenger. To tenåringer av ulikt kjønn som er søsken funker ikke i dobbeltseng. Grand Banks 41 Heritage EU er i hvertfall en kjempebåt. Enig - den ser flott ut. Og den har et kabinoppsett vi liker med en dobbelseng og to enkeltsenger. Marsjfart på 20 knop er forlokkende. CMD motor er ikke så populært hos meg - men så lenge det er Cummins er det ok. Redigert 22.Oktober.2007 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Tore B Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 jeg har bare lest ett blad. Men det er hard core båt stoff. Web siden er pt nede. Om de har vervekampanje - så får du meg raskt på kroken Roaldbj Jeg logget meg inn på sidene til overnevte blad for et par mnd. siden for å abonere på det, visaen er belastet, men noe blad har jeg enda ikke sett noe til Link to post
Astor Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Siste nummer av PM kom i september. Jeg ventet også lenge, men plutselig lå det i postkassa. Mye fin lesing! Har bladd litt for å se om det står noe når neste nummer kommer, men det finner jeg ikke ut av. Gled deg, Staalmarken!! Og takk for sist! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Jeg minnes å huske at det tok ca 2 mnd fra jeg abonnerte på PassageMaker til første nummer var i posten. Det letteste Bitteliten, er å gå inn på internettsiden og abonere derfra. Noen ganger virker denne lenken: http://www.passagemaker.com/TheMagazine/Su...97/Default.aspx Godt å se at du er tilbake igjen SW. Link to post
Bitteliten Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Takk Roald. Jeg kommer og går litt her på Baatplassen. Thank you for your interest in PassageMaker Magazine! PASSAGEMAKER MAGAZINE Customer Service -------------------------------------------------------------------------------- Thank you for your order. Tenkte det var like greit å bestille 2 års abonnement nå som dollaren er så lav Får vel smøre meg med tålmodighet. Link to post
Verrie Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 [Denne landgangen er finere enn den vi har. Jeg har vurdert å montere hydraulisk landgang, men det tar plass og foreløbig klarer jeg å legge ut vår manuelle. Jeg har flere bilder på lager. Har du tenkt noe mere på å montere hydraulisk? Jeg driver og undersøker dette nå, og er så langt kommet i kontakt med leverandør i Italia (Windy bruker dem). Er interessert i å se hvilke tanker du har rundt dette. Du nevner også at du har flere bilder på lager. Er dette av landgang/isåfall, kan du legge dem ut ? Så en annen sak. Et medlem her på forumet omtalte båten vår som trawler. Det har jeg igrunnen ikke reflektert over om så er tilfelle. Jeg følgte link lagt ut av Astor for beskrivelse av hva Trawler er, og ser at vi kan ha dette. Sålangt har jeg bare kalt den motorbåt alternativt motoryacht i og med at det er dens navnetype. Hva mener "ekspertene", er dette trawler ? Forresten så er det en tid siden vi hørte fra Mariell. Er han over og henter båt ? Link to post
roaldbj Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Har du tenkt noe mere på å montere hydraulisk? Jeg driver og undersøker dette nå, og er så langt kommet i kontakt med leverandør i Italia (Windy bruker dem).Er interessert i å se hvilke tanker du har rundt dette. Jeg er absolutt innstilt på å vurdere hydraulisk landgang av hensyn til ektefellen. Håper du kommer med flere innspill. Hva ligger prisen på så langt? Du nevner også at du har flere bilder på lager. Er dette av landgang/isåfall, kan du legge dem ut ? Jeg har hovedsakelig bilder av manuelle landganger. Så en annen sak. Et medlem her på forumet omtalte båten vår som trawler. Det har jeg igrunnen ikke reflektert over om så er tilfelle. Jeg følgte link lagt ut av Astor for beskrivelse av hva Trawler er, og ser at vi kan ha dette. Sålangt har jeg bare kalt den motorbåt alternativt motoryacht i og med at det er dens navnetype.Hva mener "ekspertene", er dette trawler ? Ut fra fire kjennetegn: Rank og høyt baugparti, stort og rank overbygg med sidedører, dekk omkring overbygget, og rett akterspeil med akterdekk, må den vel kanskje karakteriseres som en trawler. En mer dekkende beskrivelse er nok passagemaker, og enda bedre: yacht Link to post
Gnisten Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Jeg mener at "Verrie" ikke kan defineres som en Trawler. Se Wikipedia sin definisjon. .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Bitteliten Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Roald - det er en ganske stor jobb å sette inn en elektrohydraulisk landgang med mindre det er støpt forsterkninger for dette i skroget. Windy skulle ha over 100.000 for å sette dette på vår båt, og det ble for mye - selv for en familie som elsker å stupe. For det var det vi ønsket oss - et stupebrett. Link to post
Skipper Worse Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Dette er så visst ikke en trawler. Det blir helt feil. Denne båten har ingen "lineage" henimot fordums amerikanske fiskefartøyer. Tvertimot er den kontinentalt europeisk, med slektskap mot superyachts heller enn mot trawlere. Det er derfor utvilsomt en Motoryacht dette; med rett til å skrive betegnelsen med stor "M". Gratulerer med fabelaktig båt forresten! Det skal ikke stikkes under en stol at annonseringen for denne har vært vist på Worses skjerm noen ganger. Dette er en slik båt som drømmer er laget av. Lykke til med å gjøre drømmen til virkelighet!! I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Verrie Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Windy skulle ha over 100.000 for å sette dette på vår båt, Dette er noe av det groveste jeg har hørt. Roaldbj, jeg skal holde deg orientert. (har du forresten målt opp åpning til fly??) Link to post
