Astor Startet 1.November.2006 Link til dette innlegget Startet 1.November.2006 Anbefaer alle båtvenner om å skjekke båten enten den ligger på land eller i boblehavna. Det kraftige vindværet har gjort mye skade rundt omkring. Nede på Sætre hadde flere presenninger slitt seg og hang å flagret. Flere opplagsstativ hadde knekt sammen på midten. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Espen C Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Det samme har skjedd i Skjeberg jeg så flere stativ som hadde knekt i sammen og noen presenninger som har løsnet. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Å nå leter de etter en seilbåt på vei fra Holland til Stavanger. Den har ikke gitt lyd fra seg siden Søndag. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Tine IV Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Siste gangen jeg reiste fra havna i natt ,var sånn ca kl-0200 .Og jeg var tidlig nede idag , noen som mangler presenning og div men lite folk å se . Formannen og jeg tok en runde og sjekka litt , måtte ta en ringerunde å si i fra til noen .Helt på tryne at vi må ringe rundt å si i fra til voksene folk at dem må komma ned å skjekke båten sin , har vel blåst fram til sånn ca kl-17.00 ikveld . Og jeg har vært i havna til nå , og det er det vanlige nesten ikke en kjeft å se . Enten har folk for mye penger , eller for lite av noe anna . Men men det er sikkert ikke mye å gjøre med ...... Foresten når alle skadene er talt opp , så må vi dele regninga alle sammen om du er flink eller ikke . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Arnstein Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Enten har folk for mye penger , eller for lite av noe anna . Men men det er sikkert ikke mye å gjøre med ...... Foresten når alle skadene er talt opp , så må vi dele regninga alle sammen om du er flink eller ikke . Ja, er ikke det forbaska at det er så mange slasker blant oss. Er det noen som leser dette og ikke har sett etter båten sin, så kom deg avgårde med en gang. Det er liksom ikke bare å stole på andre og forsikringa. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Mariell Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Ja, er ikke det forbaska at det er så mange slasker blant oss. Er det noen som leser dette og ikke har sett etter båten sin, så kom deg avgårde med en gang. Det er liksom ikke bare å stole på andre og forsikringa. Spanderer du fly?? Trenger vel ett F16 eller noe sånt hvis jeg skal rekke tilbake til arbeidetsdagen starter imorgen. Er på jobb i Equatorial Guinea og det er litt plundrete å ta en svipptur bortom båten, Ikke at jeg tror det er noe galt med Mariell der hu ligger godt innpakket på land. Hvis det har vært nordøst vind så har det vel kanskje blafret litt men er ganske sikker på at det går greit. PS. Det er andre som sjekker båten med gjamne mellomrom. Ble bare litt provosert. Man behøver ikke være en slask fordi en ikke sjekker båten. Det kan være en grunn til det. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Anonym Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Siste gangen jeg reiste fra havna i natt ,var sånn ca kl-0200 .Og jeg var tidlig nede idag , noen som mangler presenning og div men lite folk å se . Formannen og jeg tok en runde og sjekka litt , måtte ta en ringerunde å si i fra til noen .Helt på tryne at vi må ringe rundt å si i fra til voksene folk at dem må komma ned å skjekke båten sin , har vel blåst fram til sånn ca kl-17.00 ikveld . Og jeg har vært i havna til nå , og det er det vanlige nesten ikke en kjeft å se . Enten har folk for mye penger , eller for lite av noe anna . Men men det er sikkert ikke mye å gjøre med ...... Tine II Altså.. Greia er vel den at noen jobber.. Klokka 2 om natta sover folk, 8-16 jobber de, 17-18 det middag hjemme, og etter det har man tid.. Da sitter du allerede på nettet og syter over hvor dårlige folka er.. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Hei Slik så det ut i ettermiddag: Nå er pressenning på plass igjen. Mulig jeg går for innelagring om et par år. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Jeg vil støtte Tine II og Arnstein her, det er nok ganske mange som ikke følger med på båten sin, når det er dårlig vær... Det ser vi utallige eksempler på hele året... Jeg er også en av dem som jobber mye borte, men ser ikke det som noe problem.. Jeg får enkelt andre til å ta en titt.. Så jeg klarer ikke å la meg provosere av et godt ment råd gitt til oss andre... Setter pris på slike kommentarer jeg da... Vi må nok innse at det er mange som ikke ser godt nok etter båtene sine... Er jeg hjemme og det rukser opp til Storm, og klokken er 2 på natta, ja da kler jeg på meg og drar ned i havna og sjekker båten.... helt uavhenig om jeg skal på jobben klokken 6 på morgenen.. og ikke minst, jeg skipper også middagen om det er påkrevd, og tar meg også en time fri fra jobben om det er nødvendig.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
loffern Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Var nede i havna og kikka etter båten og for å si det mildt så burde flere gjøre det også. Mange preseninger og stativer hadde blåst over ende. Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Har båten lagret inne, kommer til å fortsette med det. Sitér dette innlegget Link to post
loffern Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Å nå leter de etter en seilbåt på vei fra Holland til Stavanger.Den har ikke gitt lyd fra seg siden Søndag. Seilerne er funnet i god behold!! Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 I havna hos meg hadde 3 seilbåter og en stor motorbåt ramlet over ende. På min båt hadde presenning stativet skilt seg i sammenføyningene, men etter 1 times jobb i formiddag var alt fikset igjen. Men det er utrolig at ikke fler seilbåter veltet, de står med rigg oppe, og i stiv kulig med storm i kastene, vil det alltid bli noe bevegelse i båten, og blir det først rom for litt "rugging" i krybba, så kan båten til slutt velte! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Presseningen min hadde spjæret ved maljene. Tar en tur til Maritim i morgen for å skaffe meg en ny en. Var nede ved 19-tiden. Mye folk som holdt på med båtene etter vindværet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
kurth Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Når båter velter som Nøtterøy beskriver. kan man da få problemer med forsikringen? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Nå ligger min båt ute enda. Men sørger for å ta en tur i den retningen når jeg skal ut på jobber. Har den fordelen med der den ligger at det bare er sønnavinden som plager meg. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 (redigert) Hei. Presseningen min hadde spjæret ved maljene. Jeg drar en snor gjennom alle maljene og "snurper" godt til. Så har jeg tamper fra den ene siden til den andre under båten, og fester i den linen jeg "snurpet" sammen presenningen med. Dermed blir det minimal belastning på maljene. Når vinden står på, fjærer det liksom. Lufting har jeg i hver ende av båten. Denne metoden har jeg brukt i alle år, og jeg kunne ikke tenke meg tunge kanner som henger og slår og river ut maljer. (får se til å få fraktet stativ og presenning fra Skjetten til Son for "innpakking" snarest) Lars H. Redigert 1.November.2006 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ter-av Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 (redigert) Jeg trodde båten var tatt i land og under tak da vinden herjet i Mossesundet og nesten slet med seg en flytebrygge natt til i dag. (Moss Avis) Men da Svenning her på Baatplassen sendte meg en IM onsdag formiddag kastet jeg meg på telefonen til verkstedet. Kunne de bekrefte at båten var tatt opp? Niks, tvert imot. Den ble flyttet under bryggedramaet, men uten skader, fikk jeg vite. Det var før en annen båtbekjent tvers over sundet i Moss ringte og sa han hadde fått høre at det var skader på MorMajor. Jeg kastet meg i bilen og kjørte fra Oslo - for heldigvis å kunne få stadfestet at det var en minimal overflateskade i gelcoat på babord side. Verkstedet fikser det. Tok foto (se eventuelt hjemmesiden), men er knapt synlig. Puuh! Men det var nettopp slikt jeg skulle slippe da jeg bestilte innelagring da. Ting tar tid! Andre ved brygga var mindre heldig. Noen av båtene skal ha fått langt mer enn "mindre skader" slik Moss Avis meldte. Den store gåten pr. nå er visstnok seilbåten som holdt på å rive med seg brygga. Eier var såvidt jeg forstår ukjent for både bryggeeier og verksted i ettermiddag. mvh ter-av Redigert 1.November.2006 av ter-av (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
vivvi Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Heldigvis ligger Vivvi godt innpakket i pressenninghuset som er forankret i bakken og stroppet fast i hengeren. Ikke en pressening som har flyttet på seg Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
