Jump to content

Lagringsstativ for påhengere - Tegninger


Honduras

Recommended Posts

Legger ved bilder av et langt mer usofistikert stativ til hyttebruk. Laget av skrotmaterialer (2x6") skrudd sammen med vognbolter og bred nok til flere motorer i bredden. Var solid / stiv nok til å kunne takle en eldre 25 hk 2takt, men den nye 30/4 får stå på båten... (Hjulene er ikke beregnet på å trille den med de tyngste motorene på...)

 

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Vet det er en gammel tråd men den er aktuell for meg. Hvilken høyde må man ha fra gulv og opp til overkant traversen som motoren festes på om man har en 20" langstammet motor?

Skal lage meg et stativ slik at stativet er klart til jeg henter min nyinnkjøpte brukte motor så får ikke målt selv. Er forøvrig en Johnson 70 hk, siste generasjon to-takt om det har noe si.

Tenkte også å lage til en vanntank for å kunne konservere/prøvestarte/ta sørvis på motoren, kan man bruke slike blå plastfat eller blir de for smale? Hvilken avstand bør man ha fra bunnen av tanken og opp til propellbladene?

 

Link to post
Share on other sites

Dette ble mitt resultat. Fant også noen hjul som jeg satte på. Høyden er 105cm inkl hjul men kan raskt endres 10cm nedover ved å fjerne en travers, evt flere om det skal på en kortstammet motor. Med andre ord så kan den da brukes på kortstammet, lang og ekstra lang stamme.

Bredden mellom labbene er 65cm. Laget den i 48x98(to-fire) så den tåler en støyt får en håpe. Mulig jeg lager en konsoll til kontrollen også.

 

tqYU9p.jpg
bN6ReH.jpg


vEpoQU.jpg
65Qglg.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...