Jump to content

TV på PC eller LCD?


Victora III

Recommended Posts

Jeg har en Syncmaster 151MP og denne krever 12v. Dermed er det bare og la strømadapteret være hjemme og kople den direkte til båtens strøm. Dette har fungert utmerket i 3 år nå. Ganske underholdende for "minsten" å spille FIFA2007 på playstation koplet direkte til TV'n.

 

Regner med at dette er PS2 det er snakk om, kjører du denne via konverter, eller har du koblet 12v direkte på denne?

 

Til dere som har jobbet mye med elektronikk: Er det mulig å lage en enkel 12VDC -> 12 VDC konverter/regulator? Bare for å unngå problemene med varierende spenning når motoren går o.a.

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Er også på jakt etter en ny lcd tv til båten da den jeg har hatt har lagt inn årene. Jeg har hatt to Fujitsu Siemens skjerme hvor begge streiket etter et drøyt års bruk, den ene er en 19" pc skjerm og den andre en 17Wide screen tv. Begge har fått samme symptoner, en slår det på og bildet vise et sekund så er det mørkt.... på Tv'en kommer lyden og alt annet fungerer som det skal... forbannet møkk... Begge har strømforsyning fra 220V AC som tranformeres ned til 12VDC..

 

Har veldig lyst på en slik 19" LCD Wide

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er en PS2 og denne benyttes bare ved landstrøm (220V). Morsomt alikevel... I utehavn eller under seilas har vi andre ting å foreta oss.

 

Er nok enig at man kan ha annet å ta seg til når man er i båten, men jeg spurte fordi jeg vet PS1 kan kjøres på 12V men trodde ikke PS2 hade denne muligheten.

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Har funnet noen få 12V lcd tv'er...

 

Lister de opp her til andre som event er interessert...

 

Grundig Amira 15"

Grundig Amira 17"

DMTech 17"

DMTech 20"

Hitachi 15"

Hitachi 20"

Daewoo 17"

Amitech 20"

Dantax 15"

 

 

Hvis noen andre vet om flere modeller, ville det vært flott å få ett tips!

Redigert av vinc79 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis noen finner en med oppløsning over 800x600 og som er større enn 19 tommer begynner det å ligne en gris...

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Har i dag en USB stick med en liten antenne (20 cm) av typen Hauppauge WinTv-HVR900 Hybrid TV stick som jeg bruker på PCen til å få inn de digitale sendingene (som ennå er gratis et par år til), samt også gamle signaler. Noen som vet om det går an å stikke denne inn i en flat-tv og bruke den som antenne uten ekstra antenner eller forsterkere? Det fungerer jo utmerket på PCen uten ekstra antenner eller forstere, men der måtte jeg innstallere et program først.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...