olpi Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 .............. Man tar ut det som det kan tjenes penger på og gir det til de private, så kan staten sitte igjen med det uproduktive og samtidig gå glipp av all kompetanse i fagområdene. Geir Godt sagt! Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 11.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2008 (redigert) Jeg regner med at Gladiator har fått frekvensene, så jeg tar meg den frihet å trekke litt til på Telenor ang ansvar. Jeg har selv installasjonspapirer RIA som er utstedt av P&T. Alle meldinger om installasjoner og søknader skal sendes P&T, med unntak av Maritim VHF ser det ut til. Det er P&T som normalt godkjenner utstyr, forvalter frekvenser, utfører installasjonskontroller osv. Hvorfor har Telenor Maritim VHF? Jeg kan forstå at Telenor kan ha vedlikehold på Basestasjoner på oppdrag fra en eller annen statlig instans, samt at de har som oppdrag å holde orden på numre for selektivt oppkall. Jeg kan ikke forstå at Telenor har med godkjenning, radioregistrering osv. å gjøre. Er det noen som vet sikkre fakta? Redigert 11.Juni.2008 av prin435 (see edit history) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Salt Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Er det noen som vet hvorfor Telenor har med Maritim radio å gjøre? Er det ikke Post og Teletilsynet som er naturlig instans? Er det noe annet en gammel historie og eventuelt bisnis som er årsaken? Noen som vet? Det var jo Televerket, senere Telenor, som hadde radioinspeksjonen og frekvensforvaltning, det som nå gjøres av PT. Telenor maritim radio driver kystradiostasjonene. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.