Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Vi lette også etter en Europa da vi skulle bytte båt. Vi endte opp med vår classic og angrer ikke en dag. Skulle vi bytte i dag hadde vi valgt samme løsning. Det har selvsagt noe med løsningen vi har innredningsmessig.

 

Classic har vel tre cabiner, 2 foran og en aktercabin? har din motorom? isåfall hvor er det inngang?

 

Noen som har en link til plantegning lett tilgjengelig?

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Husk at hvite strips ikke er uv-bestandige (tåler ikke sol-lys) og vil bli sprøe innen overraskende kort tid!

 

Ja, stemmer.... Har et visst forbruk av hvite strips :smiley:

Men det er en grei "latmannsløsning"..... kommer vel til å gå over til "flaggline" til våren, når jeg har montert "stengene"

 

Forøvrig vil jeg ønske alle et godt nytt båt år!!! :newyearsign::newyearcheers:

Link to post
Share on other sites

Godt nyttaar til trawlervennene.

Jeg hadde gleden av aa treffe flere av dere i Kattegat i aar - helt ned mot Tyskland.

Godt Nytttår ønskes alle trawlerister både nye og veletablerte!

Vi nyter vinterkvelder med planleging av neste sommers tur til dine favorittfarvann, Roalbj. Vi har båttrampet i 25 år, men aldri der. Men nå har skipshunden fått sitt eget pass, med godkjent rabiesvaksine stempel og greier, så nå drar vi. Vi må nok planlegge litt, da vi er for brede til å komme mellom fortøingsstolpene som brukes de fleste plasser.

Link to post
Share on other sites

Er man ikke båtfrelst, så blir man det etter noen turer i Egeerhavet.(Middelhavet) Har kun vært med på noen turer med turistskip med anløp i Istanbul og Varna i Bulgaria.

Må jo være en drøm som skipper på egen skute i disse områder. :flag:

p.s. Varna ligger jo ved Svartehavet , men er tilgjengelig via BOSHPORUS. :sleep:

Redigert av chagall (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hos oss ble det oppussing av styrhuset i nyttårshelgen. Det er fint å se at 36 år gammel teak blir fin og blank igjen. En eldre dame trenger som kjent noe mer tid foran speilet enn sine yngre søsken. :wink:

 

Godt nyttår alle trawlervenner!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei Trawler Hankø.

 

Er det den Marin Traderen som kommer fra Stavanger, så så den veldig flott ut på bildene når den lå for salg.

At dere kommer til å trives i båten, er er jeg ikke i tvil om.

Det er som rover skriver litt lenger opp: "et annerledes båtliv". Det er ikke det å komme frem, men det å være på vannet som teller. :sailing:

 

Lykke til med kommende trawler live.

 

Trawlig hilsen

Roald

Link to post
Share on other sites

Gratulere!

Meget pen båt! Synes løsning på flybridge er veldig fint også.

 

Godt Nytt År Trawler folk! Håper å treffe en del av dere utover sommer 2010.

 

Har bestilt vindus film for Goya. Har brukt dette mye i mitt gammelt hus i USA. http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksi...-All-Categories

 

Har noen brukt dette i båter? Jeg er i båten/hytte hver dag og håper det varme opp enda forter men mindre dugg på vinduer. Det fjernes lett og ikke skader treverk.

 

Steven

Redigert av Goya (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulere!

Meget pen båt! Synes løsning på flybridge er veldig fint også.

 

Godt Nytt År Trawler folk! Håper å treffe en del av dere utover sommer 2010.

 

Har bestilt vindus film for Goya. Har brukt dette mye i mitt gammelt hus i USA.

 

 

 

Steven

Hei, håper du kommer tilbake med dine erfaringer med denne vindusfilmen i båten! Har selv en Hollandsk motorcruiser med store vinduer, og har selv tenkt på denne løsningen men ikke funnet noe som egner seg her hjemme. :cheers:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Hei alle trawler :seeya:

 

Har tenkt å montere akervinsj på den "nye" båten vår.

Er usikker på om jeg skal ha innvendig eller utvendig i egen kasse.

Tror ikke det blir noe særlig pent med ei kasse på denne akterenden :giggle:

 

img_0139.jpg

 

Har vurdert en Ilas 1200W inside med 8m/m kjetting og en 20kg bruce.

 

Hva bruker dere "trawler" folket?

Link to post
Share on other sites

Vi vurderte også ankervinjs akter, men droppet det. Vi ønsket å ha hele plattformen til disposisjon og kjøpte heller en gangvei (landgang) som vi benytter oss av når vi kommer til havn. Ligger vi ikke longside, legger vi hekken mot brygga. Enten legger vi ut gangveien eller benytter badeplattformen som stigtrinn mot flytebrygge. Vi har ikke savnet vinsj bak enda.

Vi har ankervinsj i baugen som vi benytter fra tid til annen.

 

gangvei_2.jpg

Denne praktiske gangveien har vi laget to fester til ombord. Den ene er på styrbord side. Den andre er i åpningen helt bak.

 

gangvei.jpg

Gangveien er tre meter lang og klappes sammen til det halve når den ikke er i bruk. Vi legger den på hyttetaket akter når vi er i fart.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har montert dregg akter med utenpåhengende kasse:

zodiac3.jpg

Som du kan se så har jeg daviter til jolla og på "hornene" på daviteren henger det en landgang.

Jeg kunne ikke ha innvendig dreggkasse da det hadde kommet i konflikt med vanntankene og rorene.

Nå får jeg bygget en ny badeplattform som blir 8 cm. lengre enn den som er på bildet.

Akterdreggen blir mye brukt i uthavner, men jeg fortrekker jo å ligge longside hvis mulig. :wink:

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Hei Trawler Hankø

 

Vi er også i den situasjon at vi må montere ankervinsj. Har god erfaring med kjettingvinsj fra tidligere båter og det blir det denne gangen også. Eneste minuset med kjetting er jo at det bråker litt, men du verden så deilig det er å slippe problemer med sluring etc som tauvinsjer opplever fra tid til annen, og særlig når nabobåten har lagt dreggen over. I Strømstad i sommer dro vi opp 2 dregger samtidig med Ilas 1000w (i tillegg til vår egen) - ikke noe problem. :flag_sw: Har opplevd nabobåter som har fått slitet over dreggtauet i løpet av natten også.... :wflag:

 

Vi har relativt godt med plass på innsida akterspeilet, så det blir innvendig kasse hos oss. Det blir jo det peneste.... Når det gjelder dreggstørrelse er det etter min mening bedre med for stor dregg enn for liten, så vi skal ikke ha noe mindre enn 30kg bruce :yesnod:

 

Landgangen til Astor så jo veldig smart ut. Har vært inne på tanken på å få laget en opprullbar landgang, men vi får se hva vi rekker i løpet av vinteren :)

Redigert av Neptune 42 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...