bjoris Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 (redigert) Pendlet mellom to havner her i går. Har Ynglingen i en havn og Yamarinen i en annen. Ynlingen ligger ytterst på en molo mot nordøst så bilen måtte få en shinings i dag. Den ble oversprøytet med sjø i går utpå moloen så i dag tidlig kunne jeg ikke se ut vinduene på sidene... Alt så bra ut og jeg observerte eit par biler i havna bare de 15 minuttene jeg var der så jeg tror nok mange ser om båtene sine, MEN, langt fra alle. Tipper det er en korelasjon mellom disse og de som aldri åpner motorluka...??? Men tenkt så deilig de har det om alt fungerer og båten ikke sliter seg el... Redigert 1.November.2006 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Tine IV Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Altså.. Greia er vel den at noen jobber..Klokka 2 om natta sover folk, 8-16 jobber de, 17-18 det middag hjemme, og etter det har man tid.. Da sitter du allerede på nettet og syter over hvor dårlige folka er.. Gud i , er det mulig da . Samme F... mye klokka er eller om du jobber eller ikke, har du en båt så bør du se etter den så andre slipper å betale så inn i en viss plass så mye i forsikkring for at det er alt for mange giddeløse folk med enten for mye penger eller for late til å gidde å sette seg i bilen å ta en sjekk . Av 400 båter så er det 5 -6 stykker å se uannsett hva klokka er , om den er 0200 , 1700 eller 20.00men sånn for å nevne det så har det jo blåst i et døgn nå så har du ikke vært i havna nå er det sikkert det samma tipper jeg . Men det er klart det , sikkert mye viktigere å spise midag enn å se om båten din har slitt seg og ødelegger andres båter .Kansje vurdere om det er noe vits i å ha noe båt vis det er for mye arbeid med det ? Kansje ikke så dumt at noen tar en runde å skjekker havna innimellom heller , så kansje vi unnværer skader eller for redusert dem . Når folk ikke skjønner at det kan være lurt å se etter båten sin når det blåser stiv kuling , ja da er det ikke stort å få gjort med det utenom kansje å håpe at han får regninga sjæl så jeg slipper å dele med han ....... Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Seilaren Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Den ble oversprøytet med sjø i går utpå moloen så i dag tidlig kunne jeg ikke se ut vinduene på sidene Håper du har spylt bilen godt med ferskvann nå Karosseriet og understellet e ikkje så glad i salt :nono: Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Gud i , er det mulig da . Samme F... mye klokka er eller om du jobber eller ikke, har du en båt så bør du se etter den så andre slipper å betale så inn i en viss plass så mye i forsikkring for at det er alt for mange giddeløse folk med enten for mye penger eller for late til å gidde å sette seg i bilen å ta en sjekk . Av 400 båter så er det 5 -6 stykker å se uannsett hva klokka er , om den er 0200 , 1700 eller 20.00men sånn for å nevne det så har det jo blåst i et døgn nå så har du ikke vært i havna nå er det sikkert det samma tipper jeg . Men det er klart det , sikkert mye viktigere å spise midag enn å se om båten din har slitt seg og ødelegger andres båter .Kansje vurdere om det er noe vits i å ha noe båt vis det er for mye arbeid med det ? Kansje ikke så dumt at noen tar en runde å skjekker havna innimellom heller , så kansje vi unnværer skader eller for redusert dem . Når folk ikke skjønner at det kan være lurt å se etter båten sin når det blåser stiv kuling , ja da er det ikke stort å få gjort med det utenom kansje å håpe at han får regninga sjæl så jeg slipper å dele med han ....... Er 100% enig med deg her TINE II Til dere som er uenige: Tror nok dette er ment mer som en tankevekker enn å støre dere :nono: Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
eysteind Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Håper du har spylt bilen godt med ferskvann nå Karosseriet og understellet e ikkje så glad i salt :nono: Jobber selv ved et verft, og parkerer bilen ved sjøkanten... På dager ved mye vind, er frontruten kvit av salt når dagen er ferdig... Burde nok spylt bilen hver dag, men det gidder ikke eg! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Hei. Jeg drar en snor gjennom alle maljene og "snurper" godt til. Så har jeg tamper fra den ene siden til den andre under båten, og fester i den linen jeg "snurpet" sammen presenningen med. Lars H. Bra Lars, jeg "kjøper" den ideen. Inge Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.