Bitteliten Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Dette er noe av det groveste jeg har hørt. Nja - det finnes nok grovere saker i en del prislister rundt omkring. Sjekk hva passarellen i seg koster. Så kan du ta med alt snackset som skal på plass av forsterkninger også Link to post
Verrie Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Bitteliten, når det gjelder forsterkninger hos meg så er det svært lite som skal til for å tilrettelegge dette. Mye er klart allerede. Jeg skal også innom verft når jeg henter båten for diverse oppgaver som skal gjøres. I tillegg har jeg allerede fått opplyst noen priser. Jeg må bare verifisere noen av dem først, og jeg står derfor fast på at det var grovt..... SW, takk for hilsenen. Jeg kan forsikre om at jeg gleder meg som et lite barn til båten skal hentes. Det er foreløpig litt uklart når tid det kan skje, men håper det skjer rimelig snart...... Jeg fant forresten en site nå som jeg har tittet litt på. Jeg legger denne ut her slik at også andre kan drømme litt om det "lille ekstra som kan fåes kjøpt". Deriblant kan det der kjøpes kraner for å heise opp biler til flybrigde :-) Link to post
rogeri Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 I hht. Wikipedias definisjon av Trawler, er det vel i såfall kun GB og muligens noen "Taiwanbygg", som med rette kan benevnes Trawlere. Etter det jeg kan se, er foruten de pene linjene på Roaldbj's båt, det faktum at undrvannsskroget på at den er nærmest ett helplanende skrog. Og at det er et "misforhold" mellom dypgående og høyde på overbygg! Synes Verrie'en med sitt dypgående skrog og fasong, passer bedre til begrepet trawler enn denne og mange andre "Trawlere" i denne sjangeren! Men pene båter er det jo! Link to post
Bitteliten Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Joda - det er mye grove priser - også i Windy's tilbehørskatalog hva koster en slik ferdig montert hos deg da? Link to post
Verrie Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Bitteliten, pris er just nå litt usikkert, arbeider med dette. Frakt er av betydning, dette er ikke helt lette saker. Jeg driver også og presser prisen litt. Vi får se. Link to post
Astor Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Jeg vil nok også kalle dette for en yacht. Linjene og hele formen er hva vi kjenner fra Middelhavstrøkene. En yacht i høyeste grad. Etter min mening. Håper jeg for et hint i forveien slik at jeg kan møte dere utenfor Filtvet for fotografering under fart. Det gleder jeg meg virkelig til. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
logget av Svart 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 Fant denne med tittelen Performance trawler. Den trawler i vertfall ganske fort http://www.youtube.com/watch?v=HtbPyLR-bEY Link to post
Astor Svart 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 Hva får en til å kalle dette for en trawler? For meg ser den ut som en helt vanlig FB-båt. Ingen dør ut til et dekk man kan vandre rundt. Nei dette er for meg en helt grei bakdørsbåt med FB. Men jeg likte båten, så det er sagt. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 Roaldbj, jeg skal holde deg orientert. (har du forresten målt opp åpning til fly??) Målene ligger igjen i båten - skal innom i dag og legger ut et par bilder på tråden av trappesystemet. Når det gjelder priser på montering av "ekstrautstyr" er det ikke uvanlig at ferdig montert utstyr gjerne er fordoblet i pris i forhold til anskaffelsespris av selve utstyret. Dette gjelder etter mitt skjønn for en rekke områder som navigasjonsutstyr, vinsjer, varmeapparat, varmtvann, baugpropell, generator m.v. Unntak kan være i tilefeller hvor det er inngått spesiell avtale mellom produsent av utstyr og båtprodusent. Beneteau har eksempelvis hatt tilbud om en ganske komplett navigasjonspakke fra Raymarine til omlag halv pris i forhold til veieldende montering. Slike tilbud er det ikke mulig å konkurrere med gjennom egen montering. Noe av det speislele ved slik utstyr er ganske omfattende skjult ledningsnett som er svært tidkrevende å ettermontere. Jeg har hittil brukt maaange timer med å bevege meg rundt omkring i båten og ettermontere kabler. Ikke tvil om at dette hadde vært gjort på en brøkdel av tid under selve monteringen av båten. Link to post
logget av Svart 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 Hva får en til å kalle dette for en trawler? For meg ser den ut som en helt vanlig FB-båt. Ingen dør ut til et dekk man kan vandre rundt. Nei dette er for meg en helt grei bakdørsbåt med FB. Men jeg likte båten, så det er sagt. Jeg synes trawler er en grei båt med god plass ute og inne i tillegg til at den "normalt" ikke går for fort og dermed knuser kopper og kar. Men jeg tenkte siden noen hevder at de ikke går fort nok, så motbeviser videoen at farten på denne båten ikke nødvendighvis er liten. Men det er vel neppe en ekte trawler allikevel. Ble litt ovrasket når filmen begynte å gå. Link to post
roaldbj Svart 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 Verrie, jeg har nå målt luka oppe på overdekket. Bredden er i lysåpningen 83 cm og lengden 110 cm Her er bilde av øvre del av trappa og et trappetrinn. Den er grei å bevege seg i. Link to post
Verrie Svart 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 Utmerket, takk skal du ha Roaldbj. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn