Jump to content

Hva heter båten deres?


Fanafjord

Recommended Posts

Var vel ikke helt "meg" forrige navnet (Eller navnet før der heller), så måtte finne på noe. Lett var det ikke. En roman jeg tilfeldigvis leste fortalte om "Nefertiti", som visstnok var en egyptisk dronning som var kjent for å være veldig vakker...eller enda mere ubeskjedent...Den vakreste...

 

...er visst relativt kjent historisk person, men jeg visste jo ikke om henne før jeg leste det... :blush:

 

Ellers ble navnet i selvklebende bokstaver laget på firma som lager bildekor.

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Vår båt skal hete Chivas etter vår elskede schæfer som vi måtte gi bort nå nettopp (kun 2 år gammel) pga av noen nabo unger som plaget han med å kaste stein og pinner på ham. Derfor har vi valgt å kalle opp båten etter han for å minnes han. Han elsket å være med i båten :smiley:

Link to post
Share on other sites

Vår båt skal hete Chivas etter vår elskede schæfer som vi måtte gi bort nå nettopp (kun 2 år gammel) pga av noen nabo unger som plaget han med å kaste stein og pinner på ham.

Uoppdragne unger :nono:

Er jo ikkje du som skal gje bort hunden, er jo naboen som skal gje bort ungen :wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

o jollen ...........Regal ? :smiley:

 

 

Uoppdragne unger :nono:

Er jo ikkje du som skal gje bort hunden, er jo naboen som skal gje bort ungen :wink:

 

Helt enig med dere , men når foreldrene ikke bryr seg er det ikke så lett, så vi valgte å tenke på hunden, istedfor å vente til den ble agressiv. Håper han har det fint nå. Tror det.

Dessuten har vi ikke fått spart sammen til jolle ennå :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Sukk. Jeg har i alle år holdt på at båten vår burde hete HYBRIS. Da vi kjøpte den første og tøffet av gårde på vår aller første båtferie med to unger i en 24 fots daycruiser klar for to uker i båten, følte jeg at dette var et passende navn... Ordboken sier at HYBRIS er gresk for "overmot" :crazy:

 

Men jeg får ikke gjennomslag! Nå som vi har mer erfaring er navnet kanskje ikke så morsomt, men helt klart et navn med hav og sjø i seg synes nå jeg. resultatet ble uansett at den forrige aldri fikk noe navn, og at kapteinen måtte trumfe gjennom navnet på den nåværende på grunn av endeløse diskusjoner rundt middagsbordet... he he

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...