Jump to content

Honda eller Mercury


lofot2

Recommended Posts

Jeg har latt meg fortelle at skal man velge 4-takter, MÅ den ha bensininnsprøytning og IKKE forgassere.

I dag har vel alle 4-taktere innsprøytning, men jeg hadde for en tid tilbake en -00 mod. Honda 40 hk med forgasser. Fungerte perfekt den.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Ikke helt jamførbart, og sier intet om det ene alternativet, men

vi har en Honda 30 HK 1997 på en Rana 435, fra den var ny. 3 sylindre, tre forgassere, elstart. Motoren har ikke fått annen service enn ny olje og nye plugger tre/fire ganger, og noe smøring her og der. Den har vært i bruk sommer og vinter, vært på land et par vintre. Motoren har aldri hatt startproblemer, aldri stoppet av seg selv. Har gjerne vært heldig tross manglende servicer, men den har altså gått greit. I tester har Honda jamt over scoret på lite støy, i forhold til andre 4t motorer i alle fall ved tomgang/lav fart, lavt bensinforbruk, den har sjelden ligget i teten mht. kraft, men ikke langt etter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...